Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قزوه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دنیا قابل قیاس نیست گفت:  شعر انقلابی باید خطوط قرمز را بشکند. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا قزوه ظهر امروز در آئین تجلیل خود در سمنان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی‌هایی است که آنرا از سایر انقلاب‌ها متفاوت و برتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظیر انقلاب اسلامی ایران در هیچ جای دنیا وجود ندارد افزود: با اینکه این انقلاب از سایر انقلاب برتر و سرتر است اما مظلوم واقع شده اما همانطور که گذشته درخشانی داشته آینده درخشانی نیز دارد.

این شاعر ارزشی کشور با اذعان به اینکه همه ما بدهکار انقلاب اسلامی ایران هستیم گفت: من پیش از آنکه یک شاعر باشم  یک شاعر انقلابی هستم.

قزوه شعر انقلابی را متفاوت دانست و گفت: همانطور که انقلاب اسلامی ایران نظیری در دنیا ندارد و یک انقلاب متفاوت است شعر انقلابی نیز نظیر ندارد.

وی به برخی از ویژگی‌های یک شعر انقلابی اشاره کرد و گفت: شعر انقلابی باید خطوط قرمز را بشکند.

این شاعر «مولا ویلا نداشت» با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است گفت: مطرح شدن نظریه ولایت فقیه از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پیش از پایه‌گذاری یک انقلاب سیاسی، یک انقلاب فرهنگی و ادبی را در کشور بنیان نهاد و نشان داد که تا چه حد انقلاب اسلامی ایران ریشه فرهنگی دارد.

"علیرضا قزوه" در سمنان تجلیل می‌شودنویسندگان حوزه انقلاب اسلامی در سنندج تجلیل شدند

قزوه با اشاره به توجه ویژه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به هنر شعر و ادبیات عنوان کرد: امام خمینی(ره) در شعر و ادبیات بسیار توانمند بودند و مقام معظم رهبری نیز به عنوان جانشین ایشان شاعر و ادیبی توانمند محسوب می‌شوند.

وی شعارهای مبارزاتی مردم ایران علیه رژیم ستم‌شاهی را برگرفته از شعائر مذهبی دانست.

در این مراسم «علیرضا قزوه» شاعر متعهد، ارزشی و برجسته کشور به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و در راستای اجرای طرح «چهل قلم» از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در زادگاه خود تجلیل شد.

به گزارش تسنیم «علیرضا قزوه» در سال 1342 در گرمسار به دنیا آمد. وی تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش به پایان رسانده است.

«مولا ویلا نداشت»، «از نخلستان تا خیابان»، «غزل معاصر ایران»، «شبلی و آتش» و «مجموعه شعر» از جمله آثار «علیرضا قزوه» است.

انتهای پیام/

R41366/P4001/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور شاعر ان یزدی در دیدار رمضانی شاعران با رهبرمعظم انقلاب

زکریا اخلاقی، سید صادق آتشی، فاطمه موحدی فر و زهرا غلامزاده مهرآبادی؛ چهار شاعر یزدی بودند که در دیدار امسال رهبر معظم انقلاب با شعرا حضور داشتند.

دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب، هر ساله در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) صورت می‌گیرد.

در این دیدار پس از اقامه نماز و افطار، تعدادی از شعرای حاضر در جلسه شعرخوانی دارند.

استاد زکریا اخلاقی، سید صادق آتشی، فاطمه موحدی فر و زهرا غلامزاده مهرآبادی؛ ۴ شاعر یزدی بودند که در دیدار امسال رهبر معظم انقلاب با شعرا حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افتخاری دیگر برای شهرستان ابرکوه
  • دهم فروردین سالروز قیام سالروز قیام و حرکت بزرگ انقلابی مردم یزد
  • نتیجه طوفان‌الاقصی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست
  • روایت ویژه از گفت‌وگوی چند دقیقه‌ای یک شاعر با رهبر انقلاب
  • جایگاه رستگاری در جهان آشوبناک
  • آرزوی بانوی شاعر هندوستانی در دیدار با رهبر انقلاب برآورده شد + فیلم
  • حضور شاعر ان یزدی در دیدار رمضانی شاعران با رهبرمعظم انقلاب
  • حضور ۴ شاعر یزدی در دیدار رمضانی شاعران با رهبرمعظم انقلاب
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • دیدار شاعر استان فارسی با رهبر معظم انقلاب