Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حوزه بانوان استان کهگیلویه وبویراحمد در نمایشگاه کتاب استان از غرفه صبح زاگرس بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛  مدیرکل حوزه بانوان در بازدید از غرفه صبح زاگرس گفت: حوزه زنان بسیار وسیع است،  که در این خصوص ما چندین سند بالا دستی داریم  که همه اقدامات ما باید براساس آن سند بالا دستی باشد که ما اگر منظم کار کنیم  وقانونمند بهترازاین است که جسته و گریخته کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ذر صفایی نیا اظهارکرد: اولین سند بالا دستی  که داریم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است که به شدت بر تحکیم بنیان نظام خانوده تأکید می کنند.

 

 

آذر صفایی نیا بیان کرد:  زنان اگر عالی ترین رتبه مدیرت را هم داشته باشند، باید از بنیان خانواده شان مراقبت کنند؛ مقام معظم رهبری تأکید دارندکه ارتقاء جایگاه زنان با تأیید و تحکیم بنیان خانواده همراه باشد.

 

وی افزود: سبک زندگی ایرانی اسلامی ما برهمگان آشکار است هیچ کجا شأن و کرامت زن رعایت نشد مگر در سبک زندگی اسلام.

 

آذر صفایی نیا بیان کرد: در بخش پایین تر سیاست های دولت را داریم، مشخصا ماده 101 و102  ونکته ماده 80 راداریم، بحث ارتقاء جایگاه زنان را داریم که مبتنی برسیاست های مقام معظم رهبری با تأکید بر تحکیم بنیان خانواده  و استیفای حقوق شرعی زنان خواستار ماده 101.

 

 

صفایی نیا اظهار کرد: در ماده 102 خلأ های جنسیتی را مطرح می کندکه نظ ونگاه آن به توانمندی سالاری است؛ ما در خیلی جاها زنان توانمندی داشته ایم اما به دلیل اینکه زن بوده است به او بهایی داده نشده است که این نکته بسیار مهمی است که عدالت جنسیتی رعایت شود.

 

وی تصریح کرد: نکته ماده 80 مشخصا به زنان سرپرست خانوار برمی گردد، در بخش های فرهنگی هنری ورزشی وارزش های اجتماعی و بحث مهم وخطرناک آسیب های اجتماعی را در برنامه داریم؛ که اگر به ارزش های اجتماعی خوب نرسیم و سرمایه گذاری نکنیم سرمایه اجتماعی ما دچار آسیب اجتماعی می شود.

 

 

 

مدیر کل امور بانوان گفت: در کنار همه این ها باید برنامه های اشتغال را داشته باشیم چرا که برخی اوقات متأسفانه مسائل حوزه خانواده سبب می شود که زنان وارد آسیب های اجتماعی شوند؛ در حوز اشتغال کارهای مهمی انجام داده ایم از جمله  همایش نقش خود باوری آگاهی  در حوزه بانوان که اولین همایش برای بالابردن نقش زنان در اجتماع بود.

 

آذر صفایی نیا بیان کرد: بحث خود باوری را مطرح کردیم تا زنان خانه دار وشاغل که در خانه خانواده را میریت می کنند بدانند که این کار جایگاهی ارزشمند دارد ودچار سرخوردگی نشود وبگوید که ای وای من در خانه  بچه داری می کنم.

 

صفایی نیا تصریح کرد: قدم دیگردر حوزه کار آفرینی ما در ابتدا باید باور کنیم که این ارزش بالایی دارد وهرکار همراه با مسائل ومشکلات متعددی است و تا می تواند استقامت داشته باشد وباور داشته باشد که روزهای بهتری در انتظار اوست.

 

وی اظهار کرد: قدم بعدی که انجام دادیم نهادینه کردن کسب وکارپایدار واقعی بود  به عنوان مثال یک دوره 3 روزه ای فراخوان زدیم ودعوت کردیم از کسانی که انگیزه داشتند و در این دوره ازاساتید خبره در حوزه کسب وکار پایدار استفاده کردیم که راه و روش رسیدن به اشتغال پایدار را به آن ها نشان دهد با نمونه ها و برندهایی که در استان موفق بودند دعوت کردیم تا مراحل رسیدن به کسب وکار پایدار را تشریح کنند.

 

مدیر کل حوزه بانوان گفت: در این دوره یک تجربه کار علمی وعملی را به افراد آموزش دادند؛ اگر در حوزه کسب وکار وارد شدیم باید مشکلات همراه آن را بپذیریم  باید تلاش کنیم که آسیب نبینیم و وآسیب ها را مرتفع کنیم، موفق شویم.

 

آذرصفایی نیا بیان کرد: کار دیگری که باحمایت استاندار و رییس کمیته اشتغال پروانه نیک مرام هماهنگ شد بانوانی که در حوزه روستایی بودند برای آن ها جلسه گرفتیم که از تسهیلات سامانه کارا که برای استان ما 314  میلیارد تومان است استفاده کنند که جذب حداکثری داشتیم.

 

 صفایی نیا: بانوی دیگری داشتیم که طرح ماهی داشت و600 میلیون سرمایه می خواست که  اما اکان بی آبی بود که ما از آن حمایت کردیم و خوشبختانه موفق شد.

 

 

 وی افزود: از جمله برنامه های دیگر برگزاری کار گاه های مبارزه با مواد مخدر در استان است آموزش دوره مقدماتی حسابداری را داشتیم .

 

 مدیرکل حوزه بانوان بیان کرد: طرح تاب آوری اجتماعی  را در 6 مرحله در استان برگزار کردیم که در صدد آن هستیم که امسال نیز آن را اجرا کنیم به دنبال این هستیم که جامعه را تاب آور کنیم رهاورد تاب نداشتن خودکشی یا دگرکشی است .

 

آذر صفایی نیا تصریح کرد: می خواهیم از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم وطرح تاب آوری اجتماعی را اجرا کنیم، تا میزان اعتیاد، طلاق و خودکشی کاهش یابد.

 

صفایی نیا اظهار کرد: در حوزه زنان عشایر نیز برنامه های وبازی های تفریحی بومی را آموزش دادیم برای سلامت وهمچنین در جحوزه بهداشت نیز به آن ها آموزش هایی ارائه دادیم تا بتوانند سلامتی خود را بهبود سازند وهمراهی کردند که از آن ها ودختران آن ها در حوزه بهداشت ودرمان وتغذیه  استفاده کنیم پایگاه بعدی ما در سیلاب کلوار است که می خواهیم به آنجا برویم و زنان آن جا را آموزش دهیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود

مسلم حدیدی رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در جلسه مشاوران پارک علم و فناوری کرمانشاه با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه، افزود: روند ارتقاء فناوری در پارک باید پرقدرت‌تر از گذشته ادامه یابد و همه بخش‌های سازمان در حد توان باید در این زمینه کنار هم و هماهنگ با هم فعالیت کنند.

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه روابط بین الملل پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد و گفت: این روابط به توسعه فعالیت‌های پارک منجر خواهد شد و قطعا منافع آن به استان برمی گردد و قطعا با توسعه این حوزه کرمانشاه می‌تواند به جایگاه اصلی خود برگشته و مرکزیت خود را در غرب کشور بیش از پیش تثبیت کند.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از فناوری به عنوان یکی از حوزه‌های اولویت‌دار برای توسعه استان یاد کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته پارک علم و فناوری کرمانشاه در جمع ۱۰ پارک برتر کشور قرار گرفته است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به حمایت پارک از ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور استان در سال‌های فعالیت این مجموعه، گفت: اکنون ۳۳۰ واحد فناور و دانش بنیان همچنان تحت حمایت‌های پارک قرار دارند و ۷۴ درصد این ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور، خروج موفق داشته اند و این افتخار بزرگی برای مجموعه پارک محسوب می‌شود.

سیامک آزادی با اشاره به فعالیت ۹۳ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه، افزود: از این تعداد ۵۵ شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند و به صورت مستمر به تعداد این شرکت‌ها اضافه می‌شود و این در حالی است که بیش از ۱۰ پرونده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بررسی است و هر هفته یک یا دو پرونده درخواست دانش بنیانی از سوی استان به این معاونت ارسال می‌شود.

وی ۶ حوزه اولویت‌دار فناوری استان را نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی، پزشکی و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت: عمده واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت پارک در این ۶ حوزه فعالیت دارند و بر همین اساس این حوزه‌ها در اولویت پارک جهت توسعه شبکه‌های فناوری قرار گرفته‌اند.

آزادی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰۰ نفر در شرکت‌های فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک گفت: سال ۱۴۰۱ رقم صادرات این شرکت‌ها حدود ۱۷.۲ میلیون دلار بود که پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده باشد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت چشمگیر این شرکت‌ها در تولید محصولات خاص فناورانه گفت: در حال حاضر ۲۰ محصول تولیدی شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه بصورت انحصاری در کشور تولید شده و شرکت‌های کرمانشاهی تنها تولید کننده آن در سطح کیفی بالا در کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.