Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از تبدیل سازمان سما به معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی خبر داد و گفت: قرار است در ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی، مدارس و آموزشکده‌های سما ذیل این معاونت اداره شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در چهل و یکمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد که امروز در واحد میبد برگزار شد، با اشاره به توسعه کمی این دانشگاه در سال‌های گذشته، اظهار کرد: همه از وضعیت توسعه واحدها در شهرهای مختلف اطلاع داریم که در دوره‌ای که جمعیت دانشجویی کشور بالا بود، دانشگاه آزاد اسلامی توسعه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مبتنی بر شهریه دانشجویان است و تأکید ما این است که این دانشگاه در هر استان باید بر اقتصاد آن استان تأثیرگذار بوده و از اقتصاد آن سهم داشته باشد، بنابراین از واحد میبد که در قطب صنعت کاشی و سرامیک با سالانه ۳هزار میلیارد تومان گردش مالی قرار دارد، انتظار می‌‎رود در توسعه این صنعت و اقتصاد شهر تأثیرگذار بوده و بتواند در این حوزه دانشجو تربیت کند.

در ادامه این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای استان یزد به ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای متبوع خود پرداختند و پیشنهادات و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

طهرانچی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ظرفیت‌های شهر بافق در استان یزد، افزود: رشته‌های ارائه‌شده در واحدهای دانشگاهی باید متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل آن منطقه باشد. به عنوان نمونه برای واحد بافق باید رشته‌هایی با محوریت معدن ارائه شود و این واحد دانشگاهی می‌‎تواند برای توسعه فعالیت‌ها، با دانشگاه‌های فعال جهان در حوزه معدن پیوند علمی و پژوهشی ایجاد کند و موضوع فعالیت‌های پژوهشی واحد بافق باید مبتنی بر اقتصاد این شهر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: به عنوان یک مورد پیشنهادی، دانشگاه آزاد اسلامی می‌‎تواند در موضوع بازیافت استخراج‌های معدنی که صدها میلیارد تومان درآمد دارد، ورود کند و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری را به این موضوع اختصاص دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های موفق واحد تفت در حوزه عمران و سازه، گفت: یکی از واحدهای استان تهران، موضوع زلزله را در طرح پایش آغاز کرده که با توجه به وجود مرکز تحقیقات سازه و زلزله در واحد تفت و دستاوردهای موفقی که این واحد به دست آورده، می‌‎توان مدیریت چالش زلزله در همه ابعاد آن را به واحد تفت واگذار کرد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به درخواست رئیس واحد ابرکوه مبنی بر صدور مجوز از سازمان مرکزی برای فعالیت در صنایع تبدیلی غذایی، خاطرنشان کرد: این طرح را باید به دکتر باغستانی سپرد تا در طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شود، اما به طور کلی تأکید ما در این‌گونه فعالیت‌های اقتصادی این است که باید در راستای مهارت‌آموزی و مقوم آموزش و پژوهش در دانشگاه باشد و درآمدزایی در مرحله دوم قرار گیرد.

طهرانچی تأکید کرد: باید با نگاهی دقیق و اقتصادی و اعتماد به رؤسای واحدهایی که موفق عمل کرده‌اند و همچنین با رعایت شفافیت مالی و عملکرد، دانشگاه آزاد اسلامی را به نقطه اوج برسانیم.

وی از تبدیل سازمان سما به معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی خبر داد و گفت: قرار است در ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی، مدارس و آموزشکده‌های سما ذیل این معاونت اداره شوند و در استان‌ها نیز آموزشکده‌ها ذیل واحد اداره خواهند شد. بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای چابکی و ارتقای کیفیت آموزشی و خدمات‌رسانی، در قالب مراکز درمانی و آموزشی، دارای تشکیلات خاص خود خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي سازمان سما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر بذرپاش حکم جدید صادر کرد

به گزارش تابناک، دکتر مهرداد بذرپاش طی حکمی در آخرین روز اداری سال 1402 ، دکتر سید عبدالمجید شجاع را بعنوان مشاور عالی و رئیس سازمان حراست وزارت راه و شهرسازی منصوب نمود. 


در سوابق دکتر شجاع علاوه بر خانواده شهید، معاونت امور حقوقی و مجلس معاونت علمی و فناوري رياست جمهوري و بنیاد ملی نخبگان کشور، عضو ستاد توسعه زیست فناوری، عضو هيئت مديره سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت، رئيس شورای تخصصی بهداشت و روان سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت، نمايندگی مجلس شورای اسلامی، عضو هيئت رئيسه و مخبر كميسيون انرژي مجلس شورای اسلامی، ریاست دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی، عضو هيئت امنا دانشگاه خليج فارس، عضو هيئت امنا دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی درمانی، مسئول بسيج جامعه پزشكی استان بوشهر، عضو شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان بوشهر، عضو فعال در راه‌اندازی كميته انقلاب اسلامی بوشهر و همچنین جهاد سازندگی استان بوشهر دیده می شود.


لازم به توضیح است در اواخر دوران تصدی وزارت سردار مهندس رستم قاسمی با اصرار آن مرحوم، دکتر شجاع با حفظ سمت در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سمت سرپرست حراست این وزارتخانه منصوب گردید که امید است با حضور دکتر بذرپاش ومدیری باتجربه مانند دکتر شجاع با سوابق درخشان تخصصی اش بتوانندجو پر تلاطم این وزارتخانه بزرگ و طویل رابه آرامش و نظم و انضباط برسانند.

دیگر خبرها

  • بازارچه صنایع خلّاق در واحدهای دانشگاه آزاد تهران راه‌اندازی می‌شود
  • بازارچه صنایع خلّاق در دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس راه‌اندازی می‌شود
  • افکار عمومی به سمت جهش تولید هدایت شود/ راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان
  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • انتصاب در وزارت راه و شهرسازی
  • دکتر بذرپاش حکم جدید صادر کرد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود