Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@18:18:44 GMT

دولت به وزارت کار ۸۳ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۱۷۲۹

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بدهی دولت به این وزارتخانه که کارشناسی و حسابرسی شده، ۸۳ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش «تابناک»، میرهادی قره سیدرومیانی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه به نظر می‌رسد این عدد با توجه به تورم موجود و اختلاف قیمت ارز بیش از این موضوع باشد، اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی به دنبال تصمیم‌گیری برای از بین بردن این مطالبات و تسریع در پرداخت آن است، تا از طرفی بدهی تامین اجتماعی نیز به وزارت بهداشت و سایر نهادها هم تهاتر شود امیدوارم فرمول درستی برای این تهاتر پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: روند سابق این کار، بحث رد دیون بوده که کارخانه‌های مختلف و بنگاه‌های اقتصادی مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دادند که معتقدیم این مسیر نیز باید بازبینی اساسی شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به اهداف سفر خود که به همراه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به شیراز انجام شد، اشاره و خاطرنشان کرد: بازدید از مجموعه‌های اقتصادی مربوط به وزارتخانه از جمله مجموعه‌های شصتا و صندوق بازنشستگی کشوری موضوع‌هایی است که در برنامه کاری خود به همراه کمیسیون اجتماعی قرار داده‌ایم.

میرهادی قره سیدرومیانی تصریح کرد: در همین راستا نیز در شیراز از دو مجمموعه شرکت پشم‌شیشه و شیرین دارو بازدید و برای اعتلا و ارتقاء این دو مجموعه از جمله سرمایه در گردش و همچنین توسعه فازهای بعدی آن تصمیم‌گیری خوبی با حضور مدیرعامل شصتا شد.

وی بیان کرد: با حمایت‌هایی که نمایندگان مجلس و استاندار فارس داشته است، امیدواریم بتوانیم دستاوردهای این سفر را در کمترین زمان ممکن عملیاتی برای دو کارخانه تاثیرگذار و مهم کشور از جمله شیرین دارو و پشم‌شیشه داشته باشیم.

معاون وزیر تعاون گفت: یکی از موضوع‌هایی که این وزارتخانه در دستور کار قرار داده برندسازی تجاری محصولات تولیدی بر اساس ظرفیت‌‌های هر استان است که برای اجرایی شدن این مهم نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزارت کار دولت بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای مثبت کمیسیون اجتماعی مجلس به تعطیلی پنجشنبه‌ها

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: در نشست امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین) کمیسیون اجتماعی که با حضور اعضای کمیسیون، معاون سازمان امور اداری و استخدامی و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، دو موضوع اصلی اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و طرح ساماندهی کارکنان شرکتی و قراردادی دولت در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در موضوع اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری -مبنی بر افزایش یک روزه تعطیلی پایان هفته و کاهش ساعات کاری- که از صحن علنی مجلس به کمیسیون بازگشت خورده بود، ما باید دو ابهام در آن، یعنی تعیین میزان ساعات کاری و تعیین روز‌های کاری را در کمیسیون رفع می‌کردیم، که در جریان این نشست پس از اعلام نظرات نمایندگان موافق و مخالف و نماینده دولت و در نتیجه این بررسی، روز‌های کاری از شنبه تا چهارشنبه تعیین شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه ما در اصلاح این ماده به صراحت روز‌های شنبه تا چهارشنبه به عنوان روز‌های کاری اعلام کردیم که در صحن علنی هم مورد ایراد قرار نگیرد، اضافه کرد: به عبارت دیگر براساس این ماده شهر‌ها و استان‌های دیگر هم مانند تهران پنجشنبه و جمعه تعطیل خواهند بود.

اسماعیلی در ادامه تشریح نشست کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: بحث دیگری که ذیل موضوع اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت، کاهش ساعات کاری بود که در حال حاضر ۴۴ ساعت است. پیشنهاد اولیه دولت کاهش این عدد به ۴۲ و نیم ساعت در هفته و پیشنهاد کمیسیون ۴۰ ساعت در هفته بود، که در این نشست پس از طرح نظرات موافقان و مخالفان، نماینده دولت هم با ۴۰ ساعت موافقت کرد. در نتیجه ما هم آن را مصوب و به صحن علنی ارجاع دادیم که احتمالاً در نشست فردا یا پس‌فردا صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به رفع دو مورد ابهام قانون اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری ارجاع شده به کمیسیون اجتماعی در نشست امروز، اضافه کرد: یک‌سری بحث‌های جزئی در مسائلی مانند اینکه مراکز خدماتی طرح شده در ماده شامل چه ارگان‌هایی می‌تواند باشند هم مطرح شد که آن را به تشخیص سازمان امور اداری و استخدامی کشور واگذار کردیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بررسی طرح ساماندهی نیرو‌های شرکتی و قراردادی دولت در نشست امروز این کمیسیون، ادامه داد: خوشبختانه شورای نگهبان کلیات آن و ایراداتی که رفع کرده بودیم را قبول کرده است، اما هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام سه ایراد در بند‌های ۲، ۱۰ و ۱۶ و مغایرت ان‌ها سیاست‌های کلی نظام به آن وارد دانسته است. به این ترتیب که در بند ۱۰ بحث بزرگ شدن دولت و مغایرت با چابک‌سازی دولت، در بند ۲ تبعیض ناروا و بند ۱۶ هم بحث افزایش بار مالی دولت ایراد گرفته شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در نشست امروز کمیسیون اجتماعی بحث‌های مفصلی پیرامون این ایرادات انجام گرفت. دولت هم ایرادت گرفته شده را وارد دانست و قبول کرد. البته از هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دعوت کرده بودیم که در جلسه حاضر نشدند.

وی افزود: در نتیجه قرار بر این شد که ما مجدد یک نامه بنویسیم و جوابیه این ایرادات را به کمک کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به طور مفصل و به صورت کتبی به هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کنیم و درخواست جلسه مشترکی هم داشته باشیم تا در آن جلسه مشترک در مجمع به جمع‌بندی نهایی برسیم. یک فرجه زمانی ۱۵ روزه هم برا انجام این موارد و تشکیل این جلسه تعیین کردیم و اگر باز هم نتیجه نگرفتیم، باید اصرار کنیم که لایحه به صحن علنی مجمع ارائه و در آنجا بررسی شود. 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج شنبه به جای شنبه، عدم همراهی با یهودیان بود!
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد | خبر مهم یک نماینده درباره کاهش ساعت کاری ادارات
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی می‌شود؟+جزئیات
  • پنجشنبه‌ ها تعطیل شد ؛ ساعت کاری کارمندان 4 ساعت کم شد
  • پنجشنبه ها تعطیل شد!
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت
  • فوری/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • رای مثبت کمیسیون اجتماعی مجلس به تعطیلی پنجشنبه‌ها