Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در سایه انگلیس از وزارت امور خارجه خواسته تا به تل‌آویو هشدار داده شود در صورتی که حملات به سوریه شدت یابد فروش سلاح به اسرائیل متوقف شود.به گزارش بلاغ،«امیلی تورنبری» وزیر خارجه در سایه انگلیس از وزارت خارجه خواست تا اسرائیل را به قطع فروش سلاح و پایان رزمایش‌ مشترک تهدید کند.

وی در نامه‌ای به «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس نوشت: اقدام اسرائیل در بمباران هوایی پایگاه‌های وابسته به ایران در سوریه تحولی به سوی مسیر خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورنبری از تشدید تنش میان اسرائیل و ایران انتقاد کرده و از هانت خواست تا به هر دو طرف هشدار دهد که حمایت انگلیس به صورت مشروط است.

وی افزود: در صورتی که اسرائیل بر خلاف قطعنامه بین‌المللی به خاک عراق حمله کند، هانت باید به دولت عراق بگوید که انگلیس به شدت به این اقدام اسرائیل اعتراض خواهد کرد.

وزیر خارجه در سایه انگلیس از جرمی هانت خواست تا به اسرائیل بگوید در صورتی که تل‌آویو به تشدید حملات علیه ایران (در سوریه) بپردازد این موضوع نقض قوانین حاکم بر روند صادرات تسلیحات انگلیس بوده و فروش تسلیحات به اسرائیل برای استفاده در این اقدامات تعلیق خواهد شد.

در نهایت وی به هانت گفته که باید به اسرائیلی‌ها گفته شود در صورتی که همچنان به تشدید اوضاع ادامه دهند انگلیس باید دعوت از نیروی هوایی اسرائیل برای مشارکت در رزمایش در انگلیس در اواخر سال جاری را لغو کند.

انتهای پیام/.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید