Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@04:27:51 GMT

لزوم بازسازی لوله‌های فرسوده آب

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۳۳۰۷

لزوم بازسازی لوله‌های فرسوده آب

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اصغر تهرانی با بیان این‌که در حال حاضر، هدررفت آب در شبکه اصلی شهرها، ۳۰ تا ۳۵ درصد و در شبکه فرعی ۲۰ تا ۲۵ درصد است، اظهار کرد: به‌دلیل طول عمر بالای شبکه‌های اصلی، میزان هدررفت آب از این شبکه‌ها بالاتر است.

به گفته این کارشناس، قدمت شبکه اصلی در تهران، ۵۰ تا ۶۰ سال است و با توجه به قطور بودن لوله‌ها، نمی‌توان به‌راحتی عملیات بازسازی را انجام داد و در نتیجه لازم است از تکنولوژی خاصی در این بخش استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که می‌توان مشکل نشتی لوله‌ها را با به‌کارگیری روش‌هایی هم‌چون استفاده از یک لوله باریک در لوله قطور و آب‌بندی شبکه حل کرد، تصریح کرد: این کار نیازمند سرمایه زیاد است اما با توجه به اهمیت این موضوع، لازم است که مورد توجه قرار بگیرد.

تهرانی با بیان این‌که در بخش کشاورزی نیز به‌دلیل تبخیر زیاد آب، با مشکل هدررفت مواجهیم، اظهار کرد: باید برای این مساله نیز تدابیری اندیشیده شود که میزان هدررفت آب در شرایط فعلی ایران، تا حد زیادی کاهش یابد.

در همین باره، حمیدرضا جانباز -  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب - درباره به‌سازی شبکه‌های توزیع فرسوده آب، گفته است که در همه دنیا بعد از احداث زیرساخت‌ها از محل درآمدهای آن سازمان، به تعمیر و نگهداری زیرساخت‌ها اقدام می‌کنند اما به‌دلیل آن‌که تعرفه‌های شرکت آب و فاضلاب، تعرفه‌های مخفف است، این اتفاق نمی‌تواند بیفتد.

وی با بیان این‌که شرکت آب و فاضلاب کشور، برای بازسازی تاسیسات متکی به اعتبارات دولتی است و این مساله به دلیل تعرفه‌هایی است که برای شرکت وضع شده است، تصریح کرد: ستاد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، یک طرح را آماده کرده که از امکانات بخش خصوصی جهت کاهش آب بدون درآمد استفاده شود. در این زمینه بخش خصوصی، خود نسبت به کاهش پرتی آب، اقدام می‌کند و شرکت آب و فاضلاب، آبی را که جمع‌آوری و ذخیره شده، به قیمت تمام شده از بخش خصوصی خریداری می‌کند؛ این طرح در جهت کاهش هدررفت آب و کاهش آب بدون درآمد انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: هدررفت آب لوله آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار داشت: امکان واگذاری انشعاب فاضلاب در شهر قاین تا تابستان و در سربیشه تا پایان سال فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان امسال در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب فراهم می‌شود. تا پایان سال بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته شبکه جمع‌آوری فاضلاب قاین 80 درصد و احداث تصفیه‌خانه این شهر نیز از پیشرفت 50 درصدی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم افزود: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال ارتقای شاخص‌های برخورداری از  شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط  کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود دارد. در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی از راه‌اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان
  • بحران فرونشست در اصفهان/ استانداری: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه داشته ایم
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • نشست زمین در خیابان میر/ ثبت ۱۲ حادثه در سال ۱۴۰۳