Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@01:20:30 GMT

فضای مانور اسرائیل در سوریه کم می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۸۸۴۷

یک روزنامه صهیونیستی اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه مبنی بر ضرورت توقف حملات تل‌آویو به سوریه را نشان‌دهنده پایان صبر مسکو خواند و افزود از این به بعد فضای مانور رژیم صهیونیستی در سوریه کم می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی علیه کشوری دارای حاکمیت (سوریه) باید پایان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود این حملات منجر به افزایش تنش در منطقه می‌شود و در دراز مدت به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.

در واکنش، روزنامه صهیونیستی «معاریو»  نوشت پس از اظهارات روسیه مبنی بر ضرورت توقف حملات این رژیم به سوریه، فضای کار تل‌آویو در مقابله با ایران در شمال (سوریه) کم می‌شود، اکنون ضروری است که اهداف مهم برای حمله مشخص شوند، این اهداف باید تنها شامل گزینه‌هایی باشند که در برهه فعلی نتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

در ادامه این گزارش ادعا شده، ارتش رژیم صهیونیستی در زمینه تاکتیکی به شکلی خوب با ایرانی‌ها در شمال مقابله کرده اما در زمینه سیاسی و راهبردی، خودش را در کمینی که روس‌ها طرح‌ریزی کرده بودند، دید. اکنون شکی باقی نمی‌ماند که اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه مبنی بر اینکه (رژیم) «اسرائیل» باید به حملات خود به سوریه پایان دهد، اقدامی غیرعادی است و به این موضوع اشاره دارد که صبر روسیه تمام شده است. تا کنون در هیچ مرحله‌ای از مراحل کار تل‌آویو علیه ایران در سوریه، اینچنین اظهاراتی از روسیه شنیده نشده، حتی پس از ساقط شدن جنگنده روس در سوریه.

معاریو سپس نوشت هنوز زود است که گفته شود تل‌آویو به صورت کامل قدرت خود برای کار علیه ایران و حزب‌الله در خاک سوریه را از دست داده است اما حتی اگر (این اظهارات) کارت قرمزی از طرف روس‌ها نباشد ؛ در این موضوع شکی نیست که فضای مانور اسرائیل علیه ایران و حزب‌الله در سوریه کم می‌شود.

رژیم صهیونیستی در هفته جاری، چند مرحله به مناطق مختلف سوریه از جمله اطراف دمشق حمله کرد . این حملات با واکنش پدافندی سوریه روبه‌رو شد.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، موسسات اعتبار سنجی بین‌المللی از جمله موسسه مالی اس اند پی گلوبال (S&P) در گزارشی پیش بینی کرده است که چشم‌انداز اعتبار بلندمدت اسرائیل منفی خواهد بود.

در این گزارش گفته شده به دلیل تنش‌های تل آویو با ایران و تشدید خطرات علیه تل آویو، چشم انداز اعتباری اسرائیل به شدت افت خواهد کرد.

آژانس رتبه بندی اس اند پی گلوبال در بحبوحه خطرات ژئوپلیتیکی زیاد برای اسرائیل، رتبه بلندمدت اسرائیل را از AA- به A- کاهش داده است.

اس اند پی گلوبال در بیانیه خود اعلام کرد: ما پیش بینی می کنیم که کسری عمومی اسرائیل در سال ۲۰۲۴ به ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد، که بیشتر این کسری بودجه در نتیجه افزایش هزینه های نظامی در تل آویو صورت می‌گیرد.

پیش از این، خبرگزاری رویترز به نقل از اداره آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که اقتصاد این رژیم در چهار ماهه آخر سال گذشته میلادی ۱۹.۴ درصد افت کرده است. بر اساس این گزارش، افت رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی در حالی است که این رژیم متحمل خسارات ناشی از ادامه جنگ در نوار غزه شده است.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی از آثار منفی جنگ بر اقتصاد این رژیم خبر داده بودند.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم جنگ روزانه به ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز با تاکید بر اینکه جنگ غزه ضربه بزرگی به اقتصاد این رژیم زده است، گفت: جنگ غزه بیش از انتظار برای اسرائیل هزینه دارد و فشارهایی بر بودجه ایجاد خواهد کرد.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی هم پیشتر در جدیدترین ارزیابی‌های خود اعلام کرده بود که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به واسطه تنش‌ها در غزه، اقتصاد این رژیم افت خواهد کرد.

کد خبر 6082234

دیگر خبرها

  • تل‌آویو می‌خواست از شکست مجدد پیروزی بسازد
  • امیرعبداللهیان: تل‌آویو می‌خواست از شکست مجدد پیروزی بسازد
  • حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم اسرائیل به رفح
  • عملیات وعده صادق مانور اثرمعکوس تحریم‌ها
  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  • طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد | افشاگری در خصوص به هم ریختن تصورات تل آویو
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی