Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@03:54:23 GMT

کوبا از دولت قانونی ونزوئلا حمایت کرد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۹۱۲۹

کوبا از دولت قانونی ونزوئلا حمایت کرد

به گزارش جهان نيوز، دولت کوبا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تلاش آمریکا برای راه‌اندازی کودتا در ونزوئلا را محکوم و بر حمایت کامل خود از دولت قانونی در کاراکاس تأکید کرد.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه کوبا آمده است: «دولت انقلابی جمهوری کوبا تلاش‌های صورت‌گرفته برای کودتا و تحمیل یک دولت دست‌نشانده ایالات متحده در جمهوری بولیواری ونزوئلا را قویا محکوم و رد کرده و همبستگی خدشه‌ناپذیر خود را با دولت "نیکلاس مادورو" رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، ابراز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هاوانا تلاش برای تغییر نظام در ونزوئلا را اقدامی در جهت دستیابی به «منابع گسترده» این کشور دانسته و تأکید کرده است که تصمیم کشورهای آمریکایی برای حمایت از رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، «تلاشی تازه برای تحمیل سیاست شکست‌خورده تغییر نظام است، که تاکنون به واسطه مقاومت خستگی‌ناپذیر مردم ونزوئلا و اراده آن‌ها برای دفاع از حاکمیت ملی این کشور، موفق نبوده است.»

روز گذشته «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا در اقدامی که مورد حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفت، خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا اعلام کرد و از مادورو خواست از قدرت کنار رود.

این در حالی است که مردم ونزوئلا سال گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری با اکثریتی قاطع «نیکلاس مادورو» را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. از زمان مسجل شدن پیروزی مادورو در آن انتخابات، آمریکا مشروعیت مادورو را زیر سوال برده و انتخابات را «تقلبی» توصیف کرد.

مکزیک، اروگوئه، روسیه، چین، ایران، ترکیه و چند کشور دیگر درباره تبعات دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا و تلاش برای کودتا یا اقدام نظامی در این کشور هشدار داده‌اند. 

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد.   به گزارش خبرآنلاین کنعانی استفاده ابزاری از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه را که موجب وارد آمدن خسارات و لطمات غیرقابل جبران انسانی و اقتصادی به کشورها می‌گردد، ناقض اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و آن را مردود دانست. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها