Web Analytics Made Easy - Statcounter

از امروز (پنج شنبه) برای اولین بار در تاریخ رقابت های آسیایی و به خصوص جام ملت ها، از سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در بازی بین تیم های ژاپن و ویتنام استفاده خواهد شد.

طرفداری - مرحله یک چهارم پایانی جام ملت های آسیا امروز (پنج شنبه) با بازی دو تیم ژاپن و ویتنام در ورزشگاه آل مکتوم در دبی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار علاوه بر حساسیت بالا برای هر دو تیم، یک ویژگی خاص دیگر نیز دارد و آن به کارگیری سیستم کمک داور ویدیویی در این بازی است.

به گزارش AFC، قضاوت این دیدار را داوران اماراتی برعهده خواهند داشت و علاوه بر آن در اتاق VAR نیز کریستوفر از استرالیا به همراه محمد تقی جعفری از سنگاپور و همچنین پائولو والری از ایتالیا حاضر خواهند بود. گفتنی است برخی از چهره های مشهور داوری جهان همچون پیرلوئیجی کولینا رئیس سابق کمیته داوران فیفا و  ماسیمو بوساکا نیز از طرف برگزار کنندگان این مسابقات دعوت هستند تا عملکرد VAR در این رقابت ها را مورد بررسی قرار دهند.

دیوید الری، داور بازنشسته انگلیسی و مدیر فنی IFAB که از 12 روز پیش در امارات حضور دارد، در مورد استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی می گوید:

ما در سرتاسر جهان از تورنمنت بزرگی چون جام جهانی گرفته تا لیگ های اروپایی، توانسته ایم عملکرد مثبت VAR را مشاهده کنیم. هواداران و سرمربیان اکثرا از این اتفاق و اینکه تکنولوژی نیز جا پای خودش را در مسابقات فوتبال محکم کرده، خوشحال هستند. با سیستم کمک داور ویدیویی ضریب اشتباهات تا حد بسیار زیادی پایین آمده است. ما اینجا هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که VAR از این مرحله تا روز پایانی مسابقات، کارایی بالای خود را حفظ می کند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت های فوتسال آسیا/ ژاپن حذف شد

 در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴  در تایلند دو دیدار از گروه C رقابت‌ها برگزار شد که در یکی از بازی‌ها تیم ملی فوتسال ژاپن برابر تاجیکستان به تساوی یک بر یک رسید و با این نتیجه  در حالی که کسی حتی فکرش را نیز نمی کرد سامورایی ها از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

ژاپنی‌ها در نخستین دیدارشان در این رقابت ها با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل قرقیزستان شکست خورده بود و در دیدار دوم موفق شده بود کره جنوبی را با ۵ گل شکست دادند، اما سامورایی ها که برای صعود به دور حذفی به پیروزی مقابل تاجیکستان نیاز داشتند در نهایت مقابل این به تساوی رسیدند.

ژاپن دومین تیم پرافتخار این دوره از رقابت‌ها، سال ۲۰۲۲ در فینال توانسته بود ایران را شکست دهد و قهرمان شود. به این ترتیب ژاپن شانس صعود به جام جهانی ازبکستان را نیز از دست داد.

در دیگر دیدار کره‌جنوبی از پیش حذف شده برابر قرقیزستان به تساوی ۵ بر ۵ رسید. قرقیزستان با این نتیجه با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد و تاجیکستان به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی صعود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان از آسیا
  • امروز ایران- قرقیزستان در یک چهارم نهایی آسیا/پیش به سوی جام جهانی فوتسال
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال
  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس
  • جام ملت های فوتسال آسیا/ ژاپن حذف شد
  • احتمال تقابل دو قدرت فوتسال آسیا/ حفظ رکورد یا انتخاب مسیر آسان؟