Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسپانیا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شد و از اتحادیه اروپا خواست در اسرع وقت در این رابطه موضع جدی اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، وزیر خارجه اسپانیا گفت:برای برگزاری این انتخابات اتحادیه اروپا باید متحد باشد تا مردم ونزوئلا بتوانند نظر خود را در انتخاباتی تضمین شده بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما خواهان اتحاد در عمل برای تضمین تحقق خواست دموکراتیک و آزاد مردم ونزوئلا با تضمین‌های لازم هستیم. برای این هدف باید انتخابات برگزار شود.

بورل افزود: باید همکاری نزدیکی با دولت کنونی ونزوئلا داشته باشیم نادیده گرفتن این دولت غیرممکن است. وی درباره سخنان امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره حمایت اتحادیه اروپا از استقرار دموکراسی در ونزوئلا  مبنی برنامشروع دانستن انتخابات ۲۰۱۸ گفت این رژیم مشروعیت ندارد چون مشروعیت آن برآمده از انتخاباتی است که اسپانیا به رسمیت نمی شناسد.

وی گفت: افرادی کشته شدند خشونت‌هایی وجود داشته باید مانع از وخیم شدن اوضاع شویم. که تنها راه ممکن انتخابات است. 

وزیر خارجه اسپانیا گفت: ۲۰۰ هزار شهروند اسپانیایی در ونزوئلا هستند و امنیت آنها برای ما اولویت است. 

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز در تماس تلفنی با خوان گوآیدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا گفت که از مشروعیت پارلمان اسپانیا حمایت کرده و برگزاری انتخابات در راستای موضع اتحادیه اروپا را خواستار است.

تاکنون، آمریکا، کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور گرجستان، گواتمالا، هندوراس، پاناما، پاراگوئه و پرو  گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند. رئیس پارلمان اروپا ، رئیس شورای اروپایی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، موگرینی نیز حمایت خود را اعلام داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپانيا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس، بر اساس گزارش موسسه ملی آمار و رویداد‌های اقتصادی فرانسه موسوم به اینسی؛ میزان بدهی عمومی دولت این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۱۱۰ ممیز ۶ دهم درصد تولید ناخالص داخلی رسیده که این مقدار بیش از پیش بینی‌های دولت بوده است.
هنگامی که مخارج و هزینه‌های دولت از درآمد‌های آن در یک سال بیشتر باشد کسری بودجه اتفاق می‌افتد، اما بدهی از مجموع کسری‌های بودجه در سال‌های مختلف بوجود می‌آید.
رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست اخیر سران اتحادیه اروپا درباره رکورد کسری بودجه و بدهی عمومی از فرانسویان خواست مراقب نحوه خرج کردن پولهایشان باشند.
افکار عمومی فرانسه این صحبت مکرون را نشانه افزایش مالیات‌ها می‌دانند.
برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه نیز از همه بخش‌ها خواسته با صرفه جویی به دولت کمک کنند.
از طرفی پاریس به اتحادیه اروپا تضمین داده بود تا سقف بدهی عمومی خود را در سال ۲۰۲۳ به ۴ و نه دهم درصد تولید ناخالص داخلی محدود کند.
حالا در این شرایط ضربه شدیدی به اعتبار فرانسه در صحنه اروپایی و بازار مالی وارد خواهد آمد.
از سال ۱۹۷۴ تاکنون یعنی در ۵۰ سال اخیر فرانسه با کسری‌ها دست و پنجه نرم کرده و هیچگاه نتوانسته بودجه متعادلی را ارائه نماید.
فرانسه پس از ایتالیا و یونان بالاترین میزان بدهی عمومی را در اتحادیه اروپا داراست.
بدهی عمومی دولت فرانسه در طی بیست سال اخیر از ۱۰۰۰ میلیارد یوروئ به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد یورو بالغ شده است.
رئیس دیوان محاسبات فرانسه به دولت اخطار داده برای کاهش نسبی بحران مالی و بدهی‌ها باید تا ۲۰۲۷ سالانه حدود ۵۰ میلیارد یورو صرفه جویی کند.

 

اظهارات:
برونو لومر- وزیر اقتصاد فرانسه

دیگر خبرها

  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • شرکت‌های فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • مادورو از تلاش برای ترور خود خبر داد
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد