Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام راشد یزدی در جمع زوجین طلبه خراسان رضوی توصیه‌هایی برای استحکام زندگی مشترک ارائه کرد.

به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام محمدکاظم راشدیزدی  در همایش رواق اُنس که با حضور 135 زوج طلبه نومزدوج خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ازدواج سنت پیامبر اکرم(ص) و کامل‌کننده دو انسان مذکر و مونث بوده و تمامی زوجین قبل از ازدواج معنای زندگی را درک نکردند و کسی که ازدواج نمی‌کند در سکون قرار دارد و معنای آرامش و زندگی واقعی را درک نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زن و مرد باید همدیگر را به‌خوبی درک کنند تا زندگی‌ای مستمر و خوب و خوشی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای زوج‌های جوان، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) هستند و اگر می‌خواهیم سبک زندگی‌ای علوی و فاطمی داشته باشیم باید علی ‌وار و زهرا وار زندگی کنیم و همیشه بر این نکته معتقدیم که زوجینی موفق هستند که 3 اصل دانستن، توانستن و خواستن را درک کرده و به آن عمل کند.

حجت‌الاسلام حسین حائری نیز در این مراسم اظهار داشت: ازدواج سنت پیامبر اکرم(ص) بوده و امیدواریم که تمامی زوج‌های جوان به‌ویژه زوجین طلبه زندگی‌ خوب و شیرین داشته باشند و ثمره آن هم تربیت و پرورش فرزندان سالم و صالح باشد.

وی افزود: جشن‌های ازدواج در کنار باشکوه‌بودن باید به‌دور از گناه و معصیت برگزار شود و زوج‌های طلبه می‌توانند الگویی موفق در این رابطه باشند و باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که برگرفته از سبک‌های زندگی علوی و فاطمی باشد.

مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انسان با ازدواج کردن از خودخواهی و خودبینی خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: فرد مزدوج شده پس از ازدواج دیگری را در دل خود جای می‌دهد و در غم و شادی همسرش شریک است و حتی دلسوزی‌اش برای همسرش بیشتر از خودش است و براساس اسناد و روایات منقول و معتبر ازدواج در اسلام برخلاف مسیحیت که معتقد است امری نامقدس بوده امری مقدس بوده و این امر مقدس ارتباط پاک و سالم و به‌دور از فساد و فحشا را به همراه دارد.

حائری گفت: ازدواج انسان را به کمال انسانیت می‌رساند و زوجین باید در کنار هم در مسیر موفقیت و کنار گذاشتن مشکلات بر سراه گام بردارند و زوجین طلبه به عنوان یکی از موفق‌ترین الگوها در صبوری و استقامت می‌توانند مشوق دیگر زوج‌ها در مسیر غلبه بر مشکلات باشند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زوجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از رفع موانع ازدواج و فرزندآوری به عنوان مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت در کشور و استان نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۵ اردیبهشت ماه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان سمنان با بیان اینکه شان نزول سوره مبارکه کوثر حضرت فاطمه زهرا(س) است اظهار کرد: این سوره در شرایطی نازل شد که مشرکین می‌گفتند پیامبر اکرم(ص) ابتر است و نسل ایشان ادامه نخواهد یافت که این امر نشان می‌دهد تکثیر نسل از اهمیت بالایی برخوردار است. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه نبی اکرم(ص) به تکثیر نسل خود مباهات می‌کند افزود: واژه «کوثر» به خیر کثیر معنی شده است که مهمترین جنبه آن موضوع تکثیر نسل است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تکثیر نسل را یکی از اهداف اصلی ازدواج عنوان و تاکید کرد: شخصیت افراد کامل نمی‌شود مگر آنکه ازدواج کنند. 

وی با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت گفت: در هیچ دوره‌ای مقدمات ازدواج تا این اندازه توسط دولت و حکومت فراهم نبوده است.

امام جمعه سمنان در تشریح فلسفه لذت‌ جنسی اظهار کرد: همانطور که بدن انسان برای رشد نیازمند مواد غذایی گوناگون است و خداوند برای آن، میل به خوردن غذا را در انسان قرار داده، لذت جنسی نیز عامل رغبت انسان به تکثیر نسل است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: متاسفانه انسان در موضوع خوردن و آشامیدن، هدف اصلی خلقت را که رشد و سلامت بدن بوده فراموش کرده و لذت جویی را هدف خود قرار داده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: متاسفانه در موضوع لذت جنسی نیز انسان به جای آنکه به تکثیر نسل توجه کند، آن‌را فراموش کرده و بر لذت‌جویی جنسی متمرکز شده است. 

وی با اشاره به آیه ۳۴ سوره نساء گفت: خداوند متعال انسان را به تکثیر نسل در عالم توصیه کرده است لذا جوانی جمعیت و امر ازدواج دستوری الهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان رفع موانع ازدواج و فرزندآوری را مقدمه ازدیاد جمعیت دانست و افزود: برخی از موانع فرزندآوری در استان مانند مباحث مربوط به غربال‌گری قابل برطرف شدن هستند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت را اقدامی قابل تقدیر خواند و ادامه داد: در کنار این موضوعات باید موانع ازدواج مانند تسهیلات ازدواج و مسکن نیز پیگیری شود چراکه این مشکلات امر ازدواج را به تاخیر می اندازد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان خواستار تشکیل کمیته بررسی و ارزیابی موانع ازدواج ذیل استانداری سمنان شد و خاطرنشان کرد: شناسایی موانع امر ازدواج و فرزندآوری می‌تواند به تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت در استان منجر شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • روایت زندگی نخستین فرمانده یزدی/ پنجم اردیبهشت ماه، روز مفتضحانه‌ترین باخت نظامی ایالات متحده در تاریخ کشور ایران
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم
  • سخت‌نگیر! بیا وسط
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • تهیه جهیزیه، هدیه خیران یزدی به زوج‌های جوان