Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس از برگزاری جشنواره استانی عکاسی با محوریت سیما و منظر شهری خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۶ بهمن ماه امسال است. ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدجامعی امروز در جمع خبرنگاران، اهداف برگزاری این جشنواره را تحقق آرمان شیراز شهر انسان‌محور، به تصویر کشیدن آرمان‌های شهری از جمله شهر گردشگرمدار، شهر فرهنگی، تعریف دیدگاهی جدید میان سیما و منظر شهری و گردشگری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعی تصریح کرد: در این جشنواره نقد سیما و منظر شهری با هدف ارتقاء سطح آگاهی جامعه در مطالبه کیفیت و حساسیت نسبت به سیما و منظر شهری، ترویج نگاه کیفی در طرح‌های اجرایی، برنامه‌های ساماندهی و سیاست گزاری‌ در حوزه سیمای شهری در راستای حضور هر چه بیشتر گردشگران شهری دنبال می‌شود.

ارسال 18000 اثر از 78 کشور جهان به جشنواره عکس سلامت روانبرگزیدگان پنجمین جشنواره عکس «نورنگار» معرفی شدندبرگزیده‌های جشنواره عکس محرم و صفر در استان گلستان معرفی شدند

وی با اشاره به این که هزینه شرکت در این جشنواره رایگان است و عکس‌های ارسالی باید مربوط به شهر‌های استان فارس باشد، افزود: عکاسان سایر نقاط کشور نیز می‌توانند عکس‌های خود را که متعلق به شهرهای استان فارس است را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جامعی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش دانشجویی و آزاد برگزار می‌شود افزود: در بخش دانشجویی 60 اثر و در بخش آزاد نیز 50 اثر به نمایشگاه که همزمان با برپایی نمایشگاه شهر زیبا که هفتم تا دهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس در شیراز برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند که از هر بخش هفت طرح به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس بیان کرد: عکاسان باید پس از ثبت نام اولیه، آثار خود را حداکثر تا پایان روز 26 بهمن 97 در سایت رسمی جشنواره به نشانی www.fars-universities.ir  بارگذاری کنند.

جامعی تصریح کرد: نشانه‌های شهری، زوائد بصری، نور و رنگ در سیما و منظر شهری، سیما و منظر شهری در شب، گردشگری و فضای شهری، گردشگری در بافت تاریخی، گردشگری و معضلات سیما و منظر شهری از محورهای برگزاری جشنواره استانی عکس سیما و منظر شهری است.

وی از دیگر محورهای این جشنواره را  سیمـای شهـر، منظر شهری، دورنما، سیمای جداره‌ها،  نقش و نگارهای دائمی و موقت ثبت شده در دیوارهای شهر، تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای تجاری و اداری، دیوار نویسی و نقاشی دیواری عنوان کرد.

جامعی با بیان این که انتخاب آثار برگزیده در بخش‌های آزاد و دانشگاهی با نظرسنجی بازدیدکنندگان از نمایشگاه انجام می‌شود، گفت: در این راستا، آثار دانشجویان شرکت کننده مراکز مختلف آموزشی استان فارس در غرفه‌هایی جداگانه به نمایش گذاشته می‌شود که پس از نظرسنجی بازدیدکنندگان به هفت اثر برتر از نگاه مردم جوایزی تعلق می‌گیرد.

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس با بیان این که این دانشگاه یکی از دانشگاه های مطرح استان در آموزش رشته های فنی و مهندسی از جمله معماری و شهرسازی است، تصریح کرد: میزبانی از جشنواره عکاسی سیما و منظر شهری نیز با توجه به تخصص های موجود در دانشگاه و احساس نیاز جامعه مخاطب و همچنین تعامل بین دانشگاه و مدیریت شهری انجام شده است.

براساس این گزارش، استانداری فارس، سازمان مدیریت  و برنامه ریزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه شیراز، شهرداری شیراز، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان نظام مهندسی استان فارس، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، دانشکده خبر و شرکت عمران صدرا به همراه گروه آموزشی نوید، دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس را در برگزاری جشنواره عکس سیما و منظر شهری همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

دراین مراسم هاشم داداش پور با تشکر از همه دست اندرکاران و کارکنان سازمان امور دانشجویان به دلیل تلاش و همت عالی در انجام امور محوله گفت: بنده به عنوان متولی برگزاری این جشنواره از دانشگاه شهید بهشتی که بعنوان میزبان نقش خوبی را ایفا نمودند تشکر می‌کنم.

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه بین الملل میتواند گفتمان سازی در راستای جذب دانشجویان بین المللی و جریان سازی جهت بین المللی شدن دانشگاه‌ها انجام دهد که خوشبختانه به سبب برگزاری جشنواره ها و رویداد های متعدد این کار تا حد ممکن به نتیجه مثبتی رسانده است.

داداش پور با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور نیاز است در فرآیند بین‌المللی شدن قرار گیرند، تصریح کرد: زمانی که صحبت از همکاری‌های بین‌المللی است، حضور دانشجویان بین المللی به عنوان یکی از رکن های اصلی بین المللی شدن تجلی پیدا می کند. یعنی اگر دانشجوی بین المللی در دانشگاهی حضور نداشته نباشد نمی‌توان انتظار داشت که دانشگاه چهره بین المللی بخود بگیرد. بنابراین اگر بخواهیم در حوزه مرجعیت علمی که نقشه راه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، گام برداریم باید به موضوع جمعیت دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه‌ها توجه و عنایت ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما تحقق مرجعیت علمی است؛ افزود: وظیفه اصلی سازمان امور دانشجویان در راستای دست یابی به مرجعیت علمی، بین المللی سازی دانشگاه‌ها است و از سویی دیگر زبان فارسی باید زبان معیار شود بنابراین مرجعیت علمی پیش شرط این موضوع است.

داداش پور با بیان اینکه نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران در مصلی تهران برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ جاذبه‌های تحصیل در ایران مهر ماه ۱۴۰۳در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که تمام کنش‌گران فعال در عرصه بین الملل دانشگاهی در آن حاضر خواهند بود.

وی تاکید کرد: تمام دانشگاه هایی که مجوز جذب دانشجوهای بین الملی را دارند اعم از دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های آزاد یا موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.این اتفاق بزرگ نقطه عطفی برای جذب دانشجویان بین المللی در کشور می باشد تا بتوانیم به نقطه هدف در برنامه هفتم توسعه که جذب بیش از سیصد هزار دانشجوی بین الملل است دست یابیم .
در پایان از عوامل برگزار کننده سازمان امور دانشجویان، دکتر ابطحی و کارشناسان مدیریت همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 6087884

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • استنتاج ۱۰ حکم درباره شهر مطلوب اسلامی از نهج‌البلاغه
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود