Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- مديرکل گمرک هاي استان فارس گفت: در 10 ماهه امسال 272 هزار و 780 تن کالا به ارزش 214 ميليون و 350 هزار و 111 دلار از طريق گمرک هاي اين استان به خارج از کشور صادر شد.

خداداد رحيمي، شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: کالاهاي صادراتي 10 ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزني 54 درصد و از لحاظ ارزش ارزي 30 درصد افزايش نشان مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين کالاها به 62 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، امارات متحده عربي، آلمان، قطر، کويت، هند، پاکستان، ترکيه و عمان صادر شده است.
او اظهار داشت: کالاها و محصولاتي مانند فرآورده هاي لبني، رب گوجه فرنگي، عصاره و پودر شيرين بيان، اوره، خرما، دستگاه هاي مبدل حرارتي، سيمان، آرد گندم، فرش و ساير کفپوش ها بيشترين حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.
وي گفت: در 10 ماه گذشته در بين کالاهاي صادراتي استان، اوره از لحاظ وزني 115 درصد و از لحاظ ارزشي 225 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است که علت اين افزايش به کيفيت محصول و بازار يابي مناسب تجار و بازرگانان استان فارس بخصوص در کشورهاي حاشيه خليج فارس باز مي گردد.
مديرکل گمرک هاي استان فارس افزود: در 10 ماه امسال، 16 هزار و 292 تن کالا به ارزش 82 ميليون و 646 هزار و 166 دلار از طريق گمرک هاي اين استان وارد کشور شده است.
رحيمي ادامه داد: اين ميزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزني 15 درصد و از لحاظ ارزش 20 درصد افزايش داشته است.
وي اظهار داشت: اين کالاهاي وارداتي مربوط به 47 کشور دنيا از جمله چين، آلمان، کره جنوبي، امارات متحده عربي، ترکيه، سوئد، پاکستان، تايلند و لهستان مي شود.
مديرکل گمرک هاي فارس، تعداد مسافران وارد شده به اين استان ظرف 10 ماه امسال از طريق مرز هوايي را 247 هزار و 944 نفر برشمرد و گفت: از اين تعداد 184 هزار و 356 نفر ايراني و 63 هزار و 588 نفر نيز گردشگر خارجي بوده اند.
رحيمي افزود: همچنين در اين مدت 273 هزار و 158 نفر از طريق مرز هوايي فارس از کشور خارج شدند که از اين تعداد 184 هزار و 419 نفر ايراني و 88 هزار و 739 نفر نيز خارجي بودند.
وي اظهار داشت: در 10 ماه امسال شهروندان استان فارس 441 بسته کالاهاي هديه و سوغات به ارزش چهار هزار و 184 دلار از طريق گمرک امانات پستي دريافت کرده اند و پنج هزار و 908 بسته پستي به ارزش 77 هزار و 760 دلار به خارج از کشور ارسال کرده اند.
6122/ 2027
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : پارسال در مجموع ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ مسافر عراقی و ایرانی از مرز رسمی پرویزخان تردد کردند که از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۶۹۲ نفر ایرانی و ۳۲۰ هزار و ۲۸۶ نفر عراقی بود.

وی اظهار کرد: از مجموع تردد‌های صورت گرفته از مرز رسمی پرویزخان، ۲۳۳ هزار و ۱۹۰ مسافر وارد کشور و ۲۰۵ هزار و ۷۸۸نفر عراقی بودند که تعداد مسافران خارجی در هم سنجی با سال قبل آن از نظر مسافر خارجی ورود به کشور شاهد رشد ۱۳۶ درصدی هستیم.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: مقصد مسافرانی که از کشور عراق و حوزه اقلیم کردستان وارد کشور می‌شوند بیشتر شهر‌های زیارتی کشورمان، پیگیری امور درمان و پزشکی و سفر سیاحتی به شهر‌های شمالی کشورمان است.

قربانی اضافه کرد: پرویزخان به دلیل هم مرز بودن با حوزه اقلیم کردستان عراق و قرابت‌های دینی، قومی و زبانی که با شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه دارد همواره از اهمیت خاصی برخوردار است و از مرز‌های مهم است و مسیر امن و ایمنی برای تردد مسافر و ترانزیت کالا است.

وی گفت: تمهیدات لازم هم در این راستا لحاظ شده و برنامه ریزی برای تردد خودرو‌های سواری عبور موقت نیز در کنار سایر نهاد‌ها از جمله گمرک و پلیس راهور صورت گرفته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان