Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@02:22:22 GMT

تاریخچه دیدارهای فوتبال ایران و چین

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۹۰۱۴

به گزارش ایلنا، در مرحله مقدماتی جام جهانی این دو تیم ۶ دیدار را مقابل هم برگزار کردند که ایران ۴ بار و چین ۱ یکبار پیروز شده اند و یک دیدار هم مساوی شده است.

در رقابتهای جام ملتهای آسیا هم مانند مرحله مقدمات جام جهانی تعداد دیدارها عدد ۶ بوده سهم ایران ۲ برده و ۴ دیدار هم به تساوی کشیده اما چین تا حالا در جام ملتها موفق به شکست تیم ملی فوتبال کشورمان نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله مقدماتی المپیک تنها یک مسابقه انجام شده که تیم ملی چین فاتح این مسابقه بود. از سری مسابقات المپیک آسیایی؛ ایران و چین ۳ بار با یکدیگر صف آرایی کرده اند که تیم ایران ۲ برد کسب کرده است و بازی دیگر با نتیجه ی مساوی به پایان رسیده است. در بازی‌های دوستانه این دوتیم در مجموع ۹ بازی انجام شده که ایران ۵ و چین۳ مرتبه طعم پیروزی را چشیده اند و بازی دیگر برنده ای نداشته است.

نخستین و آخرین بازی دو تیم

نخستین دیدار این دو تیم در تورنمنت جام ملتهای ۱۹۷۶ روز ۲۱ مرداد۱۳۵۵ برگزار شد که تیم ملی ایران با حساب دو بر صفر رقیب خود را مغلوب کرد. آخرین دیدار این دو تیم روز ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ که تیم ایران با تک گل مهدی طارمی یک بر صفر حریف خود را شکست داد.

بهترین بردهای دو تیم

بهترین برد ایران با نتیجه ۴-۰ بوده که دو مرتبه تکرار شده است . برای اولین بار در چهارم بهمن ۱۳۶۳ در مسابقات نهرو کاپ هند و برای بار دوم در سی دی ۱۳۷۹ در مسابقات جام تمدن ها در تهران بدست آمده است. اما بهترین برد چین در برابر ایران بر می گردد به سال ۱۳۶۸ که تیم چین ۲ بر ۰ پیروز از میدان خارج شد.

مجموع گل‌های زده

در مجموع بازی ها ۶۳ گل به ثمر رسیده که سهم ایران ۴۲گل و سهم چین ۲۱ گل می باشد. بهترین گلزن از تیم ملی فوتبال کشورمان، علی دایی بوده که ۳ بار دروازه چشم بادامی ها را گشوده است. در سوی مقابل شائو جیایی با زدن ۲ گل بهترین گلزن چینی ها مقابل ایران بوده است.

کارنامه کی روش مقابل چشم بادامی‌ها

در زمان سرمربی گری کارلوس کی روش بر تیم تیم ملی کشورمان تنها ۲ دیدار بین تیم های ایران و چین برگزار شد که حاصل آن ۱ برد برای ایران بوده است و بازی دیگر با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. اولین تقابل تیم ملی ایران که در زمان سرمربی گری کی روش در تیم مل ایران به تاریخ ۱۶/۶/۱۳۶۵ در ورزشگاه المپیک شن یانگ بر میگردد که ایران مقابل مهمان خود یعنی چینی ها به تساوی ۰ - ۰ رضایت داد.

دومین دیدار ایران برابر چین با سرمربی گری مرد پرتغالی با پیروزی شیرین ایران مقابل چین همراه بود در بازی که قریب یکصد هزار نفر از تماشاچیان ایرانی در ورزشگاه آزادی آن را از نزدیک نظاره گر بودند؛ تک گل پیروزی بخش مهدی طارمی در نیمه دوم، ایران را در این بازی برنده کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران تیم ملی چین جام ملت های آسیا 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام گواردیولا برای عامل حذف از لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ­به نقل از مایس فوتبال؛ پپ گواردیولا سرمربی تیم فوتبال منچستر سیتی بعد از پیروزی شب گذشته مقابل چلسی در نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس که با تک گل برناردو سیلوا به پیروزی رسید به طور ویژه از سیلوا تشکر و قدردانی کرد.   این در حالی است که برناردو سیلوا برای خراب کردن پنالتی در دیدار مقابل رئال مادرید با انتقاد‌هایی هم روبروشد و با زدن این گل تا حدودی ناکامی در دیدار مقابل رئال را فراموش کرد و هوادران شاید با قهرمانی منچستر سیتی در جام اتحادیه آن پنالتی را فراموش کنند.   تیم فوتبال منچستر سیتی در لیگ برتر انگلیس شانس قهرمانی است و در جام اتحادیه در دیدار نهایی باید به مصاف برنده دیدار تیم‌های کاونتری و منچستر یونایتد برود.

دیگر خبرها

  • زمان دو بازی تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان اعلام شد
  • سردار آزمون: من به وظیفه ام عمل کردم
  • دومین پیروزی دختران فوتبالیست ایران مقابل ترکمنستان
  • دختران ایرانی، ترکمنستان را در هم کوبیدند!
  • تکلیف محرومیت رامین رضاییان مشخص شد +سند
  • فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی خیبر خرم‌آباد در روز توقف چادرملو
  • رضاییان مقابل پرسپولیس بازی می‌کند (+سند)
  • اتلتیکومادرید به آلاوس باخت
  • اقدام گواردیولا برای عامل حذف از لیگ قهرمانان اروپا
  • نفت آبادان، دل کندن سخت است! (عکس)