Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:41:24 GMT

پرواز آزمایشی دراگون ماه آینده انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۲۱۶۵

پرواز آزمایشی دراگون ماه آینده انجام می‌شود

شرکت فضایی "اسپیس‌ایکس" تست نهایی موشکی را که قرار است کپسول دراگون را با ظرفیت ۷ فضانورد به فضا ببرد برای ۲۳ ماه فوریه برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، موتورهای موشکی که قرار است فضاپیمای دراگون متعلق به شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس(SpaceX) را به فضا ببرد روز پنجشنبه بعد از ظهر، به طور مختصر روشن شدند و پس از چند تأخیر، این شرکت در توئیتر اعلام کرد که برنامه دارد تا پرواز آزمایشی را در ماه فوریه انجام دهد اما تاریخ خاصی مشخص نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون منابع ناشناس اعلام کرده‌اند که این پرواز آزمایشی برای ۲۳ فوریه برنامه‌ریزی شده است.

شرکت‌های اسپیس‌ایکس و بوئینگ در حال آماده‌سازی فضاپیماهای خود با قابلیت حمل سرنشین برای آزمایش نهایی هستند.

ناسا برای اینکه برای ارسال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور به استفاده از فضاپیمای سایوز متعلق به روسیه نباشد و خودکفا شود تا بتواند از خاک خود به ایستگاه فضایی برود، فراخوان داد تا شرکت‌ها پیشنهادات خود را ارائه دهند.

در نهایت شرکت‌های اسپیس‌ایکس و بوئینگ برگزیده شدند تا به توسعه فضاپیماهای سرنشین‌دار مشغول شوند و هرچه زودتر آن را در اختیار ناسا قرار دهند.

تکمیل این فضاپیماها هر بار به دلیل برخی مشکلات با تأخیر مواجه شده است و اکنون قرار است آزمایش‌های نهایی را پشت سر بگذارند تا آماده تحویل به ناسا شوند.

پرسنل ناسا در حال حاضر بدون پرداخت هزینه پشتیبانی در این پروژه‌ها کار می‌کنند، زیرا دولت آمریکا فعلاً در حالت تعطیلی به سر می‌برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپیس ایکس بوئینگ سایوز کپسول دراگون ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب های درسی به تعویق افتاد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که قرار بود از امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ آغاز شده بود، به تعویق افتاد.   به گزارش تسنیم، آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاده است و در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش متعاقباً اعلام خواهدشد.   مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرده‌اند: با توجه به درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.   به نظر می‌رسد، بررسی‌ها درباره قیمت گذاری کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید هنوز ادامه دارد.   پیش از این، حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفته بود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.   وی درباره تغییرات کتاب‌های درسی هم اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید عنوان حذفی نداریم، اجرای آزمایشی ۴ کتاب درسی که از سال گذشته آغاز شد، ادامه خواهد داشت.   تغییرات اساسی کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی آینده بسیار محدود است، برای پایه اول ابتدایی اجرای آزمایشی محدود را شروع خواهیم کرد، کتاب‌های درسی هر ۱۰ سال نیازمند بازنگری هستند و اکنون این بازه زمانی رسیده است بنابراین از مهرماه اجرای آزمایشی محدودی را برای کتاب‌های پایه اول ابتدایی خواهیم داشت که جامعه به طور محسوس آن را حس نمی‌کند و فرایندی است که بازخورد آن را خودمان خواهیم داشت تا از سال آینده بتوانیم کتاب‌های درسی را اصلاح کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس
  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا
  • ثبت سفارش کتاب های درسی به تعویق افتاد