Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@09:59:09 GMT

خطر خون ریزی داخلی با مصرف بیش از حد آسپرین

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۷۷۷۵

خطر خون ریزی داخلی با مصرف بیش از حد آسپرین

رکنا: خطر خون ریزی داخلی با مصرف افراطی قرص آسپرین افزایش پیدا می کند.

بررسی های جدید محققان انگلیسی نشان می دهد مصرف روزانه آسپرین دارای خطرات زیادی است و حتی احتمال خون ریزی بدن انسان را افزایش می دهد.

به گزارش  نیواطلس، این پژوهشگران هشدار می دهند این خطرات آن قدر زیاد است که حتی می تواند مزایای مصرف آسپرین برای قلب و برخی اجزای دیگر بدن را به حاشیه براند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید داروی آسپرین به بیش از یک قرن قبل بازمی گردد، اما ماده اصلی تشکیل دهنده آن که از درخت بید گرفته می شود از هزاران سال قبل برای تسکین درد مورد استفاده بوده است. در اواسط قرن بیستم از آسپرین برای جلوگیری از وقوع حملات قلبی استفاده شد و از اواخر دهه ۸۰ میلادی پزشکان مصرف روزانه آن را برای افراد سالمند تجویز کردند.

اما در سال های اخیر مشخص شده که مصرف زیاد آسپرین می تواند خطر خون ریزی داخلی را افزایش دهد. این خطر تابدان حد جدی است که مزایای این دارو در مقابله با بیماری های قلبی و عروقی را به حاشیه می راند.

این تحقیق بر مبنای انجام ۱۳ آزمایش و با استفاده از داده های جمع آوری شده از ۱۶۰ هزار نفر انجام شده و ثابت کرد اگر چه مصرف آسپرین به طور قطع موجب کاهش احتمال خطر وقوع بیماری های قلبی و عروقی می شود، اما زیاده روی در این کار افزایش موارد خون ریزی داخلی را در افراد مختلف به دنبال دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اطلاعات سپاه " دکتر " میلیاردر را دستگیر کرد + عکس شکنجه مرگبار حدیثه دختر مشهدی در خانه مرد غریبه / راز سیخ داغ لو رفت ! + عکس بازرس برق راز خانه شیطان در میدان ونک را لو داد / قرار بود برق آن خانه قطع شود ! ماجرای تصویر سلطان سکه در حرم امام رضا(ع) چه بود؟ زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان اعلام شد +جزییات ماجرای اقدام شیطانی چند بسیجی با دختر بهایی کُرد قصاب مشهدی سگ ها را سلاخی می کرد! / گوشت سگ با قیمت 36 هزارتومان + عکس وحشتناک نقشه زن شیطان برای میوه فروش تهرانی/ این زن 25 ساله او را برای ماساژ به خانه برد ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عکس جسد سلاخی شده یک مرد وسط پیاده رو / در آبسرد رخ داد این مرد آبروی ایرانی ها را در ژاپن برد سقوط هولناک شیشه پنجره طبقه ۱۶ هتل بر سر یک زن عابر + عکس جسد در پیاده رو این جوان مازندرانی قرار بود بمیرد +تصاویر دلهره آور کشف جسد برهنه سعید داخل پژو / در خانه مجردی پسران چه اتفاقی رخ داد؟+ عکس فرید متهم اعدامی وقتی مرد غریبه را در کنار همسرش دید در خانه را روی آنها قفل کرد و ...

منبع: رکنا

کلیدواژه: قلب مصرف بیش از حد خطر خون قرص افزایش عکس مرد مشهد زن جوان سگ یک زن ساختمان غیرمجاز قتل زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته با تولید ۳۰ درصد پیله تر کشور رتبه نخست میزان تولید را کسب کردیم، گفت: توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در بین بهره برداران پیش بینی شده است.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۵۷ جعبه تخم نوغان در استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: ۹۱۷۴ خانوار نوغاندار اقدام به پرورش کرم ابریشم کردند.

وی از تولید ۵۱۰ تن پیله تر طی مدت مذکور خبر داد و افزود: استان گیلان با تولید ۳۰ درصد پیله تر کشور رتبه نخست میزان تولید را کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برنامه ریزی ها برای توزیع تخم نوغان در سال جاری، تاکید کرد: توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در بین بهره برداران پیش بینی شده است.

محمدی با بیان اینکه قیمت هر کیلو پیله تر ابریشم گیلان در سال گذشته به طور متوسط ۲۴۰ هزار تومان بود، عنوان کرد: کمیته امداد استان گیلان اقدام به خرید ۶۷ تن پیله تر کرد.

وی همچنین از توزیع ۶۴ هزار و ۸۵۰ اصله نهال توت در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در سال جاری نیز توزیع ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در گیلان انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان سال ۱۴۰۱ تولید داخل بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ هزار جعبه رسید، گفت: طبق برنامه ریزی ها در سال جاری، حدود ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان تولید داخل را توزیع می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید و بهره وری نوغانداری استان، ۵۴۰۰ خانوار بهره‌بردار استان گیلان را آموزش دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • عکس داخلی که روی دست عکس های مربوط به حیوان دوستی شهروندان ترکیه بلند می شود!
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • ترندهای دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۴
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)
  • برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر