Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@14:22:44 GMT

بیست درصد افزایش حقوق برای سال آینده کافی نیست

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۷۸۶۴

به گزارش ایلنا، صبح امروز جمعی از معلمان و بازنشستگان فرهنگی در شهرهای مختلف از قبیل اصفهان، کرج، کرمانشاه و اردبیل به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هایشان مراجعه کردند.

به گفته آنها؛ مهم‌ترین مطالبات فرهنگی در این مراجعات به شرح زیر است: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، بیمه تکمیلی کارآمد برای تمامی شاغلان و بازنشستگان فرهنگی و مشکلات معیشتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معلمان؛ آنها در اعتراض به نحوه انتخاب شرکت بیمه‌گر تکمیلی پیش از این اعتراضاتی انجام داده‌اند چراکه شرکتی که بیمه تکمیلی معلمان را انجام می‌دهد، کارایی لازم را ندارد و در مقابلِ هزینه بالایی که دریافت می‌کند، خدمات اندکی ارائه می‌دهد. آنها خواستار مشارکت دولت جهت یافتن سازمان بیمه‌گری بهتر جهت پوشش بیمه تکمیلی‌شان هستند.

معلمان همچنین افزایش ۲۰ درصد حقوق کارکنان دولت برای سال آینده که در لایحه بودجه ۹۸ تقدیم مجلس شده را ناکافی دانسته و اعتقاد دارند این میزان افزایش حقوق با واقعیت گرانی‌ها و هزینه‌های زندگی، تناسبی ندارد.     

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟

معاون اول رئیس جمهور نرخ حق بیمه درمان قابل کسر از حقوق کارمندان را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نرخ حق بیمه درمان کارمندان و کارگران را به وزارت‌خانه‌های بهداشت، رفاه، دفاع و اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس نرخ حق بیمه درمان افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی مطابق قانون تأمین اجتماعی اخذ می‌شود.

همچنین نرخ حق بیمه خانواده‌های کارکنان کشوری و لشکری اعم از شاغل، بازنشسته، مستمری‌بگیر و وظیفه‌بگیر (شامل سرپرست خانوار، همسر و فرندان مشمول یارانه) و کارکنان دستگاه‌های دولتی، اجرایی، عمومی و استفاده‌کننده از بودجه عمومی و بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۷ درصد و به شرح زیر است:

۲ درصد از حقوق بیمه شده شاغل (سهم بیمه شونده) که برای بازنشستگان ۱.۷ درصد است

سهم دستگاه اجرایی، ۲ درصد

مابقی سهم دولت از محل اعتبارات مندرج در قانون بودجه

همچنین سهم حق بیمه درمان خانواده های کارکنان دستگاه های کشوری که از بودجه عمومی دولت استفاده نمی کنند (حقوق آنها از خزانه دولت نیست)، ۲ درصدِ حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵ درصد است

سهم حق بیمه بازنشستگان از سایر صندوق های بازنشستگی ۱.۷ درصد حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵.۳ درصد است.

زوجین شاغل یا بازنشسته هر دو مشمول کسر حق بیمه درمان از حقوق می شوند

حق بیمه درمان سربازان وظیفه و خانواده درجه یک آنها مطابق سرانه مصوب است که یک پنجم آن از حقوق سرباز کسر شده و مابقی را دولت تقبل می کند

حق بیمه روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ۷ درصد است که ۱۰۰ درصد آن در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت لحاظ می شود

حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

۱۰۰ درصد حق بیمه همه بیماران تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان که دارای بیماری های خاص و نادر باشند را دولت تأمین می کند؛ بیماری های مشمول این بند را شورای عالی بیمه سلامت تعیین و ابلاغ می کند.

نرخ حق بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی معادل ۷ درصد حقوق قانون کار تعیین می شود که ۱۰۰ درصد آن را در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت تأمین می شود

پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم داخل و پناهندگان مورد تأیید سازمان ملی مهاجرت (ذیل وزارت کشور) از محل منابع دولت تأمین می شود

تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی نیز منوط به داشتن پوشش بیمه‌ای سلامت از سازمان های بیمه‌گر بوده و مراکز تحصیلی دارای طلبه یا دانشجوی خارجی باید وضعیت بیمه‌ای آنها را هر ترم استعلام کنند.

کد خبر 744175

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد
  • ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • ابلاغ نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟