Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار رخ با بیان اینکه جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه به مرکزیت رباط سنگ از لحاظ فولاد و معدن عسلویه دوم کشور خواهد شد، گفت:باید صنایع تبدیلی بعد از کشاورزی در بخش رخ تربت حیدریه رشد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «جعفر رضوانی» شامگاه(۳ بهمن) در جلسه شورای شهرستان تربت حیدریه که در محل بخشداری بخش رخ برگزار شد، گفت :بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیت بالغ بر ۲۳ هزار نفر دارای ۵۳ روستا و ۴۷ دهیاری است که ۴۹ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار می باشند از مجموع ۵۳ روستا ویک شهر بخش رخ ۴۷ روستا به غیر از ۴ روستا ما بقی دارای دهیاری هستند و نیمی از روستاها دارای شورای اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بخشدار رخ با اشاره به اینکه دشت جلگه رخ یک هزار و۸۰۰ متر است که بالاتر از دریا است و به همین دلیل در کشور جزء معدود بخش هایی است دارای چنین مزیتی می باشد، افزود:در این جلگه ۲۰۲ چاه عمیق ، ۱۵۵ رشته قنات وچشمه وجود دارد ودر بخش دامی وکشاورزی مقام اول تا سوم استان و کشور را کسب نموده ایم، با توجه به اینکه بهترین دامداری کشوری در رخ است بخش از پتانسیل بالفعلی برخوردار است همچنین صنعت گردشگری دربخش رخ مغفول مانده که باید اقدامات لازم دراین زمینه انجام گیرد.

 

وی افزود: در منطقه رخ از سه سال گذشته یک روشی را شروع کرده ایم که با حدود ۲۷۰ حلقه چاه که بخش اصلی آن کل مالک وبخش دیگر خرده مالک هستند همچنین یکسری قنوات هم وجود دارد که با وجود نگین کشاورزی ودر آمد یک هزار میلیارد تومانی از قبال کشاورزی از این منبه تغذیه درشهرستان کمتر بهره برده ایم.

 

رضوانی با بیان اینکه بنا داریم صنایع تبدیلی بعد از کشاورزی دراین منطقه رشد کند و سیستم کارگری پیشرفت نماید با ضوابط مشخص شده که حقوق کارگری وبیمه رعایت شود، اظهارداشت:۵۲ هکتار به شهرک صنعتی رخ اضافه شده است و در نظر داریم با توجه به تولید سیب زمینی کارخانه چیپس و یا کارخانه تولید لبنی در این منطقه به بهره برداری برسد همچون کشتارگاه بزرگی که درحال کار است همچنین بحث تولید کاغذ از سنگ آهک و بحث کارخانه ماشین آلات در دست اقدام است.

 

وی گفت: فولاد رخ تربت حیدریه در شرق کشور منحصر به فرد است که ورق محصول استراتژیک محسوب می شود و در دنیا کشورهایی که بتوانند ورق تولید کنند وارد عرصه اقتصادی می شوند و ما تولید کننده ورق معادل فولاد مبارکه هستیم با توجه به اینکه ما درجوار سنگ آهن خواف قرار داریم یک عسلویه برای استان خراسان رضوی وجود دارد و باید تناسبی بین صنعت و کشاورزی انجام شود وباهم بالانس شوند.

 

بخشدار رخ با بیان اینکه ما محصولات ورق خاص تولید می کنیم وسالی یک میلیارد دلار ورق خاص و نزدیک یک میلیون تن ورق خاص وارد می شود و باید سعی شود از صدور مواد خام جلوگیری شود، گفت:این پروژه به لحاظ دسترسی به جاده مواصلاتی و ریلی و همچنین نزدیک بودن به معادن سنگان خواف در موقعیت مناسبی قرار دارد.

 

رضوانی افزود: تضمین خوراک اولیه این پروژه بصورت شفاهی و کتبی اعلام شده و ضمن آنکه مسئله آب برای این طرح از طریق پساب فاضلاب شهر تربت حیدریه که برای فاز نخست آن ۱۰۰ لیتر بر ثانیه نیاز است تامین شده است و رفع نگرانی در این دو موضوع باعث شد تا شاهد آغاز فاز نخست عملیات اجرایی فولاد رخ تربت حیدریه باشیم.

 

در ادامه جلسه هم «رامین مصطفوی» گفت: این جلسه در راستای جلسات شورای شهرستان که در بخش های مرکزی و بخش بایگ نیز برگزار شده است صورت پذیرفته و از آنجائی که در این دوره از شورای شهرستان بنا را بر آن گذاشته ایم که مشکلات را از نزدیک رصد کنیم و بهمراه مسئولین در پی حل آنها باشیم و فقط پشت میز نشین نباشیم لذا این جلسه را در خدمت اعضای شورای شهر رباط سنگ، بخشدار و مسئولین این بخش هستیم تا بتوانیم با همکاری و هماهنگی مسئولین اجرایی و شوراها گامی در جهت کاهش و یا رفع مشکلات بخش رخ برداریم.

 

رئیس شورای شهرستان بیان داشت : شوراها بعنوان منتخبین مردم وظیفه نظارت بر عملکرد مدیران را دارند و مدیرانی که شورا ها را قبول ندارند خود را مقابل مردم قرار می دهند.

 

وی با اشاره به بازدید میدانی از شهرک صنعتی رباط سنگ گفت : اقدامات بسیار خوب و زیربنایی در این منطقه در حال انجام است اما به صرف اینکه بگوئیم منطقه رخ در زمینه هایی مانند کشاورزی ودامداری حرف اول را می زند درست نیست چرا که این اول بودن زمانی ارزش پیدا میکند که ماحصل تلاش مردم شریف این منطقه با رونق صنایع تبدیلی در کنار این حجم عظیم کشاورزی اجین شود.

 

مصطفوی افزود : باید در منطقه رخ و کدکن صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی وفراروده های لبنی و پروتئینی داشته باشیم تا به رونق اقتصادی و اشتغال کمک شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هرمزگان انقلاب مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع معادن تربت حیدریه فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان تربت حیدریه فعال هستند.   محمدرضا ملکی روز سه‌شنبه افزود: امید است بتوان در آینده‌ای نزدیک واحدهای تجاری برای فعالیت تخصصی اصناف ایجاد کرد که دارای دسترسی آسانی هم برای مردم باشند.   وی ادامه داد: اجاره نشینی اصناف موجب می‌شود هر ساله هزینه‌ها افزایش یابد و این فعالان با مشکل در پرداخت هزینه اجاره بها رو به رو می‌شوند.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: انتقال واحدهای کارگاهی هم به شهرک های صنفی یا مجتمع های صنفی نیازی است که باید به آن پاسخ داد.   ملکی افزود: اگر بتوان مجتمع ها و شهرک های صنفی دارای دسترسی آسان هم برای این منظور ایجاد کرد اقدام بزرگی در راستای کمک به بهبود خدمات و محیط شهری انجام گرفته که مردم آثار آن را در مبلمان شهری و ساماندهی فعالان این حوزه مشاهده خواهند کرد.   وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای شهرستان تربت حیدریه ایجاد سایت یا مجموعه نمایشگاهی دائمی است که این می‌تواند برای ساکنان ۱۲ شهرستان اطراف تربت حیدریه نیز مفید باشد.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: افزون بر ۱۳ هزار واحد صنفی فعال این شهرستان براساس نوع فعالیت شان شامل توزیعی، خدماتی، فنی و خدمات فنی تقسیم بندی می شوند که در قالب ۴۲ اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف مشغول به فعالیت هستند.   ملکی افزود: ۲۳ انتخابات صنفی هم طی سال گذشته برگزار شد و تلاش می‌شود در سال جاری هم هفت انتخابات برگزار شود.   مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر