Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، محمدحسین محمدی گفت: در حال حاضر همه شهروندان ساکن در شهرهای استان کردستان از خدمات تأمین آب بهداشتی و سالم توسط شرکت آبفا کردستان برخوردار هستند.

وی افزود: در زمان تأسیس شرکت آبفا حدود ۶۳۵ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت شهرنشین آن زمان استان از آب شرب سالم استفاده می کردند که امروزه با گسترش و تقویت خدمات این حوزه، این میزان به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۱۰۰ درصد جمعیت شهرنشین در ۲۷ شهر استان ارتقاء یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان ادامه داد: تا پیش از تأسیس شرکت آبفا استان تنها یک تصفیه خانه آب در کردستان وجود داشت که این تعداد هم اکنون به پنج واحد در مدار و یک تصفیه خانه در حال ساخت رسیده است و ضمن آنکه چهار طرح آبرسانی بلند مدت به شهرهای استان نیز در دست اقدام است.

محمدی یادآور شد: در سال ۱۳۷۱ حدود ۸۸ هزار فقره انشعاب آب در شهرهای استان وجود داشت که این تعداد در پایان آذر ماه سال جاری به ۳۶۰ هزار فقره انشعاب رسیده که نشان از رشد بیش از چهار برابری این شاخص را دارد.

وی بیان کرد: همچنین حداکثر ظرفیت تأمین آب در شهرهای استان در بدو تأسیس شرکت ۵۰ میلیون مترمکعب بوده که این رقم در حال حاضر به ۱۴۶ میلیون مترمکعب (حدود سه برابر) افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد شهروندان ساکن در شهرهای استان زیر پوشش خدمات شرکت آبفا کردستان در حوزه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب قرار دارند.

محمدی اظهارداشت: در زمان تأسیس شرکت آبفا در سال ۱۳۷۱ حدود ۴۶۳ هزار نفر معادل ۷۳ درصد جمعیت شهرنشین آن زمان استان از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب استفاده می کردند که امروزه با گسترش و تقویت خدمات این حوزه، تعداد شهروندان بهره مند از خدمات دفع بهداشتی و تصفیه فاضلاب در حال حاضر حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر معادل ۹۵ درصد جمعیت شهرنشین در شهرهای استان است.

وی افزود: تا پیش از تأسیس شرکت آبفا استان، هیچ تصفیه خانه فاضلابی در کردستان وجود نداشت که با تلاش های صورت گرفته هم اکنون شش تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار دارد و پنج تصفیه خانه نیز در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان ادامه داد: در سال ۱۳۷۱ حدود ۷۹ هزار فقره انشعاب فاضلاب در شهرهای استان وجود داشت که این تعداد در پایان آذر ماه سال جاری به بیش از ۳۴۰ هزار فقره انشعاب رسیده که نشان از رشد بیش از چهار برابری این شاخص را دارد.

محمدی یادآور شد: همچنین طول شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب از ۷۵۰ کیلومتر در هنگام تأسیس شرکت آبفا استان به بیش از هزار و ۹۰۰ کیلومتر در حال حاضر رسیده است و ضمن آنکه هشت واحد آزمایشگاه فاضلاب نیز در استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/م

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب وفاضلاب اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه خانه فاضلاب فراهم می شود.

او افزود: تا پایان سال بر اساس پیش بینی صورت گرفته شبکه جمع آوری فاضلاب قاین ۸۰ درصد و احداث تصفیه خانه این شهر نیز از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار خواهد شد.

دوستی با بیان این که در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم، عنوان کرد: اکنون در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا است که تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره برداری است.

بیشتر بخوانید

نصب ۵۸۰ انشعاب فاضلاب در بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به این که به دنبال ارتقای شاخص‌های های برخورداری از شبکه های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب ماندگی هایی در استان وجود دارد. 

او ادامه داد: در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

دوستی از راه اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان