Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی قطر میزبان جام جهانی 2022 با وجود غیبت دو سه ستاره اصلی اش در بازی حساس امروز موفق شد با تیمی متشکل ازستاره های چندملیتی، برای نخستین بار به نیمه نهایی جام ملت های آسیا راه یابد. با حذف کره جنوبی بخت ایران برای غلبه بر حریف فینال، در صورت پیروزی در بازی نیمه نهایی مقابل ژاپن بیشتر شد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های ملی کره جنوبی و قطر در سومین بازی از مرحه یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتبال آسیا از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (جمعه) در ورزشگاه شیخ زاید ابوظبی با قضاوت ایرماتوف ازبکستانی به مصاف هم رفتند و در پایان قطر با پیروزی یک بر صفر به جمع چهار تیم برتر جام راه یافت تا بار دیگر جدول رقابت ها طبق پیش بینی ژاوی هرناندز پیش رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالعزیز حاتم در دقیقه 78، تک گل این مسابقه را به ثمر رساند تا کره جنوبی، نایب قهرمان دوره گذشته مسابقات حذف شود. کره‌ای‌ها همچنین در دقیقه 80 و توسط هوانگ اوی‌جو به گل رسیدند، اما روشن ایرماتوف داور مسابقه پس از بررسی این صحنه با استفاده از VAR، این گل را به خاطر حضور اوی جو در موقعیت آفساید، مردود اعلام کرد. قطر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات باید به مصاف پیروز دیدار استرالیا و امارات برود. این بازی از ساعت ۱۷:۳۰ سه‌شنبه ۹ بهمن برگزار خواهد شد.

کره جنوبی در مرحله گروهی سه پیروزی برابر فیلیپین، قرقیزستان و چین به دست آورد و در نخستین دیدار دور حذفی هم به زحمت از سد بحرین عبور کرد، اما آنها در دیدار سختی برای رسیدن به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به میدان رفتند و مقابل دفاع مستحکم قطر حذف شدند؛ در سوی دیگر شاگردان عنابی پوش فلیکس سانچز که در کنار نتایج درخشان، به همراه ایران بهترین تیم‌های این تورنمنت هستند، پس از چهار برد پیاپی مقابل لبنان، کره شمالی، عربستان و عراق، کره جنوبی فینالیست دوره قبل را کنار زدند تا مشخص شود چهره مدعیان قاره نسبت به چهارسال گذشته تغییر کرده است.

شرح گل

کره جنوبی صفر - قطر 1 (دقیقه 79: عبدالعزیز حاتم): پاس اکرم عفیف را عبدالعزیز حاتم بدون مکث، از فاصله 30 متری با شوت پای چپ ناگهانی زد تا توپ به گوشه دروازه کره برود و بعد از تلاش بی‌نتیجه سئونگ یو که شیرجه زمینی زده بود، گل اول قطر به زیباترین شکل به ثمر برسد.

 

اماراتی ها برای پرکردن ورزشگاه به در و دیوار زدند

امروز اماراتی ها برای رسیدن به جمع چهار تیم باید از سد تیم ملی استرالیا بگذرند و اگر بتوانند به این مهم دست پیدا کنند برای دومین بار پیاپی است که به این عنوان نایل می آیند و این افتخار بزرگی برای این تیم به شمار می رود.

به همین جهت رسانه های اماراتی از چند روز گذشته به استقبال این دیدار رفته اند و سعی کرده اند تا با تبلیغات زیاد مردم این کشور را برای حضور در ورزشگاه ترغیب کنند. این بار العین فوتبالی ترین شهر امارات میزبان این بازی است و مسئولین برگزاری این مسابقات امیدوارند تا دیگر شاهد سکوهای خالی در این استادیوم نباشند. روزنامه اماراتی الاتحاد روی جلدش با چاپ عکس از هواداران این تیم نوشته است زمین ما، تماشاگران ما، آرزو و رویای ما که اشاره دارد به شرایط میزبانی آنها که باید نهایت استفاده را از آن باید ببرند.این دیدار آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات است.

 

کاریکاتور جالب از امارات-استرالیا؛ رقابت شاهین و کانگورو

روزنامه الاتحاد امارات با به تصویر کشیدن کاریکاتوری ،دیدار این دو تیم را به جدال شاهین به عنوان نماد اماراتی ها و کانگورو نماد استرالیایی ها تشبیه کرده است که برای ورود به جاده نیمه نهایی باید به دیدارهم بروند. در این تصویر اسماعیل مطر، خلفان ابراهیم،و حسن الحیدوث سه بازیکن شاخص تیم ملی امارات هم دیده می شود که در دستشان شاهین نشسته است و چشم به صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا را دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جام ملتها قطر و کره جنوبی نیمه نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود مهرام و ذوب آهن به مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، بازی‌های چهارم مرحله یک چهارم پایانی بیست و پنجمین دوره لیگ برتر آقایان ایران امروز دو‌شنبه ۲۷ فروردین ماه با ۳ دیدار ادامه پیدا کرد.    در نخستین دیدار امروز تیم مهرام مقابل صنعت مس کرمان به میدان رفت و با نتیجه ۸۰ بر ۷۴ به پیروزی رسید. در این دیدار سجاد پذیرفته با ۱۴ امتیاز، ۱۵ ریباند، ۲ توپ ربایی و کارایی ۲۷ بهترین بازیکن شد. این بازی ۳ بر یک به سود مهرام شد و این تیم به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد.   تیم طبیعت تهران در آبادان به مصاف تیم پالایش نفت رفت و با نتیجه ۹۱ بر ۸۳ موفق به کسب پیروزی شد. جردن استیون ۴۶ امتیاز، ۴ ریباند، ۳ پاس گل و کارایی ۳۴ بهترین بازیکن این دیدار بود. سری این بازی ۲ بر ۲ برابر شد و تکلیف تیم صعود‌کننده به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر در بازی پنجم روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در سالن بسکتبال زنده‌یاد محمود مشحون مشخص خواهد شد.   در دیگر دیدار این مرحله، تیم کاله مازندران میزبان تیم ذوب آهن اصفهان بود و با نتیجه ۱۰۰ بر ۸۵ مغلوب شد. رسول مظفری در این بازی با ۲۱ امتیاز، ۵ ریباند، ۳ پاس گل و کارایی ۲۴ بهترین بازیکن شد. سری این بازی ۳ بر یک به نفع ذوب آهن شد و این تیم نیز به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد.

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ ۱ - ۰ آرسنال/ طلسم توپچی‌ها مقابل باوارایی‌ها حفظ شد + فیلم
  • نفرین ابدی آرسنال؛ بایرن به نیمه‌نهایی اروپا رفت
  • واکنش سیدحسین به محرومیت: لبخند!(عکس)
  • صعود ۵ کشتی‌گیر ایران به نیمه نهایی قهرمانی آسیا
  • صعود هر پنج کشتی‌گیر ایران به نیمه نهایی قهرمانی آسیا
  • صعود مهرام و ذوب آهن به مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال
  • مهرام‌ و ذوب آهن به مرحله نیمه نهایی صعود کردند 
  • صعود مهرام و ذوب آهن: پازل نیمه نهایی تکمیل نشد
  • گام پایانی ذوب‌آهن در آمل برای نیمه‌نهایی / تماشاگران کاله اجازه صعود می‌دهند؟
  • صعود فرنگی کار قمی به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا