Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: این روزها دانشجویان ورودی 97 دانشگاه فرهنگیان نسبت به وضعیت استخدامی خود اعتراض دارند.

آن طور که این دانشجو معلمان می‌گویند وزارت آموزش و پرورش استخدام رسمی آنها را تبدیل به پیمانی کرده است. آنها دو شب پیش در توئیتر هشتکی با عنوان «نه به استخدام پیمانی» به راه انداختند و از وزیر آموزش و پرورش خواستند تا این موضوع را رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست اصلی معلمان هم استخدام رسمی در وزارت آموزش و پرورش است. آن‌طور که معلمان نوشتند، بر اساس قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، استخدام دانشجو معلمان باید به شکل رسمی باشد اما چند ماهی است که سازمان اداری استخدامی کشور مصوبه‌ای به وزارت آموزش و پرورش داده تا معلمان دانشگاه فرهنگیان را به‌صورت پیمانی استخدام کند. با این همه چهار ماهی از آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و تحصیل دانشجو معلمان ورودی ۹۷ می‌گذرد و هنوز احکام وضعیت استخدامی آنها صادر نشده است. تأخیر در صدور احکام بیش از این زمان به بلاتکیفی در پرداخت حقوق دانشجو معلمان منجر می‌شود و با وجود موانع سازمان اداری استخدامی آموزش و پرورش ناگزیر است تا احکام ورودی‌های ۹۷ را بر اساس استخدام پیمانی صادر کند. موضوعی که حالا مورد اعتراض برخی از معلمان قرار گرفته است آنها در توئیتر برای وزیر آموزش و پرورش نوشتند: آنهایی که دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کردند به امید استخدام در آموزش و پرورش آمده‌اند اگر شما نمی‌خواستید آنها را استخدام رسمی کنید باید در دفترچه کنکور اعلام می‌کردید.» برخی دیگر هم نوشتند: «دلمان برای دانشجو معلم می‌سوزد که می داند با حقوق معلمی زندگی راحتی نخواهد داشت، اما وارد سیستم آموزش و پرورش می‌شود تا فقط به این امید زندگی کند که شغلش تضمین شده است، اماهمین تضمین را از معلم گرفته‌اند و برایش حکم پیمانی صادر می‌کنند. «البته وزیر آموزش و پرورش هم ساکت نماند و در صفحه شخصی اینستاگرام نوشت: «درخصوص دغدغه برخی دانشجومعلمان عزیز جدیدالورود، ضمن پیگیری برای رفع نگرانی‌ها، از معاون مالی اداری وزارتخانه خواسته‌ام دلایل و نتایج پیگیری این موضوع را به اطلاع همکاران جوانم برساند.» با این همه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌هایی نسبت به وضعیت استخدام پیمانی ورودی‌های سال ۹۷ معترض شدند. در نامه اعضای شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان به وزیر آموزش و پرورش آمده است: مجوز صدور احکام استخدامی دانشجویان ورودی ۹۷ دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران به منظور آغاز فرآیند استخدام نامبردگان تعیین نوع استخدام آنها به‌صورت پیمانی برای اولین بار تعیین شده است و این مسأله موجب بروز نگرانی و مسائل متعددی برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و قشر فرهنگی کشور شده است. همچنین اشاره به نوع استخدام خاص پیمانی در نامه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به وزارت آموزش و پرورش به تاریخ ۳۰ تیر ۹۷ و ۲۸ آبان ۹۷ متضمن ایرادات حقوقی و اشکالات اساسی و بحران آفرین است.» درباره حکم پیمانی معلمان دانشگاه فرهنگیان عادل برکم فعال صنفی معلمان در گفت وگو با «ایران» این چنین توضیح می‌دهد: سال 91 دانشگاه فرهنگیان دوباره بعد از چند سال تعطیلی احیا شد از آن روزها تا امروز در دفترچه کنکور نوشته می‌شد که دانشجو معلمان استخدام رسمی آموزش و پرورش می‌شوند و بسیاری از داوطلبان هم با داشتن رتبه‌های بالا به همین یک دلیل دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می‌کردند اما حالا بدون هیچ دلیل روشنی می‌خواهند برای 24 هزار معلم دانشجو قراداد پیمانی صادر کنند. وی تأکید می‌کند: در توضیحی که به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان داده‌اند آنها باید ابتدا قرارداد پیمانی ببندند و بعد از 5 سال قرارداد پیمانی آنها به رسمی آزمایشی و بعد از 3 سال به رسمی استخدامی تغییر پیدا می‌کند. این درحالی است بر اساس قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، استخدام دانشجو معلمان باید به شکل رسمی باشد.

برکم به نگرانی معلمان اشاره می‌کند و می‌گوید: بسیاری از دانشجو معلمان نگران این موضوع هستند که وزارت آموزش و پرورش موضوع خصوصی‌سازی آموزش را مطرح کند و آنها هم با رقم‌های بسیار پایین جزو معلمان خرید خدمت قرار بگیرند. البته این نگرانی فعالان صنفی معلمان هم است چرا که سال‌هاست وزارت آموزش و پرورش می‌خواهد معلم را ارزان بخرد. سال‌هاست که وزارتخانه می‌خواهد خصوصی‌سازی آموزش را اجرایی کند ما فکر می‌کنیم با این اقدام اولین قدم را برای خصوصی‌سازی آموزش برداشته‌اند. البته موضوع مهمتری هم است آنکه معلمان راحت‌تر اخراج می‌شوند اگر معلمی نظر یا عقیده‌ای متفاوت داشته باشد دیگر نمی‌تواند آزادانه موضوع را مطرح کند.

موضوع را پیگیری می‌کنیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان هم در واکنش به استخدام پیمانی دانشجویان این دانشگاه در گفت‌و‌گو با «ایران» می‌گوید: به دانشجویان توصیه می‌کنم به جای اینکه موضوع را رسانه‌ای کنند و سرو صدا به پا کنند از طریق شورای صنفی دانشجویی این موضوع را پیگیری کنند تا به سرانجام برسد. به‌طور کلی فرآیند اعلام نیاز آزمون، گزینش، مصاحبه، غربالگری، پذیرش اعلام نتایج و اعلام شرایط بر عهده آموزش و پرورش است و دانشگاه در این زمینه نقشی ندارد. دانشگاه فقط مسئولیت آموزش افراد را برعهده دارد با این حال ما هم پیگیر وضعیت دانشجویان هستیم و وزیر آموزش و پرورش هم اعلام کرد که این موضوع را حل می‌کند.

حسین خنیفر درپاسخ به اینکه چرا امسال سازمان سنجش در دفترچه راهنمایی کنکور اعلام نکرده بود که با دانشجو معلمان قرارداد پیمانی می‌بندد می‌گوید: این موضوع را باید از سازمان سنجش بپرسید ما به قانون احترام می‌گذاریم و طبق قانون وظیفه دانشگاه آموزش است در سوی دیگر استخدام پیمانی هم همان استخدام رسمی است و دانشجویان بعد از مدتی استخدام رسمی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای ما امنیت شغلی دانشجو معلمان مهم است می‌گوید: پیگیر هستیم تا شرایط برای دانشجو معلمان بهبود پیدا کند. دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مأموریت گراست و مهم‌ترین مزایای آن برای پسرها حذف سربازی است. یکی دیگر از امکانات مورد نظر در این دانشگاه پرداخت حقوق ماهانه 600 هزار تومان در زمان تحصیل به دانشجویان این دانشگاه است. درشرایطی که وضعیت اشتغال در کشور نامساعد است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در اشتغال به کار با مشکل مواجه‌اند این دانشگاه فرصت خوبی برای علاقه مندان به تدریس است و دانشجو معلمان ما می‌توانند بعد از طی دوران اصلی آموزش ادامه تحصیل دهند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

هدی هاشمی

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: استخدام قانون دانشگاه فرهنگیان اینستاگرام خدمت استخدام اعتراض دانشجویان فرهنگیان عکس فیلم دستگیر ویدیو ها مشهور مرد جوان تجاوز یاسوج عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ در این آزمون ۱۴۸ نفر در استان جذب سازمان تامین اجتماعی می‌شوند.

در این آزمون قزوین که در دو حوزه دانشگاه پیام نور نواب و مجموعه ورزشی شهید رجایی دانشگاه پیام نور برگزار شد هزار و ۴۴۲ مرد و زن با هم رقابت کردند.

۹۰۰ نفر از شرکت کنندگان بانوان و ۵۴۲ نفر هم مرد هستند.

نتیجه آزمون تا پایان خرداد در سامانه جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان