Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرزو عباس زاده روز پنجشنبه در جلسه کتابداران در کتابخانه شهید نشاطی آستارا گفت: ترویج آرمان های انقلاب به خصوص در بین نوجوانان و جوانان با برنامه های کتابخوانی، از هدف های اداره کتابخانه های آستاراست.
وی با اشاره به آغاز تزیین کلاس های مدارس بمناسبت دهه فجر، از دانش آموزان خواست با عکاسی از فضای کلاس و تحویل آن به اداره ارشاد یا کتابخانه شهید نشاطی، در مسابقه 40 عکس انقلاب شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: از بین آثار دریافتی، 40 عکس بمناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزیده و در 13 بهمن ماه در قالب نمایشگاهی در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا به نمایش گذاشته خواهد شد.
عباس زاده ادامه داد: مسابقه انشاء انقلاب در مدارس، برپایی نمایشگاه کتاب در چهار کتابخانه، نشست کتابخوان حوزه علمیه و عضویت رایگان در کتابخانه ها از برنامه های شاخص فرهنگی در دهه فجر است.
رئیس کتابخانه عمومی آستارا گفت: امسال شهرداری آستارا 150 میلیون و شهرداری لوندویل 10 میلیون ریال از نیم درصد درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه ها واریز کردند.
چهار باب کتابخانه آستارا یک هزار و 500 متر مربع مساحت، 45 هزار جلد با 38 هزار عنوان کتاب و 2 هزار نفر عضو فعال دارند.

** طرح چهارشنبه ها، بسیج، مسجد و نماز در آستارا آغاز شد
سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه آستارا روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح از روز گذشته برای اقامه نماز جماعت توسط بسیجیان در روزهای چهارشنبه در مساجد محلات خود اجرا می شود.
وی افزود: در بیشتر مساجد در تمام روزها نماز جماعت برپا می شود اما این طرح با هدف گرایش جوانان به مساجد و اقامه نماز جماعت اجرا می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای 87 مسجد است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آرمان های انقلاب اداره فرهنگ و ارشاد انقلاب دهه فجر شاخص جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور

دببرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، توسعه کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتربرخوردار و روستاها و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور را از جمله اقدامات در دستور کار این نهاد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی، بعدازظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که ۲۸۰۰ مورد آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۱۰۰۰ مورد نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی افزود: در بُعد کتابخانه‌های عمومی، جزو ۲۰ کشور اول دنیا و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه سیاست اصلی دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، خاطرنشان کرد: برنامه کلان ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است چون ظرفیت‌های فرهنگی ما را شکل می‌دهد.

رمضانی توسعه کتابخانه‌های سیار را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتر برخوردار و روستاها دسترسی مردم به کتاب را افزایش می‌دهد که هم‌اکنون ۵۰ مورد از آن در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد؛ پایه فعالیت‌ها باید در حوزه کودک و نوجوان متمرکز شود که در این راستا درصدد ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع و متعدد موجب مراجعه مردم به کتابخانه می‌شود، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی کشور شکل گرفته است و در ماه رمضان گذشته نیز ۴۷۰۰ ساعت محتوای قرآنی در کتابخانه‌های کشور تولید و مصرف شد.

عضویت ۱۰ میلیون نفر در کشور در کتابخانه‌های عمومی

رمضانی ادامه داد: ۱۰ میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که کمتر از سه میلیون نفر آنها کتاب به امانت برده و تراکنش داشته‌اند.

وی در مورد وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز گفت: از سنوات قبل شاهد عدم توجه به کتابخانه‌های استان بوده‌ایم و این مسئله بر فضای کتابخانه‌ای شهرهای استان تأثیر داشته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در صورتی که فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه در استان در اختیار ما قرار گیرد ما آمادگی تجهیز آن را با امکانات لازم داریم.

رمضانی خاطرنشان کرد: چندین پروژه نیمه تمام نیز در کردستان وجود دارد که دو پروژه آن در آستانه بهره‌برداری و تکمیل شدن است.

کد خبر 747612

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است