Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد تقی زاده پنجشنبه در نشست با راهبران آموزشی و تربیتی استان در محل اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور در خوزستان دوره پیش دبستانی اجباری شد، افزود: توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش خوزستان است و یکی از نتایج اجباری شدن این دوره در خوزستان، کاهش آمار کودکان بازمانده از تحصیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت فعالیت راهبران آموزشی و تربیتی گفت: فعالیت راهبران آموزشی و تربیتی زمینه رشد شاخص های علمی برنامه توسعه آموزش و پرورش استان را در دوره ابتدایی فراهم می آورد.
وی افزود: اجرای طرح ها و برنامه هایی مانند راهبردهای ارتقای وضعیت آموزشی دانش آموزان ضروری بوده و گام مهمی در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بزرگترین رسالت آموزش و پرورش را چگونگی شکل گیری هویت دانش آموزان دانست و اضافه کرد: آموزش حروف الفبا، خواندن و نوشتن و حساب کردن به دانش آموزان به تنهایی هدف آموزش و پرورش نیست.
وی گفت: آشنایی دانش آموزان با مهارت های زندگی اجتماعی و درک واژه هایی مثل محبت، دوستی، رفاقت، همدلی و پرورش هویت دینی، مذهبی و ملی از اهدافی مهمی است که در سیستم تعلیم و تربیت دنبال می شود.
وی مهمترین هدف پیش روی آموزش و پرورش خوزستان را انسداد مبادی بی سوادی دانست و بیان کرد: کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل در قالب اجرای گام های عملی جذب و نگهداشت دانش آموزان بازمانده و رفع عوامل ایجاد بازماندگی از تحصیل از طریق پیاده سازی طرح های حمایتی از مهمترین برنامه های عملکردی معاونت آموزش ابتدایی در سال جاری است.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتدایی و همچنین آموزگاران نو ورود به دوره ابتدایی از اولویت های اصلی معاونت آموزش ابتدایی است.
وی بیان کرد: پنج هزار کارگاه دانش افزایی در سال تحصیلی گذشته برای بیش از 24 هزار معلم ابتدایی در سراسر استان خوزستان برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست گفت: راهبران آموزشی و تربیتی از بازوهای توانمند آموزش و پرورش هستند که نقش نظارتی آنها در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت، اهمیت فراوانی دارد.
اردشیر شجاعی افزود: بهبود کیفیت آموزش و یادگیری دانش آموزان با توانمند سازی آموزگاران دوره ابتدایی میسر خواهد شد که راهبران آموزشی و تربیتی در این فرایند، زمینه ارتقای سطح علمی و عملی منابع انسانی را فراهم می آورند.
وی با اشاره به برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین اولویت های حوزه های مختلف آموزش و پرورش استان با همراهی صاحب نظران تعلیم و تربیت طراحی و تدوین شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در گذشته بیشترین نرخ تکرار پایه در کلاس اول ابتدایی بوده است، افزود: توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته از مهمترین شاخص های برنامه توسعه آموزش و پرورش استان است.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته پنج هزار نیروی حق التدریس توسط آموزش و پرورش خوزستان جذب شدند، گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی با نظارت راهبران آموزشی از مهمترین برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی است که کارایی نیروهای حق التدریس را افزایش می دهد.
7158/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آموزش و پرورش استان استان خوزستان دانش آموزان کودکان مدیرکل آموزش و پرورش جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان