Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@19:27:58 GMT

محیط‌بانان؛ اولویت اول سازمان محیط زیست

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۹۱۰۷

محیط‌بانان؛ اولویت اول سازمان محیط زیست

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در نشست سالانه استان‌های ساحلی گفت: اولویت اول سازمان محیط زیست، محیط‌بانان هستند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست، سرهنگ جمشید محبت خانی عصر چهارشنبه در نشست با مدیران محیط زیست استان‌های ساحلی کشور که در جزیره خارگ برگزار شد، گفت: بنا بر نظر معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، اولویت اول سازمان محیط زیست، محیط‌بانان هستند که در این زمینه وضعیت رو به ارتقایی را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به موضوعات مهم در حوزه دریایی، اضافه کرد: محیط بان ضابط خاص قضایی در محیط زیست است و اینکه محیط بانان تخصصی دریایی آموزش دیده را داشته باشیم، مد نظر است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: پاسگاه دریایی محیط زیست می‌تواند مسائل دریایی را دنبال کرده و پرونده‌هایی را تشکیل دهند و باید بررسی کنیم که وقتی این پاسگاه‌های مصوب غیر دایر را نداریم، چه جرایمی در حال اتفاق افتادن است، به محیط زیست دریایی لطمه می‌زند و کسی متولی آن نیست.

وی از ارائه آموزش به تعدادی از محیط بانان با موضوع حفاظت از تالاب‌ها، ادامه داد: باید در حوزه دریایی نیز آموزش‌هایی را به محیط بانان جدید و یا محیط‌بانان موجود ارائه کنیم. بازوی اجرایی سازمان محیط زیست، محیط‌بانان هستند.

محبت خانی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌ها باید متناسب با قشر مورد آموزش باشد، افزود: باید محیط‌بانان به جامعه معرفی شوند و مردم شناخت کافی از وظایف و مسئولیت‌های محیط‌بانان داشته باشند.

وی بر تقویت سازمان و استفاده از لباس محیط‌بانی در برنامه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: به خوبی به این موضوع پرداخته نشده است و باید شجاعت و توانمندی محیط‌بانان به خوبی معرفی شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور با اشاره به دستاوردهای فعالیت‌های محیط بانان در سطح کشور، تاکید کرد: برخی افراد برای سوء استفاده از واژه مقدس محیط‌بان هستند که ما باید با برنامه‌ریزی از این موضوع جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست محيط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این پایش‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند استان خراسان رضوی انجام شده است.

او افزود: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در خراسان رضوی، چهار هزار و ۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و سه هزار و ۷۲۶ نوبت بازدید در قالب برنامه خود اظهاری از آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این بازدید‌ها منتج به صدور ۲ هزار و ۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است، که طبق آن پارسال هزار و ۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.

اله پور بیان کرد: از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها، هدفمند‌تر شدن بازدید‌ها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارتها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحد‌های خدماتی، معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد