Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:19:37 GMT

پاکستان یک موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۹۱۸۰

پاکستان یک موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جیو نیوز، سخنگوی روابط عمومی ارتش پاکستان از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک نصر با قابلیت حمل کلاهک هسته ای خبر داد.

روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد که نسل جدید موشک های بالستیک کوتاه برد و زمین به زمین نصر، قابلیت هدف گیری دقیق دارد و نقش بسزایی در تقویت توان بازدارندگی پاکستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موشک قادر است تا اهداف تعیین شده در شعاع ۶۰ تا ۷۰ کیلومتری را با دقت هدف قرار دهد.

کد خبر 4522693

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمایش موشکی پاکستان موشک بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد

از جمله موضوعات مهمی که با سکوت رسانه‌های مشهور اسرائیلی و فرماندهان آنها همراه شده است، استفاده برخی موشکهای ایرانی از کلاهک‌هایی بود که به‌راحتی از سامانه‌های پرادعای پدافندی آنها عبور می‌کردند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف مهمی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد که با شگفتی و تحسین کارشناسان بین المللی و ملتهای مسلمان منطقه همراه بود.

شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سمت دو پایگاه هوایی استراتژیک رژیم صهیونیستی که مبدا اصلی عملیات های جنایتکارانه آنها در سالهای اخیر علیه خاک غزه، لبنان و سوریه بوده، نشان داد ایران در تنبیه اساسی متجاوز و اتمام حجت با حامیان بین المللی آنها برای پایان دادن به تجاوزات غیرقانونی رژیم صهیونیستی کاملا مصمم است و در عین حال، از جهات فنی و نظامی نیز عملیات "وعده صادق" بدون تردید گسترده ترین و درخشان ترین عملیات نظامی نیروهای مسلح در تاریخ کشورمان و حتی منطقه خاورمیانه بوده و چندین رکورد و نقطه عطف ویژه ثبت کرد.

باید توجه داشت همانطور که فرمانده معظم کل قوا ظهر روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه، در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح خاطرنشان کردند، "موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است؛ موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است. "

کدام موشکهای مشهور روانه سرزمین های اشغالی شدند؟

اگرچه اطلاعات دقیقی از تعداد پرتابه‌های شلیک شده به سوی خاک سرزمین‌های اشغالی به جز ادعاهای امریکا و اسرائیل وجود ندارد اما بدون شک این عملیات از حیث تعداد پهپاد و موشک بالستیک شلیک شده در یک روز در تاریخ نبردهای مدرن بی سابقه بوده است؛ حتی در روز نخست حمله روسیه به اوکراین یا حملات گسترده به تاسیسات انرژی اوکراین در زمستان، شلیک این نرخ از موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری در یک روز ثبت نشده بود.

نقشه ادعایی منابع امریکایی از اهداف حملات ایران به اسرائیل

به نوعی، این عملیات نخستین استفاده رزمی از برخی موشک‌های بالستیک میانبرد ایرانی نیز محسوب می‌شود؛ در عملیات های موشکی گذشته عمدتا از موشک‌های بالستیک کوتاه برد خانواده فاتح نظیر فاتح110، فاتح 313، ذوالفقار و خیبرشکن یا موشک قیام استفاده شده بود اما نخستین بار موشک‌های میانبرد قدر و عماد نیز بر اساس آنچه در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود از مناطقی نظیر شیراز و حومه تهران به سمت عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک شدند.

نمونه ای از حجم موشکهای ایرانی که از سد پدافند چند لایه اسرائیل گذشتند

بر همین اساس، حتی کارشناسان مخالف جمهوری اسلامی نیز اذعان کردند که موشک خیبرشکن با توانایی گلاید و مانور فرار از سامانه های پدافندی در شیرجه نهایی و همچنین موشک های میانبرد قدر و عماد با کلاهک هدایت شونده و سرعتی بسیار بیشتر از موشک‌های خانواده فاتح (چیزی نزدیک به 10 ماخ) مدرنترین سامانه های پدافندی صهیونیست ها را ناکام گذاشتند.

از جمله موضوعات مهمی که علی رغم تحلیل ها و شگفتی کارشناسان نظامی جهان، با سکوت و بایکوت رسانه های مشهور آمریکایی و اسراییلی و صد البته فرماندهان آنها همراه شده، استفاده برخی موشکهای ایرانی از کلاهک هایی بود که به راحتی، سامانه های گران قیمت و پرادعای پدافندی حاضر در فلسطین اشغالی را دور و به قول برخی صاحبنظران "دریبل" می کرد.

بر طبق تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی و رسانه ها، به نظر می رسد موج اصلی حمله سپاه پاسداران در عملیات «وعده صادق» شامل موشکهای بالستیک بود که این موشکها در نخستین ساعات بامداد روز 26 فروردین شلیک و با توجه به سرعت پروازی بالای خود دقایقی بعد وارد محدوده آسمان سرزمین‌های اشغالی شدند. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که سپاه در این عملیات از موشکهای سجیل، خرمشهر، حاج قاسم، خیبرشکن 2 و هایپرسونیک فتاح استفاده نکرده اما نسل قدیمی تر موشکهای بالستیک ایرانی مثل عماد و رضوان نیز موفقیت های چشمگیری را کسب کرده اند.

نمایی از سر جنگی جدید نصب شده روی موشک بالستیک قدر در رزمایش های گذشته سپاه

ضمن آنکه به نظر می رسد برخی تصاویر منتشره از لحظات اصابت موشکهای ایرانی به پایگاه های اسرائیل، مربوط به پرتابه‌های حامل ریزمهمات و در واقع سرجنگی‌های بارانی باشد. در این تصاویر، پرتابه‌ها از خود نور منتشر می‌کردند که این تصور می‌شد که آنها قطعات یک موشک ساقط شده هستند در حالی که در صورت مورد اصابت قرار گرفتن، این قطعات در صورت برخورد مستقیم موشک پدافندی یا برخورد ترکشها و موج انفجار، با انحراف از مسیر همراه می شد که در تصاویر منتشره چنین اتفاقی دیده نمی شود.

کلاهک بارانی برخی موشکهایی که در عملیات وعده صادق حاضر شدند

نمونه ای از سرجنگی بارانی موشکهای بالستیک ایرانی

برخی کارشناسان و رسانه ها نیز اعتقاد دارند این پرتابه‌ها برای جلب جستجوگر حرارتی موشکهای پدافندی یا سامانه‌های ردگیری حرارتی زمین پایه، به اجزائی مانند منور یا فلیر مجهز شده‌اند که تصاویر شبیه سوختن را در آنها ایجاد کرده است.

کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد

در برخی تصاویر دیگر، اصابت کلاهک های سنگین با فواصل زمانی اندک به یک محدوده مشخص دیده می شود که برخی اکانت های شبکه های اجتماعی و کارشناسان، آنرا به محدوده پایگاه نواتیم نسبت می دهند. در این ویدیوها، به نظر می رسد کلاهک های مذکور از نوع هدایت شونده تا انتهای مسیر هستند و شتابگیری آنها در فاز نهایی باعث حیرت و تحسین کارشناسان بین المللی شده است.

استفاده تبلیغاتی رژیم صهیونیستی از کم اطلاعی کاربران شبکه های اجتماعی درباره مکانیزم عملکرد موشکهای ایرانی

بر این اساس، به نظر می رسد بخشی از موشک‌های مورد استفاده در عملیات اخیر دارای سرجنگی جدا شونده بوده و علاوه بر سهولت در دور زدن سامانه های مشهور آمریکایی و اسرائیلی در فاز نهایی، بدنه‌ آنها نیز در محلی با فاصله چند صد کیلومتری از منطقه هدف سقوط کرده و تحلیل هایی که با انتشار تصاویر بدنه این موشکها، این موضوع را به کیفیت و دقت سامانه‌های پدافندی دشمن ربط می‌دهند، عوامانه و فاقد پشتوانه فنی است.

تصاویری که موج دوم پاسخ ایران به اسراییل را ترسناک‌تر کرد

طبیعتا اگر فیلم‌های اصابت به پایگاه های نظامی اسرائیل منتشر نشده بود، رژیم صهیونیستی همچنان در حال مانور روی عبور تنها یک درصد موشکها از سامانه های پدافندی خود بود اما تصاویر منتشره بویژه فیلم هایی که نشان می داد کلاهک های نسل جدید موشک های ایرانی به آسانی از کمند پرتابه های پدافندی می گریزند، نشان داد اطلاع رسانی های صورت گرفته توسط دشمنان، با واقعیت همخوانی ندارد و در صورتی که جمهوری اسلامی بر خلاف دور اول، تصمیم به اجرای مرحله دوم انهدام پایگاه های اسراییلی با نسل جدید موشکهای خود را بگیرد، سامانه های جلودار این انتقام نخواهد بود.

مسیر شیرجه نهایی یکی از کلاهک های ایرانی و تغییر ناگهانی پیش از اصابت به هدف

یکی از اکانت های مشهور نظامی، در توییتر با انتشار تصاویر اصابت موشکهای ایرانی به سرزمین های اشغالی نوشته است: این ویدئو شاهکار مهندسی قابل توجه کلاهک موشک بالستیک مافوق صوت ایرانی را به نمایش می گذارد که چند ثانیه قبل از برخورد یک مانور دقیق انجام می دهد. این قابلیت پیشرفته، کنترل آیرودینامیکی پیشرفته و فناوری هدایت پیشرفته را نشان می‌دهد و به کلاهک اجازه می‌دهد مسیر خود را با دقت و سرعت خیره‌کننده تنظیم کند. مشاهده چنین ایروباتیک با سرعت بالا در زمان واقعی نه تنها پیچیدگی فناوری موشکی ایران را برجسته می کند، بلکه نشان دهنده جهش قابل توجهی در مهندسی هوافضای نظامی مدرن است.

به اعتقاد کارشناسان غربی اگر سپاه یک موتور کوچک در همه کلاهک‌های موشک خود قرار دهد، رهگیری آنها برای اسرائیل به یک رویا تبدیل می شود!

بخشی از نتایج حمله دقیق موشک خیبرشکن به پایگاه تکفیری‌ها در ادلب سوریه

یکی از تست های مشهور موشک خیبرشکن با کلاهک مدرن

برخی کارشناسان صهیونیست در زمان رونمایی نسل چهارم موشک خرمشهر در سال گذشته، با اشاره به اینکه کلاهک موشک جدید ایرانی دارای موتورهای کوچک موسوم به vernier است و این اولین بار است که چنین دستاوردی در میان موشکهای ایرانی دیده می شود، از دقت بالا و حتی برد چند هزار کیلومتری این محصول جدید، ابراز شگفتی و نگرانی کرده بودند که بعید نیست برخی از موشکهای شلیک شده به پایگاه های اسراییل نیز جهت تست این فناوری، به کلاهک مذکور مجهز شده باشند.

نحوه عملکرد سیستم های هدایت تعبیه شده در کلاهک موشک خرمشهر-4

باید توجه داشت ایران در این عملیات از تجهیزات معمولی و شناخته شده خود استفاده کرد که عمدتا اطلاعات آنها قبلا با رصد اطلاعاتی آمریکا از رزمایش های مرسوم کشورمان، توسط دشمن دریافت شده بود اما رژیم صهیونیستی با توجه به قرارگیری در موضع دفاعی ناچار شد از هر آنچه خودش و شرکای غربی اش داشتند برای دفاع در برابر حمله پرحجم ایران استفاده کند که سبب افشای اطلاعات مختلفی از توان عملیاتی آنها شد. در حقیقت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنوز نه تنها برگهای برنده خود مانند موشکهای خیبرشکن 2 و فتاح 1 و 2 و خرمشهر 4 را رو نکرده بلکه هنوز برخی موشکهای قبلی مانند سجیل و حاج قاسم و خرمشهر 2 را نیز استفاده نکرده و آنچه دیده شد استفاده از برخی موشکهای نسل قدیم یا معدود موشکهای خیبرشکن بود که کلاهک های مدرن آنها پاسخ ملموسی به تهدیدات گذشته دشمنان دادند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند! + فیلم
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • بی‌بی‌سی: حمله بی‌سابقه ایران از نظر نظامی- اطلاعاتی پُر اهمیت است
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا
  • این موشک برای غرق کردن ناوهای آمریکا ساخته شده است