Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی در سه روز آینده جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است.

امروز و فردا به سبب پایداری هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی نظیر تهران، اصفهان، همدان، اراک و کرج رخ می‌دهد و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌توصیه می‌شود در این مدت شهروندان تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و افراد آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

روزهای پنج‌شنبه و جمعه در سواحل خزر و اردبیل افزایش نسبی هوا را دارد و در استان‌های گیلان و اردبیل وزش باد جنوبی خواهیم داشت.

بعدازظهر جمعه در شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد و موقتاً از غلظت آلاینده‌ها در شهر تهران کاسته می‌شود.

از بعدازظهر شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور آغاز می‌شود.

روز یکشنبه هفته آینده با تقویت این سامانه بارشی دامنه فعالیت آن بخش‌های از شمال غرب و مرکز کشور را نیز فرا می‌گیرد و بارش باران و برف در این مناطق رخ خواهد داد.

آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش شدت وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و صفر درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یک مهرماه ۹۷) تا ۲۹ دی‌ماه سال جاری ۱۱۵.۲میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۵.۵ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۲۴.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۹۳.۴ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۳.۴ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هفدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۲۷۹.۴ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۷.۶ درجه سلسیوس و سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزان منفی ۹ درجه سلسیوس بوده است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران

به گزارش خبرگزاری مهر از سازمان هواشناسی، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

قابل ذکر است تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

‌هوای امروز تهران ابری همراه با بارش پراکنده است، اما به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۰ و کمینه دمای آن ۱۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

کد خبر 6087370 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • کاهش دما و بارش باران در تهران
  • لطافت هوای همدان، پس از بارش باران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران