Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@22:01:03 GMT

گزیده صوتی هشت کتاب سهراب منتشر شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۸۲۷۷

گزیده صوتی هشت کتاب سهراب منتشر شد

شنیدن مستمر آلبوم «مینای مهتاب» علاوه بر کاهش هیجانات درونی و ایجاد تعادل در ریتم بدن، حس تخیل و قدرت تفکر شنونده را نیز برمی‌انگیزد و استرس ناشی از تنش‌های روزمره را از او دور می‌کند و در نهایت او را به خوابی عمیق فرو می‌برد.

در پانزدهم مهرماه هزار و سیصد و نود وهفت، همزمان با انتشار آلبوم صوتی «مینای مهتاب» روایت دیگری از «هشت کتاب» سهراب سپهری در دسترس دوستداران این شاعر معاصر قرار گرفت و با استقبال مخاطبان هم مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه پیش از این نیز شعرهای سهراب سپهری مورد توجه هنرمندان بوده و دستمایه تولید آثار متعددی قرار گرفته و در قالب ترانه، تصنیف و دکلمه منتشر شده است.

آلبوم «مینای مهتاب» با موضوع هنر، مجموعه‌ای است که این‌بار به‌صورت موسیقی گفتار یا همان دکلمه همراه با موسیقی تولید شده و در دو حلقه لوح فشرده صوتی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

«مینای مهتاب» شامل سی قطعه از سروده‌های سهراب سپهری است که از دفترهای «صدای پای آب»، «حجم سبز»، «مرگ رنگ»، «زندگی خواب‌ها»، «آوار آفتاب» و «ما هیچ ما نگاه» انتخاب شده‌اند و مهرداد محمد‌پور دکلمه و اجرای آنها را برعهده داشته است.

مهمترین ویژگی آلبوم «مینای مهتاب» که به منظور ایجاد فضای ذهنی امن و آرام در علاقمندان شعر و موسیقی، انتشار یافته است و انتخاب و تدوین صحیح موسیقی‌های متن آلبوم و انطباق دقیق آنها، با فضای حاکم بر شعرهاست که شامل گزیده آثار «Zbigniew Preisner»، نابغه شهیر موسیقی از لهستان و نیز موسیقی‌هایی از «Zbigniew Preisner» آهنگساز و نوازنده چیره‌دست کلارینت، اهل یونان است.

شنیدن مستمر آلبوم «مینای مهتاب» علاوه بر کاهش هیجانات درونی و ایجاد تعادل در ریتم بدن، حس تخیل و قدرت تفکر شنونده را نیز برمی‌انگیزد و برای لحظاتی هم که شده، استرس ناشی از تنش‌های روزمره را از او دور می‌کند و او را به خوابی عمیق فرو می‌برد.

تههی‌کنندگان این قطعات توصیه کرده‌اند که؛ بهترین زمان شنیدن محتوای هریک از لوح‌های فشرده صوتی «مینای مهتاب»، متناسب با فعالیت مغز و ریتم بدن، متغیر است. به طور مثال نخستین لوح فشرده این مجموعه که با شعر «صدای پای آب» آغاز می‌شود باید زمانی شنیده شود که مغز در حال استراحت و ریتم بدن کند است. شنیدن دومین لوح فشرده که با شعر «سوره تماشا» آغاز می‌شود در مواقعی که نشاط و هیجان درونی، ریتم بدن را به طور طبیعی افزایش می‌دهد، توصیه می‌شود.

باتوجه به نیاز روزافزون افراد جامعه به آثار موثر در کاهش آسیب‌های ناشی از اختلالات روانی و رفتاری، کنترل خشم و ایجاد حس آرامش، افرادی که به حفظ و ارتقای هر چه بیشتر بهداشت و سلامت روان خود اهمیت می‌دهند و گوش سپردن به شعر و موسیقی را بر می‌گزینند، مخاطب همیشگی «مینای مهتاب» خواهند بود./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط انتشارات دال و با همکاری مؤسسۀ شمیم برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی،‌ مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آنها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228148 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال