Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسر امور اقتصادی و دارایی اروپا از آمادگی اتحادیه اروپا برای تعویق تاریخ برگزیت در صورتی که انگلیس اعلام کند که چگونه می‌خواهد از این زمان اضافی استفاده کند خبر داد. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، " پیر موسکوویسی"، کمیسر امور اقتصادی و دارایی اتحادیه اروپا درباره نه پارلمان انگلیس به توافق برگزیت ابراز تاسف کرده و ضمن تاکید بر این مسئله که پارلمان انگلیس هم یک برگزیت آشفته بدون توافق را نمی خواهد همچنین گفت: اکنون وقت آن رسیده که به دولت انگلیس و پارلمان این کشور بگویم که واقعا آن ها چه می خواهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون زمان دادن یک نظر مثبت و نه همواره نظرات منفی است.

وی که از اجلاس داووس برای انتقاد به روند برگزیت استفاده کرد در سخنانی در این اجلاس سالانه تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید حالا از دولت لندن این را بشنود که سفر برگزیت در کدام مسیر باید پیش رود.

وی پیش بینی کرد که کمیسیون اتحادیه اروپا و احتمالا 27 عضو اتحادیه اروپا به اتفاق آراء درخواست تعویق تاریخ خروج انگلیس از اتحادی اروپا به مدت 3 ماه را خواهند پذیرفت. این بدین مفهوم است که تاریخ مقرر برای برگزیت فعلی که برای 29 ماه مارس برنامه ریزی شده بود به پایان ژوئن تغییر و این قبل از این است که پارلمان جدید اتحادیه اروپا بعد از انتخابات که در اواخر ماه می برگزار می شود برای نشست آغازین خود گرد هم آید.

" پیر موسکوویسی"، در عین حال تاکید کرد که این نیاز به یک درخواست کتبی از طرف نگلیس دارد و توجیهی در این باره که آن ها از این زمان اضافی برای چه منظور می خواهند استفاده کنند و در این سه ماهه درباره چه چیزهایی می خواهند مذاکره کنند. ما می خواهیم بدانیم چرا و چگونه باید فاز برگزیت را گسترش دهیم.

کمیسیون اروپایی در عین حال در مسئله مرزهای ایرلند خود را آماده سازش و کوتاه آمدن نشان نداد حتی اگر این مسئله منجر به خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا شود.

روزنامه آلمانی: درماندگی بروکسل در مسئله برگزیت/ لندن درگیر مبارزات قدرتیبرلین: لندن پیشنهادات مورد توافق با پارلمان خود درباره برگزیت را ارائه دهدتلاش می برای اطمینان‌بخشی به نمایندگان انگلیس بر سر برگزیت

به دلیل رد توافق برگزیت بین لندن و بروکسل از طرف پارلمان انگلیس شرایط درباره برگزیت بسیار مبهم و دشوار شده است. ترزا می، نخست وزیر انگلیس همچنین یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را رد نمی کند اما همچنان بر پذیرش توافق صورت گرفته با بروکسل تاکید دارد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس پیش از این در پارلمان این کشور اعلام کرده بود که می خواهد دوباره با اتحادیه اروپا درباره طرحی موسوم به Backstop یا «پشتیبان»، یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای حل معضل مرزهای ایرلند که با اجرای آن از بازگشت «مرز سخت» یا همان مرز فیزیکی بین دو ایرلند جلوگیری شده و بریتانیا موظف می‌شود برای مدتی محدود در چارچوب مقررات گمرکی اتحادیه اروپا عمل کند مذاکره کند.

در این میان "میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت، با وجود بن بست ایجاد شده در مسئله برگزیت یک جدایی دوستانه را هنوز امکان پذیر دانسته و در سخنانی در بروکسل تاکید کرد که آمادگی برای یک برگزیت بدون توافق مهم تر از قبل است، اما من همچنان امیدوارم که از چنین سناریویی جلوگیری شود.

وی از پارلمان انگلیس درخواست کرد که اکثریت مثبتی را برای یک پیشنهاد به منظور حل این مسئله بیابند. وی خطاب به پارلمان انگلیس گفت اینکه تنها علیه یک برگزیت بدون توافق سخن بگوییم چنین روندی را متوققف نمی کند.

بارنیر همچنین بر لزوم تضمین هایی برای مرزهای باز بین ایرلند و ایرلند شمالی تاکید کرد.

وی همچنین به انگلیس درباره شکست توافق برگزیت هشدار داده و گفت: در این صورت نه تنها مرحله گذار توافق شده برای انگلیس بعد از برگزیت حذف می شود، بلکه عملا همه چیز تا حداقل سال 2020 باید به صورت سابق باقی بماند. به اعتقاد وی بدون یک توافق هیچ گونه مبنای اعتمادی برای مناسبات آِینده بین اتحادیه اروپا و انگلیس وجود نخواهد داشت.

حدود دو ماه مانده تا تاریخ مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شرایط برای برگزیت همچنان مشخص نشده است. خطر یک برگزیت نامنظم همراه با عواقب آن در کمین هر دو طرف است.

حزب کارگز انگلیس تعویق تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را درخوست کرده که البته بارنیر این را به سادگی امکان پذیر ندانسته است. وی تاکید کرد که در عوض کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهند دقیقا درباره این تعویق و دلایل آن مطلع شوند.

البته نخست وزیر انگلیس تعویق تاریخ برگزیت را منطقی ندانسته است. وی همچنان امیدوار است که توافق برگزیت بتواند در پارلمان رای اکثریتی بیاورد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند

صدها تن از حامیان فلسطین در انگلیس عصر چهارشنبه (به وقت محلی) مقابل پارلمان انگلیس تجمع کرده و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار تحریم تسلیحاتی این رژیم شدند.

به گزارش مشرق، شرکت کنندگان از اقشار و ملیت‌های مختلف، توقف جنگ در غزه و امدادرسانی فوری به ساکنین این منطقه را خواستار شدند. آنها در حالی که پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آوردند شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی برای مردم فلسطین و پایان نظام آپارتاید سر دادند. افراد حاضر همچنین شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آنها «اسرائیل را مسلح نکنید»، «دست از محاصره غزه بردارید» و «فلسطین را آزاد کنید»، نوشته بود.

در این حرکت اعتراضی، شماری از نمایندگان مجلس، فعالان مدنی و حقوق بشری سخنانی را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، انتقاد از مواضع حمایتی لندن از این رژیم و ضرورت تحریم رژیم اسرائیل بیان کردند.

جان مک دانل وزیر پیشین دارایی کابینه در سایه انگلیس (حزب کارگر) در سخنانی، گفت: ما از دولت پرسیدیم که چه اقداماتی را برای تحریم شهرک‌نشینان اسرائیلی صورت داده‌اید. پاسخ داده‌اند که ما تحریم‌هایی را وضع کرده‌ایم. ما پرسیدیم که چه تعداد شهرک نشین اسرائیلی را در طول این مدت تحریم کرده‌اید که پاسخ داده‌اند دو نفر.

وی افزود: درحالی که ده‌ها هزار شهرک نشین اسرائیلی کرانه باختری را اشغال‌ کرده‌اند، دولت انگلیس فقط دو نفر را شناسایی کرده که شایسته تحریم‌ هستند، این درحالیست که ما از کیفیت تحریم‌ها نیز آگاه نیستیم.

مک دانل تصریح کرد: آنچه در کرانه و غزه رخ می‌دهد جنایت جنگی است و ما با مردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم. در عین حال به بنیامین نتانیاهو و کابینه او می‌گوئیم که ما او را مسئول کشتار مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه می‌دانیم.

این قانونگذار انگلیسی، افزود: امیدوارم روزی را شاهد باشم که نتانیاهو و کابینه‌اش در دادگاه لاهه به‌ عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

این اظهارات وی با تشویق حضار مواجه شد.

در ادامه بل ربیرو اندی نماینده مجلس عوام انگلیس مطالبی را در نقد مواضع حمایتی لندن از رژیم صهیونیستی بیان کرد و گفت: دولت ما نه تنها جنایات اسرائیل را محکوم نمی‌کند بلکه به این رژیم سلاح هم می‌فروشد. با این کار، ما در جنایات جنگی اسرائیل همدست هستیم.

وی بر همین اساس خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شد و افزود: ما از دولت می‌خواهیم که کشور ما را در این جنگ هولناک شریک نکند.

سایر سخنرانان حاضر در این تجمع نیز در سخنانی، بر لزوم تداوم فشارها برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و پایان جنگ غزه تاکید کردند.

فشارها علیه دولت انگلیس برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به ویژه در پی کشته شدن سه امدادگر این کشور در حمله هوایی ارتش (ررژیم) اسرائیل به کاروان یک نهاد بین‌المللی حقوق بشری در غزه رو به افزایش است.

یافته‌های یک نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور خواهان توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی هستند.

روز گذشته (سه‌شنبه) نمایندگان گروه‌های حامی فلسطین طوماری را به دفتر نخست وزیر انگلیس تحویل دادند که در آن خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شده‌اند. ده‌ها تن از قانون‌گذاران انگلیس هم دو هفته پیش طی دو نامه جداگانه به دیوید کامرون وزیر خارجه این کشور، چنین درخواستی را مطرح کردند.

همچنین حزب ملی اسکاتلند، لیبرال دموکرات و مشاور پیشین امنیت ملی انگلیس از جمله احزاب و عناصری هستند که تعلیق فوری مجوزهای فروش سلاح به اسرائیل را خواستار شده‌اند.

حزب کارگر به عنوان دومین حزب پرجمعیت انگلیس هم می‌گوید که اگر وکلای دولت معتقدند رژیم اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است، فروش سلاح به این رژیم باید متوقف شود.

از سویی سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام به تازگی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزرای تجارت و خارجه انگلیس با اشاره به آمار بالای شهدای جنگ غزه هشدار داد که دولت لندن با حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در فاجعه انسانی در این باریکه شریک است.

در این نامه آمده است: یک آتش بس فوری، بی قید و شرط و دائمی برای توقف مرگ و ویرانی حیاتی است. پایان دادن به فروش تسلیحات گامی مهم در این راستا به شمار می‌رود. آتش بس تنها راه معنادار برای رساندن کمک و امن‌ترین راه برای بیرون راندن گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) است.

نویسندگان بر همین اساس نوشته‌اند: ما از شما می‌خواهیم که به سرعت مجوزهای فروش و صادرات سلاح به (رژیم) اسرائیل را تعلیق و درخواست برقراری آتش بس فوری و دائمی را مطرح کنید.

مجموعه این تحولات نشان می‌دهد که موضوع تحریم تسلیحاتی اسرائیل به سطح جدیدی‌ از نگرانی‌ها در انگلیس تبدیل شده و در صورت تداوم جنگ غزه، دولت لندن به ویژه در آستانه انتخابات سراسری با انتخاب‌های دشواری روبرو است.

دیگر خبرها

  • رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس
  • توافق اولیه تراکتور با سرمربی سابق یک تیم‌ملی اروپایی
  • خبر عجیب؛ توافق تراکتور با سرمربی سابق یک تیم‌ ملی اروپایی
  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • ۴۴؛ بایرلورکوزن رکورددار طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در تاریخ پنج لیگ معتبر اروپایی
  • هفته کابوس‌وار انگلیسی‌ها در رقابت‌های اروپایی؛ تنها استون ویلای اونای امری آبروداری کرد!
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس