Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@08:47:06 GMT

واکنش وزیر خارجه ترکیه به تحولات ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۷۷۳۶

واکنش وزیر خارجه ترکیه به تحولات ونزوئلا

وزیر امور خارجه ترکیه از اعلام خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا در سایه وجود نیکلاس مادورو رئیس جمهور منتخب این کشور به شدت ابراز تعجب کرد. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ بین الملل آمریکا ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: درحالی که رئیس جمهور منتخبی وجود دارد، رئیس پارلمان در اقدامی تحمیلی به عنوان رئیس جمهور اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. این اقدامی بسیار عجیب است.

وی افزود: برخی کشورهای آمریکای لاتین و آمریکا در برهه اخیر به طور مداوم در امور داخلی ونزوئلا دخالت کرده‌اند.

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با مادورو، حمایت کشورش از وی را اعلام کرد.

ماهر اونال نایب رئیس حزب عدالت و توسعه نیز به نوبه خود گفت: به رسمیت نشناختن نیکلای مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به منزله به رسمیت نشناختن ملت این کشور است.

اعلام حمایت اردوغان از مادوروانتقاد روسیه از دخالت مستقیم آمریکا در امور داخلی ونزوئلا

 

اونال امروز در توییتی نوشت: مادورو یک سیاستمدار منتخب به شیوه‌ای قانونی با حمایت از ملت خودش است. به رسمیت نشناختن مادورو به منزله به رسمیت نشناختن ملت ونزوئلا است.

وی افزود که کشور ونزوئلا در مقابل "روند کودتایی" می ایستد که قدرت قانونی را هدف قرار داده است و همه ارزش های سیاسی و دموکراتیک را زیر پا گذاشته است.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ونزوئلا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: در حاشیه حضور در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت سازمان ملل متحد با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین ایمن الصفدی و یان بورگ وزرای امور خارجه اردن و مالت (رئیس دوره‌ای شورای امنیت) گفت‌وگو داشتم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این دیدارها با اشاره به حساسیت ویژه کشورمان نسبت به امنیت منطقه، ضرورت پاسخ متقابل مشروع ایران به حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را تبیین کردم.

وی افزود: در ادامه ضمن بررسی آخرین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، در خصوص وضعیت بحرانی غزه ناشی از نسل‌کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی رایزنی شد.

کد خبر 6082283 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند
  • ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد