Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@22:59:26 GMT

احتمال اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۳۷۳۶

احتمال اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا

برخی منابع از تلاش دولت ترامپ برای تهیه پیش نویس طرحی خبر می‌دهند که قرار است در مناطق جنوبی آمریکا حالت اضطراری ملی اعلام شود.

در همین ارتباط، شبکه خبری سی ان ان، در گزارشی اعلام کرده است که با توجه به اسنادی که در اختیار این شبکه قرار گرفته، کاخ سفید در حال حاضر مشغول تهیه پیش نویسی طرحی است که در آن دونالد ترامپ در طول مرز جنوبی وضعیت اضطراری ملی اعلام خواهد کرد و بیش از ۷ میلیارد دلار نیز از وجوه بالقوه برای شروع بکار احداث دیوار مرزی را در اختیار خود خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی دولت آمریکا از بیش از یک ماه گذشته در نتیجه اختلاف نظر کاخ سفید و کنگره بر سر بودجه دیوار مرزی تا به امروز ادامه یافته و در نتیجه آن حداقل ۸۰۰ هزار کارمند نتوانسته‌اند طی بیش از یک ماه حقوق خود را دریافت کنند.

در حالی که دولت ترامپ اصرار بر تصویب بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی دارد، اما نمایندگان دموکرات که در مجلس نمایندگان اکثریت را در دست دارند، به شدت با تصویب چنین بودجه‌ای مخالفند.

روز گذشته نیز جمهوری‌خواهان که اکثریت را در مجلس سنای آمریکا دارند نتوانستند لایحه پیشنهادی دونالد ترامپ برای بازگشایی دولت را به تصویب برسانند و همزمان طرح دموکرات‌ها برای بازگشایی موقت دولت هم با مخالفت نمایندگان جناح مقابل به جایی نرسید.

دموکرات‌ها گفته‌اند حاضر نیستند حتی یک دلار برای احداث دیوار در مرز مکزیک تخصیص دهند و نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان گفته است تا وقتی ترامپ به بازگشایی دولت تن ندهد حاضر به هیچ مذاکره و مصالحه‌ای نیست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ نانسی پلوسی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نانسی پلوسی، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه RTE در جریان سفر به ایرلند بیان کرد: ما حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسیم. ما سیاست و روش نتانیاهو را نمی‌پذیریم. چه چیزی بدتر از آنچه وی در پاسخ انجام داد، می‌توانست اتفاق بیافتد؟

درحالیکه شمار منتقدان سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در میان مقام‌های آمریکایی به مرور افزایش پیدا می‌کند، پلوسی تاکید کرد: وی باید استعفا کند. وی در نهایت مسئول است.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود که نتانیاهو برای سال‌ها یک مانع برای صلح در منطقه خاورمیانه بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند