Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@21:58:07 GMT

میزان فرار مالیاتی همه اقشار از جمله پزشکان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۸۶۳۰

به گزارش فارس، همایون یوسفی و علی رستمیان از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در برنامه 18:30 شبکه خبر گفتند: منابع نفتی و مالیاتی 2 محور اصلی لایحه بودجه 98 کل کشور است.

یوسفی به اهم مصوبات کمیسیون تلفیق اشاره کرد و افزود: دولت موظف شد 2 تیم استقلال و پرسپولیس را در سال 98 به بخش خصوصی واگذار کند تا بخش اعظمی از مشکلات باشگاه داری حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان 15 مورد از اهم مصوبات کمیسیون تلفیق اشاره کرد و افزود: بررسی بخشودگی مالیاتی برخی دستمزدها، کمک 1000 میلیارد تومانی به آموزش و پرورش از محل اوراق برای بهسازی و نوسازی مدارس و گاز رسانی روستایی، فروش بنزین با نرخ ترجیهی در بازارچه‌های مرزی و مجوز فروش نفت در بورس انرژی از جمله مصوبات کمیسیون تلفیق در چند روز گذشته است.

همایون یوسفی به افزایش 10 درصدی اعتبارات در بودجه 98 برای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: برای این طرح در بودجه پیشنهادی 98 دولت مبلغ 36 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه به تامین منابع لازم بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: کمیسیون تلفیق امروز با حضور رئیس مجلس مصوب کرد سهم درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی در حسابی با نظارت تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: حدود 55 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم که برخی از قشر پزشکی هم جزء اقشار مختلفی است که از دادن مالیات فرار می کنند.

یوسفی گفت: اقشاری مانند پزشکان، وکلا، مهندسین و برخی قشرهای دیگر ذخایر اجتماعی جامعه هستند که بحث فرار مالیاتی آنها با دقت بیشتری انجام می شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه، منابع نفتی و مالیاتی را پایه بودجه 98 اعلام کرد و گفت: ارائه نفت در بورس می‌تواند به جلوگیری از تحریم و تامین منابع مالی برای دولت کمک کند. از منبع درآمدی نفت 126 هزار میلیارد تومان و از منابع مالیاتی حدود 146 هزار میلیارد هزار تومان به عنوان منابع درآمدی دولت پیش بینی شده است.

پیش بینی یک میلیون 677 هزار فرصت شغلی 

علی رستمیان، کاهش فقر مطلق، اشتغال و کنترل تورم را سه مطلبی که روح حاکم بر بودجه 98 کشور است، اعلام کرد و گفت: امسال دولت با افزایش 20 درصدی 8 میلیارد و 400 میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته است.

دبیر کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: مهمترین کمک دولت تخصیص اعتبار به عنوان تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای ایجاد شغل و تولید است.

وی به اجرای نقشه راه مقام رهبری برای جلوگیری از نگاه تبعیض آمیز مسئولین در بودجه 98 پرداخت و گفت: همه شهروندان ما درجه یک هستند و باید منابع مالی و اقتصادی با رعایت عدالت در بین شهرستان‌ها تخصیص یابد.

علی رستمیان با بیان اینکه هفته آینده بررسی لایحه بودجه 98 در کمیسیون تلفیق به پایان خواهد رسید گفت: یک میلیون 677 هزار فرصت شغلی در بودجه پیشنهادی دولت پیش بینی شده که بیشترین آن در صنعت گردشگری و کسب و کار گردشگری است.

وی گفت: 300 هزار فرصت شغلی در نوسازی بافت‌های فرسوده، حمایت از توسعه صنایع دستی، طرح کارورزی، کمک به پارک های فناوری از جمله مواردی است که دولت برای ایجاد شغل پیش بینی کرده است.

این عضو کمیسیون تلفیق گفت: بخش هزینه‌ای کمیسیون تلفیق تا هفته آینده تمام می‌شود بر اساس آیین نامه مجلس 10 روز نمایندگان مهلت دارند پیشنهادهای خود را درباره لایحه بودجه به هیئت رئیسه این کمیسیون ارائه دهند و پس از آن گزارش کمیسیون برای بررسی نهایی در صحن علنی ارائه خواهد شد.

وی به اقلام مختلف تامین شده مواد غذایی و کالاهای اساسی تعریف شده با ارز 4200 تومان اشاره کرد و گفت: کمیسیون تلفیق در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 رستمیان تصریح کرد: تردیدی در کمیسیون وجود دارد که آیا دولت مبلغ خرید 10 قلم کالای اساسی را به حساب مردم واریز کند یا اجناس را با قیمت مصوب ارز نیمایی به دست آنها برساند؟

وی گفت: مجلس شورای اسلامی با دید مثبت و ملی به بودجه پیشنهادی دولت می‌نگرد و تصمیم بر این است برای رفع تبعیض بین استان‌ها اقداماتی صورت گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال گذشته

هادی سبحانیان رئیس کل سازمان مالیاتی کشور گفت:عزم راسخ سازمان امور مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی و وصول معوقات و مطالبات دولتی از ابر بدهکاران موجب شد در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰ ه.م.ت از این محل وصول گردد.

وی افزود:۴۵ ه.م.ت جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و بهزیستی و کالابرگ الکترونیکی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال گذشته
  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است +فیلم
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • خبر خوب وزیر اقتصاد برای صادرکنندگان
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است