Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@16:39:44 GMT

سایه مرگ بر سر 12 مسافر بوئین میاندشت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۱۵۸۵

حوادث رکنا: مدیر شبکه بهداشت و درمان بوئین میاندشت گفت: ۱۲ نفر مسافر با سکونت در یک منزل مسکونی دچار گاز گرفتگی شده بودند که همه آنها به بیمارستان انتقال داده شدند.

رضا کیخایی مدیر شبکه بهداشت و درمان بوئین میاندشت اظهار داشت: ۱۸ مسافر برای تفریحات زمستانه به شهر گردشگری افوس که یکی از توابع بوئین میاندشت است، رفته بودند و در یک منزل استیجاری سکونت کرده بودندکه ۱۲ نفر از آنها به علت نقص و مسدود بودن دودکش بخاری دچار گاز گرفتگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: پنج تن از این گردشگران به علت اورژانسی بودن وضعیت، به مرکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی بوئین میاندشت انتقال داده شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوئین میاندشت بیان داشت: همچنین هفت نفر دیگر به درمانگاه شبانه روزی شهرستان مراجعه کردند که اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شد و خوشبختانه با بهبودی نسبی از مرکز مرخص شدند.

وی با اشاره به اقدامات لازم در مواجهه با مسمومیت گازمونوکسیدکربن، گفت: سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است و اولین و مهمترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن و سایر انواع گازگرفتگی شده، رساندن اکسیژن و هوای تازه به فرد است.

کیخایی گفت: به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره‌ها را باز کرد تا هوای تازه سریعاً وارد اتاق شود و در صورت امکان باید فرد گازگرفته را به پنجره نزدیک کرد، سپس منبع نشت گاز را باید شناسایی و قطع کرد، در ادامه باید سریعاً با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود و در این شرایط، به زنان باردار، کودکان و سالمندان زودتر از سایر افراد آسیب‌دیده کمک شود.

وی تصریح کرد: مکان نامناسب یا عدم مکش لوله‌های بخاری گازی یا نفتی، سوختن ناقص بخاری، بد کار کردن شومینه گازی یا سوختن ناقص شومینه‌هایی که سوخت آنها چوب است، سوختن ناقص زغال در منقل‌هایی که برای کرسی استفاده می‌شود، بد کار کردن اجاق خوراک‌پزی، سوختن ناقص یا نامناسب آبگرمکن ژنراتورهای خانگی و در جا کار کردن خودرو در پارکینگ دربسته، از دلایل عمده مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوئین میاندشت افزود: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری، بازبینی صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش از نکات مهم برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است.

وی خواستار حساسیت و مداخله مسئولان ذیربط در خصوص ساز و کار واگذاری منازل و اماکن مسکونی به گردشگران شد و بیان داشت: نظارت مستمر برای تایید دارا بودن شرایط حداقل های استاندارد ایمنی در منازل و سوئیت های استیجاری ضروری است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زنم سارا و مرد غریبه را در خانه زندانی کردم و به پلیس زنگ زدم ! + عکس بازیگر مشهور حین خدمت سربازی کشته شد+عکس حادثه وحشتناک برای تکنسین هواپیما در اهواز / چشم او تخلیه شد + عکس حادثه ای وحشتناک در ساوه/ هلی کوپتر نجات عزام شد +فیلم مرگ عجیب سیروس عسگری، رضا براتی و احسان آراسته در یاسوج ! + تصاویر عکس جسد زن 24 ساله قمی که از بالای کوه دوبرادران سقوط کرد / او مرگ بدی داشت بلای دردناکی که مدیر مدرسه سر دانش آموز قزوینی آورد/ مدیر استعفا داد +عکس اطلاعات سپاه " دکتر " میلیاردر را دستگیر کرد + عکس شکنجه مرگبار حدیثه دختر مشهدی در خانه مرد غریبه / راز سیخ داغ لو رفت ! + عکس بازرس برق راز خانه شیطان در میدان ونک را لو داد / قرار بود برق آن خانه قطع شود ! ماجرای تصویر سلطان سکه در حرم امام رضا(ع) چه بود؟ مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا لحظه ربودن یک دختر در روز روشن ! / راننده تاکسی چه کرد؟ + فیلم این مرد آبروی ایرانی ها را در ژاپن برد سرنوشت تلخ 47 دختر 14 ساله ایرانی که عروس شدند!

منبع: رکنا

کلیدواژه: منزل اخبار حوادث بیمارستان شبکه بهداشت و درمان گاز گرفتگی مسافر انتقال عکس مرد مشهد زن جوان سگ فیلم زن جوان تصاویر ماساژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، مسعود قلعه‌سفیدی، گفت : تاکنون ۵ نفر (سه مرد و ۲ زن) در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شدند. وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از مسمومیت با قارچ سمی فصلی در سال جاری گزارش نشده است، تصریح کرد: یک نفر از این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و چهار نفر در بیمارستان شهدای هرسین پذیرش شده‌اند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند و برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند. وی با تأکید بر اینکه به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع قارچ سمی از انواع قارچ خوراکی توجه نکنید، افزود: شناسایی انواع قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی تنها براساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است. قلعه‌سفیدی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود

دیگر خبرها

  • مسمومیت 130 سرباز اسرائیلی
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • از کشف گازوئیل قاچاق در بوئین زهرا تا کشف ۲ تن چوب قاچاق در کلنجین
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • تیمار و رهاسازی چهار گونه جانوری در طبیعت میاندشت جاجرم
  • جلوه گری شکوفه‌های بهاری در دل طبیعت بوئین میاندشت + فیلم