Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:06:36 GMT

ترامپ با بازگشایی موقت دولت موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۸۴۰۴

ترامپ با بازگشایی موقت دولت موافقت کرد

تهران- ایرنا- روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه خبر داد رئیس جمهوری آمریکا به توافقی موقت با دمکرات های کنگره رسیده تا ضمن پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال این کشور مذاکرات درباره بودجه دیوار مرزی را ادامه دهند.

به گزارش جمعه شب ایرنا، این روزنامه به نقل از مقام های کنگره آمریکا که نامشان را فاش نکرد، گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با بودجه ای سه هفته ای برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال این کشور موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این توافق، بخش هایی از دولت فدرال آمریکا که از 22 دسامبر سال گذشته میلادی (1 دی ماه) تعطیل هستند، به مدت سه هفته بازگشایی می شوند.
به نوشته واشنگتن پست، قرار است ترامپ تا ساعاتی دیگر در یک سخنرانی این موضوع را اعلام کند اما ممکن است تا آن زمان جزئیات این توافق تغییر کند.
تعطیلی دولت فدرال آمریکا با توقف و تاخیر برخی پروازهای مهم در فرودگاه های این کشور از جمله در دو فرودگاه نیویورک به مرحله ای بحرانی رسید.
با این توافق، ترامپ و دمکرات های کنگره آمریکا سه هفته فرصت دارند تا درباره بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک به توافقی نهایی برسند.
تعطیلی دولت آمریکا که طولانی ترین تعطیلی در تاریخ این کشور شده و حدود 800 هزار نفر از کارمندان دولتی این کشور را تاکنون بدون حقوق گذاشته، امروز وارد سی و پنجمین روز خود شد.
تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا که نهادهای نظارت حمل و نقل هوایی را با کمبود نیرو مواجه کرده، باعث اختلال در پروازهای فرودگاه های مختلف در این کشور شد.
کمبود نیروهای نظارت بر ترافیک هوایی سبب شد اداره هواپیمایی فدرال آمریکا پروازهای فرودگاه «لاگاردیا» در نیویورک را متوقف کند.
این در حالی است که برخی فرودگاه های مهم دیگر از جمله فرودگاه بین المللی «نیووارک» در نیویورک نیز با تاخیر در پروازها مواجه شدند.
روز گذشته مدیران شرکت های هواپیمایی در آمریکا هشدار دادند که تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال که بسیاری از کارمندان از جمله ناظران اداره امنیت حمل و نقل و کنترل کننده های ترافیک هوایی را بدون حقوق گذاشته، پروازها را با اخلال روبرو می کند.
ترامپ در ابتدا اعلام کرده بود هر لایحه بودجه ای را که شامل 5.7 میلیارد دلار بودجه مورد درخواست وی برای ساخت دیواری در مرز مکزیک نباشد، وتو می کند.
با طولانی شدن تعطیلی دولت، وی پیشنهاد داد که اجرای قانون داکا را که مورد حمایت دمکرات ها است تا 3 سال تمدید کند و در ازای آن بودجه دیوار مرزی تصویب شود، اما سران دمکرات ها این پیشنهاد را نپذیرفتند.
از سوی دیگر دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا که با 1.3 میلیارد دلار بودجه برای دیوار مرزی موافق بودند، پیشنهاد کردند 1 میلیارد دلار دیگر برای امنیت مرزی تصویب شود اما برای دیوار هزینه نشود. این پیشنهاد از سوی جمهوریخواهان رد شد.
تعطیلی دولت که رکورد تعطیلی ها در تاریخ آمریکا را شکست از یک ماه گذشته بسیاری از نهادهای فدرال را با مشکل مواجه کرده است.
شبد**9416**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تعطيلي دولت آمريكا دونالد ترامپ كنگره آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دقایقی بعد از تعیین هیئت منصفه دادگاهی که قرار است به پرونده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رسیدگی کند، فردی در مقابل این دادگاه خودش را به آتش کشید.

هنوز جزئیاتی از این حادثه و هویت فردی که دست به خودکشی زد،و انگیزه وی منتشر نشده است.

به گزارش تسنیم، براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپدرخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شودحمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی