Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌های رخ داده در کشور را از ۲۹ دی‌ماه تا چهار بهمن ماه را به اطلاع می‌رسانیم، ۴۶ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

 شنبه ۲۹ دی ماه:

در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی سه ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین گزارش شده است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ ریشتر در عمق هشت کیلومتر بوده است، در کیاسر استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق هشت کیلومتر رخ داده است، در گیلان غرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر ثبت شده است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر بوده است، در کوشکنار  استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر گزارش شده است، در هرسین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: راهکار کشورهای پیشرفته برای مقابله با زلزله در مدارس

  یکشنبه ۳۰ دی ماه:

در سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگی چهار ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق هشت کیلومتر بوده است، در سالند استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در عقدا استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر رخ داده است، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق هشت کیلومتر ثبت شده است، در مورموری استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر تجربه شده است.

 دوشنبه ۱ بهمن ماه:

در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتر رخ داده است، در ایذه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق  ۸ کیلومتر ثبت شده است، در گیلان غرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر گزارش شده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر ثبت شده است.

 سه شنبه ۲ بهمن ماه:

در محمله استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در کنارتخته استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله

 چهارشنبه ۳ بهمن ماه:

در راور استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی سه ریشتر در  عمق هشت کیلومتر گزارش شده است، در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی چهار ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر رخ داده است، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر رخ داده است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر گزارش شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر بوده است.

در گیلان غرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر ثبت شده است، در سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر گزارش شده است.

 پنجشنبه ۴ بهمن ماه:

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است، در کهنوج استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتر گزارش شده است، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق هشت کیلومتر گزارش شده است.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین لرزه اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۰۰:۲۹:۵۰ بامداد روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده، ۲۸.۱۶ درجه عرض شمالی و ۵۹.۳۹ درجه طول شرقی ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر جزیره شیکوکو ژاپن را لرزاند
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار
  • اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر
  • زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان خسارتی نداشت
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات