Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@22:08:02 GMT

هنوز هدف از برگزاری جشنواره فجر مشخص نیست

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۱۰۴۴

هنوز هدف از برگزاری جشنواره فجر مشخص نیست

جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری جشنواره فیلم «فجر»، در خصوص کم و کیف این جشنواره گفت: جشنواره فجر مهم‌ترین رویداد هنری کشور است و با توجه به اهمیتش همه فیلمسازان دوست دارند در این رویداد بزرگ شرکت کنند. ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره برگزاری و کم و کیف این دوره از جشنواره «فجر» به «جوان آنلاین» گفت: با توجه به اینکه بنده این روز‌ها اطلاعات کمی در مورد جشنواره فجر دارم و حقیقتاً خیلی اخبار مرتبط با آن را پیگیری نکرده‌ام، نظر دادن راجع به جشنواره فیلم فجر کمی برایم دشوار است، اما با توجه به اسامی که شنیده‌ام اطمینان دارم این دوره یکی از دوره‌های خوب جشنواره فیلم فجر از نظر سطح کیفی فیلم‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص نقد‌هایی که به کم بودن فیلم‌های انقلاب در این رویداد می‌شود، می‌گوید: درست است که جشنواره فیلم فجر به بهانه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، ولی لزوماً نباید همه آثاری که در این جشنواره است حتماً فیلم‌های با موضوع انقلاب باشند. به نظرم یک فیلم اجتماعی سیاسی و حتی کمدی خوب می‌تواند یک فیلم انقلابی خوب باشد. الماسی افزود: من به عنوان کسی که دوره‌های مختلفی داور جشنواره فجر بوده‌ام، معتقدم هدف جشنواره‌هایی مثل «کن» مشخص است. «کن» هم به دنبال منافع اقتصادی است و هم تأثیر سلیقه‌ای در کالا‌های لوکس در دنیا دارد. گاهی هم از طریق برخی کالا‌ها درآمد‌های هنگفتی کسب می‌شود و از این مهم بهره‌برداری می‌شود. باید هدف «فجر» هم بیش از پیش مشخص شود. 
الماسی می‌افزاید: به نظرم جشنواره فجر از نظر کیفیت فیلم‌ها دارای سطح کیفی بالا و قابل قبولی است. نشان داده که هر ساله می‌تواند جای مناسبی برای ظهور و بروز چهره‌ها و فیلم‌های خوب سینمای ما باشد. به نظرم از جمله مشکلات این جشنواره مشخص نبودن هدف کلی این جشنواره است.
جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون در خاتمه تأکید می‌کند: در کل من معتقدم برخی مفاهیم همچون کلماتی مثل لاکچری و سلبریتی امروزه در حوزه فرهنگ مد شده و شاید عمر آن‌ها به یکی دو سال نرسد. این واژه‌ها به تازگی وارد ادبیات فرهنگی کشور ما شده‌اند، اما جشنواره‌های مهم و قدیمی همچون فجر نیاز به بازنگری بیش از پیش دارند.

منبع: جوان آنلاین

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد

انیمیشن‌های «ببعی» و «کارتونی‌ها»، از تولیدات مرکز صبا در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس لاکناو حضور پیدا کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پویانمایی‌های «ببعی» و «کارتونی‌ها» به کارگردانی حسین صفارزادگان با تکنیک کات اوت و برای گروه سنی خردسال تولید شده است.

سی‌ام‌اس فعالیت خود را از سال 1959 آغاز کرده است. موسسان آن دکتر جاگدیش گاندی و دکتر بهارتی گاندی با الهام از آموزه‌های مهاتما گاندی این بنیاد را ایجاد کردند تا با شعار «درود بر جهان»، شوق و امید در دل کودکان تقویت شود.

موانع ساخت انیمیشن از زبان خالق «چل پله زیرزمین»

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس نیز در تلاش است از طریق طیف کاملی از فیلم‌های بلند، فیلم‌های کوتاه، پویانمایی‌های بلند، پویانمایی‌های کوتاه و مستند که با هدف سرگرمی از سرتاسر جهان تهیه شده‌اند، محتوای مناسبی را به نمایش بگذارد که معرف ارزش‌های اخلاقی و دیدگاه جهانی باشند.

این جشنواره از 15 الی 21 آوریل (27 فروردین ـ 2 اردیبهشت) در شهر لاکناو هند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه داوری سومین دوره جشنواره عکس «همه جا در دسترس» برگزار شد
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • افزایش رقابت میان برنامه سازان با جشنواره پژواک رادیو
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
  • میزبان و زمان برگزاری مسابقات وزنه‌برداری کارگری مشخص شد
  • داوری نهایی چهارمین دوره جشنواره خودنویس برگزار شد
  • حضور ایران در بینال ونیز با آدم‌های جشنواره فجر چگونه است؟
  • «ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد
  • چشم هند به «ببعی» روشن می‌شود