Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:13:04 GMT

مطهری: ترسیم خطوط قرمز مصنوعی آفت انقلاب است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۸۹۱۲

مطهری: ترسیم خطوط قرمز مصنوعی آفت انقلاب است

به گزارش خبرنگار ایرنا علی مطهری امروز پنجشنبه در کنگره مجمع وفاق و توسعه استان گلستان در کانون طه گرگان گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب شکوهمند ایران تحقق آزادی بود و خوشبختانه توفیقات زیادی داشته ایم اما برخی رویه های اشتباه نیازمند اصلاح است.
وی افزود: تاکنون روند سینوسی آزادی به نوعی بوده که سطح آزادی مطلوب وجود داشته و در برهه هایی نیز با ترسیم خطوط قرمز مصنوعی به آزادی منتقدان لطمه وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مطهری با ذکر مثالی گفت: اخیرا دادستان کشور بر علیه یکی از مسوولان به سبب یک اظهار نظر اعلان جرم کرد که چرا گفته از حصر فقط یک پوسته باقی مانده است؛ این روش درست نیست و باید اصلاح شود؛ بر فرض که آن مسوول اشتباه کرده؛ رویه برخورد و اعلان جرم صحیح نیست و نمی شود دهانها را بست.
به اعتقاد نایب رییس مجلس یکی از دیگر از چالش ها حاکمیت دوگانه است مثلا برای بررسی تخلف یک مجله یا روزنامه هیات نظارت بر مطبوعات داریم؛ اینکه یک روزنامه در هیات مربوطه به یک تذکر یا اخطار محکوم می شود و در مقابل دادستان حکم به تعطیلی آن می دهد قابل قبول نیست.
وی به آنچه که دور زدن قانون توسط برخی نهادها نامید اشاره کرد و گفت: نهاد قانون گذار مجلس شورای اسلامی است اما اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی با وضع قانون از سوی خود یک دانشجو را از ادامه تحصیل بازداشته و یا شورای عالی امنیت ملی به جای قوه قضاییه تصمیم می گیرد و حکم و مجازات تعیین می کند؛ صحیح نیست و این رویه ها باید اصلاح شود.
نایب رییس مجلس همچنین گفت: پس از انقلاب توفیقاتی زیادی در کشور حاصل شد که یکی از آنها توفیق نسبی در عدالت است اما با این وجود شکاف طبقاتی بیشتر شده و توفیق قابل قبولی در زمینه ترمیم شکاف اقتصادی نداشته ایم.
مطهری با بیان اینکه پس از طرح مباحثی در دوران تبلیغات ریاست جمهوری دوره قبل اعتماد مردم کم شده است، گفت: اینکه در تلویزیون یک مسوول نظام را متهم کنیم موجب سلب اعتماد عمومی می شود.
وی اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که کمتر از چهارصد نفر از حقوق های غیر متعارف استفاده کردند و البته پول ها برگشت داده شد اما اثر منفی آن به دلیل همین تبلیغات، زیاد بود.
وی ابراز داشت: قاطبه مدیران نظام جمهوری اسلامی پاک دست هستند و اینکه برای دست یابی به قدرت به هر وسیله ای متوسل شده و حاکمیت را زیر سوال ببریم، قابل قبول نیست.
مطهری گفت: اینکه در شرایط سخت تحریم دولت را خائن بدانیم و یا مدیریت آن را زیر سوال ببریم درست نیست و باید با وحدت به دشمن نشان دهیم که تحریم فایده ندارد؛ آنها باید بفهمند که تحریم بی اثر بوده؛ موضوعی که هم اینک برخی از سیاستمداران آمریکایی بیان کرده و در روزنامه های آنها منعکس شد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه نقش ایران را در مناسبات جهانی پررنگ و قوی کرد، جایگاه اسلام را هم در دنیا ارتقا داد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با وجدان بیدار و فطرت پاک مردم پیروز شد و محدود به قشر و صنف خاصی نبوده و نیست، گفت: نمی توانیم بگوییم انقلاب محدود به محرومان بود چراکه به پولدارها هم تعلق دارد و اساسا همه افراد جامعه صاحب انقلاب هستند.
مطهری از اقشار مختلف مردم خواست در راه پیمایی 22 بهمن شرکت کنند.
به گزارش ایرنا در این نشست عنوان شد که مجمع وفاق و توسعه استان گلستان با اخذ مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده است.
2729/7333
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انقلاب جامعه شورای عالی امنیت ملی قانون کمیسیون ماده ۱۰ احزاب جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترسیم الگوی صحیح از نشاط مذهبی

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام میلاد امینی موحد – کارشناس مذهبی در یادداشتی اجتماعی نوشت: دین اسلام دین کاملی برای انسان است و از این رو برای همه عرصه‌های زندگی بشر برنامه کاملی ارائه داده است. این برنامه‌ریزی همان طور که در ایام حزن مسلمانان وضع شده است در خصوص ایام شادی نیز برنامه کاملی وجود دارد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این برنامه‌ریزی‌ها ظهور یافت و شاهد تنیده شدن مناسبت‌های مذهبی با آئین‌های ملی بودیم. این فرصت شرایطی را فراهم کرد تا الگوی صحیحی از جشن‌های مذهبی در ولادت اهل بیت (علیهم السلام) ترسیم شود. هر چند مراسم حزن با شکوه و بی‌نظیر برگزار می‌شد اما هنوز به الگوی صحیحی برای برگزاری مراسم شادی نرسیده بودیم.

مراسم باشکوه در جشن ولادت امام حسن (ع) در ورزشگاه آزادی الگوی صحیحی را برای برگزاری چنین آیین‌هایی ایجاد کرد. مراسمی که شادی بدون گناه را رواج می‌دهد و فرصتی را برای شاد بودن خانواده‌ها در کنار یکدیگر فراهم می‌آورد.

برگزاری چنین جشن‌هایی نشاط می‌دهد نه تنها ایمان مانعی بر شادی نیست بلکه ایمان مهم‌ترین عامل شادی است. نداشتن نگرانی، اضطراب و افسردگی و رسیدن به اطمینان قلبی، اساس هر نوع شادی است و این فراهم نمی‌شود مگر با ایمان به قدرت خداوندی که سرچشمه همه نیکی‌هاست؛ به طوری که خداوند در آیه ۲۷ و ۲۸ سوره رعد می‌فرماید: «الذین آمنوا و تطمئن قلوبهم بذکر الله الا بذکر الله تطمئن القلوب: آنان که ایمان آورده و دل‌های خویش را به یاد خدا آرامش بخشیده‌اند، آگاه باشند که دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد.»

کد خبر 6063765 سيد اسد رجبی

دیگر خبرها

  • ترسیم الگوی صحیح از نشاط مذهبی
  • واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز
  • بحث در مورد نداشتن عید نوروز به خاطر جنگ غزه/ علی مطهری: به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم/ هادی سروش: حرف آقای مطهری قابل قبول نیست؛ احترام به رسومات از سفارشات امیرالمومنین به مالک اشتر است
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
  • مطهری: همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
  • شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: حفظ حرمت نوامیس مسلمین، خط قرمز امت اسلامی است
  • انگلیس : آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است
  • ترسیم بی‌نظیر چهره رونالدو روی شیشه (فیلم)
  • حفظ حرمت نوامیس مسلمین و رزمندگان مقاومت، خط قرمز امت اسلامی است