Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه در زمان تعطیلی بین دو ترم تحصیلی قرار داریم، دانشجویان دختر دانشگاه کوثر بجنورد همچنان دغدغه هزینه و امکانات خوابگاه را دارند. آن‌ها از نا ایمن بودن وسایل گرمایشی اتاق‌ها و همچنین وعده‌های بدون عمل مسئولان دانشگاه گلایه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از بجنورد، دانشگاه کوثر بجنورد، تنها دانشگاه دخترانه خراسان شمالی و شمال شرق کشور بوده که بیش از ۲۸۰۰ دانشجو را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از این تعداد حدود ۶۰ درصد غیر بومی هستند و در خوابگاه‌های تحت نظارت دانشگاه و یا خوابگاه‌های خودگردان سطح شهر اسکان دارند.

دانشجویان دانشگاه کوثر با پایان ترم تحصیلی، بار دیگر دغدغه خوابگاه و پرداخت هزینه را دارند. این دانشگاه حتی برای برگزاری کلاس‌های خود نیز با مشکل فضای آموزشی مواجه است و این موضوع به خوابگاه‌ها نیز سرایت کرده است.   در حال حاضر در فاصله بین دو ترم قرار داریم. زمانی که دانشجویان در حالت عادی باید استراحت کنند، اما پیش از این استراحت مجبورند دغدغه‌ مهم خوابگاه‌های خود را حل کنند.

مسئولان دانشگاه کوثر، با مبلغ سالانه ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خوابگاه شبانه با نظارت مستقیم دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.   همچنین بخشی دیگر از دانشجویان در خوابگاه‌های خودگردان با هزینه سالانه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان اسکان دارند. اما این مبالغ بالا که بار دیگر به عنوان یکی از مشکلات اصلی دانشجویان مطرح شده، تنها معضل موجود نیست. هرچند خوابگاه‌ها مبالغی بسیار بالا را برای یک ترم تحصیلی از دانشجویان اخذ می‌کنند، اما به نسبت این مبلغ امکانات رفاهی مناسبی را به دانشجویان ارائه نمی‌دهند که این موضوع باعث اعتراض دانشجویان شده است.
نشت گاز در اتاق خوابگاه/ مسئولان برای جان دانشجویان ارزشی قائل نیستند پریسا قاسمی، دانشجوی ساکن در خوابگاه خودگردان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در این باره گفت: خوابگاه خودگردان امکانات غیر استاندارد و کم کیفیت در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. وسایل ضروری مانند یخچال اغلب اوقات خراب است. بخاری اتاق را خیلی دیر نصب کرده و در طول دوره سرما چندین بار خراب شده، همچنین موارد نشت گاز نیز داشتیم.

قاسمی ادامه می‌دهد: متولیان خوابگاه خصوصی با تعمیر نادرست وسایل گرمایشی باعث ایجاد نشت گاز و به خطر افتادن جان دانشجویان شده اند. دانشجویان با پرداخت هزینه گزاف خوابگاه خودگردان، باز هم تضمینی برای جان خود ندارند. به نظر می‌رسد مسئولان دانشگاه ارزشی برای حفظ جان دانشجویان قائل نیستند.

این دانشجوی معترض خاطرنشان کرد: خوابگاه اتاق مطالعه مناسبی ندارد و میز و صندلی‌های آن غیر استاندارد هستند. دیوار‌های اتاق مطالعه کاذب اند و سرما و آلودگی صوتی را وارد فضای مطالعه می‌کنند.

وی در پایان اشاره‌ای به خلف وعده مسئولان می‌کند و در این خصوص می‌گوید: با وجود افزایش ۲۰۰ هزار تومانی هزینه خوابگاه، رشدی را در امکانات ندیدم. متولی خوابگاه وعده‌های زیادی برای حل مشکلات داده که متاسفانه هیچ کدام عملی نشده است. به نظر می‌رسد عدم نظارت مسئولان دانشگاهی، بی توجهی متولیان خوابگاه‌های خودگردان را در پی داشته است.

وعده در مقابل مطالبه/ خبری از بهبود شرایط نیست! نجمه کیخا یکی دیگر دانشجویان دانشگاه کوثر است که در خوابگاه تندیس ۱ که از خوابگاه‌های تحت نظارت مستقیم دانشگاه است اسکان دارد. این دانشجو نیز در این خصوص می‌گوید: خوابگاه تندیس ۱ به صورت مستقیم توسط مسئولان دانشگاهی مدیریت می‌شود و هزینه‌ای که به صورت سالانه از ما دریافت می‌شود ۹۰۰ هزار تومان است. با این که خوابگاه مستقیما توسط دانشگاه اداره می‌شود، ولی با مشکلات جدی رو به رو هستیم.

کیخا ادامه می‌دهد: هزینه خوابگاه سالانه افزایش می‌یابد، ولی امکانات هیچ تغییری نمی‌کنند و ما هم توجیه قابل قبولی برای افزایش قیمت از سوی مسئولان دریافت نکرده‌ایم و در جواب مطالبه جدی ما وعده رشد امکانات را می‌دهند، ولی متاسفانه وعده هایشان عملی نمی‌شود.

این دانشجو تصریح کرد: هر وسیله‌ای که در خوابگاه نیاز به تعمیر داشته باشد هزینه را با اجبار از دانشجویان دریافت می‌کنند و جالب‌تر آن که بسیاری از مواقع پول را از دانشجو می‌گیرند، ولی هیچ گونه تعمیری را انجام نمی‌دهند.
وی در پایان با ابراز نارضایتی از عملکرد مسئولین گفت: مسئولان دانشگاه مستقیما در خوابگاه جهت نظارت حضور می‌یابند و در خواست‌های ما را نیز می‌شنوند، ولی هیچ گاه به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

بهداشت ناکافی و حضور موجودات موذی در خوابگاه! فاطمه خادمی، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد که در خوابگاه عفاف ۱ اسکان دارد در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری دانشجو می‌گوید: خوابگاه خودگردان مشکلات زیادی دارد. از یک سال پیش تا کنون هزینه خوابگاه ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته، ولی کیفیت امکانات هم چنان کاهش یافته است. نبود نظارت از سوی مسئولان دانشگاهی باعث به وجود آمدن این وضعیت شده است.

خادمی ادامه می‌دهد: سرپرست خوابگاه نیز برخورد مناسبی با دانشجویان ندارد و با فحاشی و هتک احترام باعث توهین به دانشجو شده و متاسفانه همین اتفاق باعث ایجاد درگیری فیزیکی بین دانشجویان و سرپرست خوابگاه شد.

این دانشجو در پایان از نبود نظارت بهداشتی بر خوابگاه و کوتاهی متولی خوابگاه خودگردان ابراز نارضایتی می‌کند و بیان می‌دارد: متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر سطح بهداشت خوابگاه نیست و شدیدا از وجود حشرات موذی رنج می‌بریم. در طی دو سال گذشته فقط دو بار اقدام به سم پاشی شده است؛ در حالی که با وجود تعداد زیاد موجودات موذی حداقل ماهی یک بار نیاز به سم پاشی اتاق‌ها احساس می‌شود که با کوتاهی متولی خوابگاه و عدم نظارت دانشگاه شاهد افزایش مشکلات بهداشتی بوده ایم.

حال باید دید مسئولان دانشگاه کوثر در مدت کوتاه باقی مانده تا آغاز ترم تحصیلی جدید، اقدامات مناسبی را برای بهبود شرایط خوابگاه‌ها انجام می‌دهند؟ مشکلات بهداشتی، افزایش هزینه‌های خوابگاه و ناایمن بودن وسایل گرمایشی از مهم‌ترین مشکلات خوابگاه‌های خودگردان و یا خوابگاه‌های تحت نظارت دانشگاه کوثر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشکلات خوابگاه های دانشجویی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • ضرورت ساخت خوابگاه متاهلی ۳۰ واحدی در دانشگاه ایلام
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق
  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان