Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با همکاری بخش فرهنگی دفتر آیت‌الله العظمی سید «محمدتقی مدرسی» در مشهد و آستان قدس رضوی، کتاب «تاریخ اسلامی» به قلم این مرجع معظم تقلید در کربلای معلی با ترجمه آقای سید سبط حیدر زیدی به زبان اردو در بیش از ۶۰۰ صفحه منتشر شد.

این کتاب درباره جنبش‌هایی است که با رهبری ائمه اطهار(علیهم السلام) بعد از واقعه کربلا و شهادت امام حسین(علیه السلام) و تا زمان غیبت صغری به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معظم له در این کتاب ضمن رد دیدگاهی که این دوره زمانی را توأم با تراژدی و مصیبت توصیف می‌کند، از آن به عنوان تاریخ جهاد، چالش، فداکاری و نوع‌دوستی یاد می‌کند و اظهار می‌دارد ائمه اطهار با جنبش‌ها و تحرکات آن دوره توانستند مسیر بشریت را تا به امروز تغییر دهند.

لازم به ذکر است، نسخه اصلی کتاب با عنوان «التاریخ الاسلامی دروس و عبر» به زبان عربی بوده و ترجمه فارسی آن با عنوان «امامان شیعه و جنبش‌های مکتبی» نیز چندین مرتبه تجدید چاپ شده است.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بروجردی
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • با خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه آشنا شوید