Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و نهمین نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا با حضور پادشاه و رئیس مجلس اسپانیا، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، وزرای گردشگری و نمایندگانی از کشور‌های مختلف، در مادرید گشایش یافت به گزارش جنوب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سی و نهمین نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا، صبح امروز چهارشنبه ۳ بهمن ۹۷ با حضور پادشاه و رئیس مجلس اسپانیا، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، وزرای گردشگری و نمایندگانی از کشور‌های مختلف، در مادرید به طور رسمی افتتاح شد

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به همراه تعدادی از مدیران این سازمان برای حضور در این نمایشگاه، بررسی وضعیت غرفه ایران و رایزنی با وزاری گردشگری کشور‌های مختلف به منظور تقویت راهکار‌های افزایش جذب گردشگر به کشور به اسپانیا سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از افتتاح رسمی این نمایشگاه، با همراهی حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا از بخش‌های مختلف آن از جمله غرفه جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا بازدید کرد.

در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه، همچنین فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا با همراهی زوراب پلولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری از غرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

در این بازدید که ملکه اسپانیا و رئیس مجلس این کشور نیز حضور داشتند، پادشاه اسپانیا و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ضمن آشنایی با گوشه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری و آثار تاریخی و نیز فرهنگ و سنت ایرانیان با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان و مدیران و فعالان حوزه گردشگری ایران گفتگو کردند.

پادشاه اسپانیا در این نمایشگاه که با حضور کارآفرینان و تورگردانان فعال در حوزه گردشگری افتتاح شد، از سوی آنا پاستور رئیس کنگره نمایندگان این کشور، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و برخی از مقامات گردشگری همراهی می‌شد.

پادشاه اسپانیا در این بازدید، گفتگوی کوتاهی با علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حسن قشقاوی سفیر کشورمان در اسپانیا داشت.

وی ضمن اظهار خوشحالی از حضور در غرفه ایران، به سابقه تاریخی، تمدنی و فرهنگی ایران به عنوان یک‌کشور بزرگ اشاره کرد و با توجه به اجرای موسیقی زنده محلی به هنگام حضور وی، علاقه مندی خود را به موسیقی ایرانی ابراز کرد.

مونسان نیز ضمن خوشامدگویی به پادشاه اسپانیا و تشکر از حضور او و همراهان در غرفه ایران، توضیحاتی در خصوص جاذبه‌های گردشگری ایران ارائه کرد. در این بازدید، به رسم یادبود یک تخته تابلو فرش منقش به تصویر پادشاه اسپانیا و ملکه به فیلیپ ششم تقدیم شد.

در این نمایشگاه، ۱۶۵ کشور جهان جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری خود را به متخصصان و شرکت‌های فعال در این بخش عرضه کردند.

نمایشگاه فیتور مادرید که تا روز ۷ بهمن (۲۷ ژانویه)، دایر خواهد بود، به عنوان یکی از نمایشگاه‌های اصلی و مهم صنعت گردشگری جهان در مساحتی به وسعت ۶۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع که نسبت به پارسال ۲ و نیم درصد افزایش یافته و با حضور ۱۰ هزار و ۴۸۵ شرکت از ۱۶۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

ایران نیز از جمله شرکت کنندگان در این نمایشگاه است که امسال ۳۱ تور اوپراتور، بخشی از ظرفیت ها، امکانات و جاذبه‌های گردشگری و هنری کشور را به نمایش خواهند گذاشت.

ارائه پوستر، کتابچه و نرم افزار‌های چند رسانه‌ای حاوی اطلاعات گردشگری و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و دیدنی ایران و معرفی صنایع دستی، از جمله برنامه‌های غرفه ایران در نمایشگاه فیتور خواهد بود.

بر اساس نخستین پیش بینی‌های دولت، اسپانیا در سال ۲۰۱۸ میلادی با افزایش یک درصد نسبت به سال گذشته خود، ۸۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی جذب کرد که درآمد ارزی آن نزدیک به ۹۰ میلیارد یورو بود که نسبت به سال گذشته خود ۳ درصد افزایش داشت.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: امسال دو جلسه بسیار خوبِ هم اندیشی با آقای رئیس‌جمهور داشتیم. یک جلسه مدیران رسانه‌ها حضور داشتند و یک جلسه با اصحاب هنر بود که در هر دو جلسه همه بزرگان حضور داشتند و مباحث بسبار خوبی مطرح شد و رئیس‌جمهور دستورات روشنی را برای حل مشکلات اصحاب هنر و رسانه صادر کردند.

وی افزود: دیشب برای پیوست‌های فرهنگی شعار سال جلسه‌ای را با وزیر اقتصاد داشتیم. 

وزیر ارشاد گفت: همچنین ما از روز اول فروردین نمایشگاه قرآن را داریم که استقبال مردمی از این نمایشگاه فراتر از انتظار بوده است. 

اسماعیلی ادامه داد: کتاب‌های اندیشمندان غیرمسلمان در خصوص ائمه اطهار با حضور نویسنده لبنانی این کتاب‌ها رونمایی شد. انشاالله در ۱۰۰ جلد کتب مربوط به این اندیشمندان که در خصوص زندگی آل‌الله است با حضور اندیشمندان غیرایرانی مسلمان رونمایی خواهد شد.

وزیر فرهنگ با اشاره به برگزاری جشن دیروز به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در استادیوم آزادی تأکید کرد: امروز رئیس جمهور در جلسه دولت از جشن امام حسنی ها تقدیر کرد، برنامه بسیار خوبی بود از کسانی که زحمت کشیدند و این مراسم شورانگیز و پر از نشاط دینی را با حضور خانواده ها در ورزشگاه آزادی برگزار کردند، تشکر می کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآنی استان همدان به میزبانی ملایر
  • حضور آذربایجان غربی با ۵ زنجیره ارزش در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گزارشی از آخرین شب برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ حضور وزیر ارشاد در برنامه ویژه عتبه عباسی
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • کتیبه کانی اژد‌های اشنویه، یکی از قدیمی‌ترین اسناد مرتبط با آب در شمال غرب ایران 
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • كتیبه كانی اژدهای اشنویه، یكی از قدیمی‌ترین اسناد مرتبط با آب در شمال غرب ایران
  • فروش بیش از ۵۲ میلیارد ریال صنایع‌ دستی در مازندران
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن