Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام‌محمدیان ظهر پنج شنبه  در همایش استانی نماز با عنوان «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» که به میزبانی سالن زیتون سازمان جهادکشاورزی استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه بی‌تردید زیباترین لحظه انسان، لحظه نماز او است، افزود: پیامبران دعوت به فریضه نماز را در دستور کار خود داشتند، از این رو می‌توان اذعان کرد که فریضه نماز در همه ادیان الهی وجود داشته و به نوعی ریشه در فطرت انسان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه انسان از زمانی که متولد می‌شود، تا زمانی که از دنیا می‌رود، با خداوند متعال در ارتباط است و این موضوع را می‌توان در تکرار کلمه «الله» که در لحظه تولد و لحظه مرگ صورت می‌گیرد، به عینه دید، تصریح کرد: اگر بخواهیم به بارزترین ویژگی ادیان الهی اشاره کنیم، عقلانی بودن، فطری بودن و مصلحتی بودن برای انسان‌ها، از مهم‌ترین این ویژگی‌ها به‌شمار می‌رود.

دبیر ستاد تفسیر قرآن‌کریم کشور با اشاره به اینکه انسان هیچ‌گاه نباید زیباترین لحظه خود با خداوند را که همان لحظه نماز او است، از دست بدهد، ادامه داد: با وجود اینکه شاید خیلی‌ها نماز را به پا دارند، اما این لحظه که زیباترین لحظه انسان به‌شمار می‌رود، نصیب هر کس نمی‌شود، به عبارتی می‌توان گفت که این لحظه زیبا را همگان دریافت نمی‌کنند، بنابراین نمازی که مقبول حق باشد، می‌تواند چنین لحظاتی را رقم بزند.

بهرام‌محمدیان در ادامه با بیان اینکه اگر تسبیح انسان همراه با معرفت نباشد، با توجه به اینکه همه مخلوقات خداوند این تسبیح را به جا می‌آورند، آن‌وقت هیچ تفاوتی بین تسبیح انسان و حیوان وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های امروز، برخورداری از جامعه نمازخوان است و برای اینکه بتوان در این زمینه موفق عمل کرد، سنگ‌بنای این کار را باید از دورانی که جنین در شکم مادر است، اقدام به این کار کرد؛ چرا که این اقدام باعث تقویت عواطف مذهبی در دوران کودکی می‌شود.

دبیر ستاد تفسیر قرآن‌کریم کشور با تاکید بر اینکه در برهه کنونی باید نمایش نمازخوانی را به مهدهای کودک برده و نسبت به تقویت بسیاری از قصه‌ها و داستانی‌ها با شخصیت‌های مذهبی گام‌های موثری برداشت، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید در سن ۱۲ تا ۱۵ سالگی نسبت به تربیت دینی فرزندان خود اهتمام ویژه داشته باشند؛ چرا که این رده سنی، دوران بسیار حساس برای نوجوانان به‌شمار می‌رود.

کد خبر 4522710

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید

دریافت 6 MB کد خبر 847096 برچسب‌ها سفر - گردشگری مجله توصیه‌های سفر تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • لحظه امضا قرارداد خریداران سهام پرسپولیس + ویدئو
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد