Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه نجف پور، عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در تشریح فعالیت‌ها و اقدامات عمرانی سال جاری در این شهرستان گفت: پروژه‌های قابل انجام در شهر به ۲ دسته عمرانی و جاری تقسیم می‌شوند که پروژه‌های جاری از محل درآمد‌های شهرداری مانند عوارض سالیانه پرداخت می‌شود، ولی اکثر پروژه‌های فوق از محل پروژه‌های عمرانی تعریف شده اند که اعتبارات آن‌ها از طریق استانداری تامین می‌گردد و با توجه به شرایط اقتصادی دولت تامین نقدینگی پروژه‌های عمرانی با نظر استاندار محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقد منصفانه، پیشنهاد و مطالبه گری را جز حقوق هر شهروند دانست و بیان داشت: احدی مخالف این موضوع نیست، ولی گاهی اوقات در بعضی محافل و یا شبکه‌های اجتماعی بعضی از شهروندان اقدام به تخریب یک اداره یا سازمان کرده و به آن‌ها توهین می‌کنند که این امر با مطالبه گری و نقد عالمانه و منصفانه متفاوت است.

نجف پور تصریح کرد: در این مدت علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و بی ثباتی نرخ ارز اقدامات خوبی انجام شده و لازمه آبادی و توسعه مسجدسلیمان همت مسئولان و مطالبه گری مردم را می‌طلبد.

عضو شورای شهر مسجدسلیمان، آغاز فاز اول پروژه پارک تفریحی گردشی تمبی با بودجه ۵ میلیارد تومانی، آغاز پروژه پل مال جونکی، ادامه پروژه پل داریوش محمدی، جذب حدود ۹ میلیارد تومان جهت فاز اول پروژه بلوار دوم شهر، اخذ ۲ میلیارد تومان اعتبار پس از سال‌ها به منظور لایروبی دره‌ها و برگزاری مناقصه آسفالت بیش از ۱۵ محله با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و شروع آن در هفته جاری را از جمله اقدامات صورت گرفته در این شهرستان عنوان کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: آغاز آسفالت محلات چهار بیشه و حسین قصاب و نمره چهل و نمره هشت و بی بیان از درآمد‌های جاری، آغاز محوطه سازی و آسفالت تعاونی مسکن بهداشت در نمره دو و تعاونی فرهنگیان جنب فرمانداری با مشارکت اداره مسکن و شهرسازی با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، انجام موافقتنامه احداث پارک دولت واقع در روبروی فرمانداری، آغاز پروژه احداث ایستگاه آتش نشانی واقع در بی بیان، آغاز پروژه محوطه سازی شهدای گمنام بی بیان، آغاز پروژه احداث بوستان محلات در نمره ۲ و نفتون با اعتبار ۱میلیارد تومان، پیگیری طرح تعریض جاده سه راه سالور به کاروانسرا، آسفالت انجام گرفته در بخشی از محلات مرادآباد و مسیر آرامستان کلگه و مسیر کاروانسرا و سرکوره‌ها و نفتک و جاده اصلی شهر از فلکه بهنام محمدی تا پارک گل نرگس، اتمام تعمیرات اساسی کارخانه آسفالت مسجدسلیمان و راه‌اندازی آن و رایزنی و پیگیری تهیه زمین مناسب جهت راه اندازی دی کلینیک با تلاش و پیگیری نماینده این شهرستان که مقرر شد در قالب %۱۰ سهم شهرداری‌ها این زمین مورد تملک و در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد، از دیگر اقدامات شهرداری و شورای شهر هستند.

حمزه نجف پور از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان را افزایش اعتبارات پروژه‌های عمرانی نسبت به سالیان قبل، احداث کانال آب‌های سطحی و فاضلابی در محلات نورآباد و چهاربیشه چشمه علی با مشارکت شهرداری و اداره آب و فاضلاب، تلاش در جهت به روز کردن حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری که امروز در این شرایط سخت اقتصادی و کاهش درآمد جاری، معوقات عمده در حد یک ماه است، نصب و راه اندازی و آموزش نرم افزار جامع مالی درشهرداری به منظور تسریع در محاسبات، افزایش دقت و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، خرید و نصب برخی از تجهیزات مبلمان شهری، پل عابر پیاده فلزی شهرک ولیعصر با مشارکت شرکت نفت و شهرداری، احداث یکی از بزرگ‌ترین زمین چمن‌های مصنوعی شهر در محله مرادآباد با مشارکت شهرداری و اداره ورزش و جوانان، پیگیری و رفع قانونی مشکلات ساخت و ساز‌ها در محلات آلوده به نفت و اعطای سند با دستور استاندار خوزستان، پیگیری و انجام عکسبرداری هوایی از شهر توسط سازمان جغرافیایی ارتش به منظور بازنگری در طرح جامع و تفضیلی شهر، پیگیری دریافت عوارض آلایندگی از پتروشیمی رازی و انجام مطالعات جامع و کامل طرح بازآفرینی شهری نام برد.
وی در پایان تاکید کرد: اشکالاتی که در شهرداری و مدیریت شهر وجود دارد از سالیان قبل و به دلیل کوتاهی شهروندان در مطالبه گری و اهمال کاری برخی از مسئولان قبلی و فعلی هستند که برای حل این معضلات می‌بایست علاوه بر افزایش مشارکت‌های عمومی و مطالبه گری‌های مردم و احزاب سیاسی از نقد منصفانه و ارائه راهکار نیز غافل نشد و تخریب و ایجاد ناامیدی، نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه انگیزه بعضی از افراد را برای خدمت به شهر تضعیف خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

انتقادات به عملکرد شهرداری منصفانه نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک روش صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونان شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر شهر دلیرمردان و شیر مردان و همسایه همیشه دریا و همواره مردم آن از سرزمین خود دفاع کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه بوشهر قدمتی پنج هزار ساله دارد افزود: بزرگانی نظیر شهید نادر مهدوی، شهید ماهینی و رئیسعلی دلوای این شهر را معرفی کردند و برای دنیا و کشور افتخار آفریدند.

وی با بیان اینکه بوشهر شهر اولین‌ها بوده افزود: بوشهر شهری بوده که اولین کشتی سازی ها و کارخانه یخ کشور در آن ایجاد شده و اولین نیروگاه اتمی در این شهر ساخته شده، اولین راه آهن بین شهری و فرودگاه در این شهر ساخته شده، علاوه بر این اولین مدرسه به سبک نوین به نام مدرسه سعادت با بیش از ۱۰۰ سال قدمت در این شهر بنا شده که نشان از فرهنگ و ادب و دانش مردم این شهر است.

نیک روش ابراز داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های غنی است و پیشرفت‌های قابل توجهی بعد از انقلاب در آن به وجود آمد، نگاه شورای شهر به عقب افتادگی‌ها است و همواره به دنبال توسعه و پیشرفت شهر است.

وی گفت: بوشهر یکی از استان‌هایی است که منابع غنی خدادادی دارد و از این منافع برای کشور منفعت ایجاد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های بوشهر گفت: بیش از ۹۰ درصد صادرات نفت کشور از این استان است و بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد گاز کشور در این استان تأمین می‌شود، به همین جهت بوشهر را نباید تنها گذشت و توسط مسئولیت کشور باید دیده شود.

وی با بیان اینکه بوشهر دارای یک بافت تاریخی منحصر به فرد است گفت: ۳۸ هکتار از اراضی بوشهر به بافت تاریخی تعلق گرفته، همچنین حدود ۹۰ اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده و دارای عمارت‌های منحصر به فردی است که می‌تواند باعث رونق گردشگری شود.

وی گفت: در این راستا موضوع استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است و فرآیند اداری آن در وزارت کشور روند خود را طی می‌کند.

نیک روش بیان داشت: در حوزه گردشگری نگاه خوبی در حوزه بافت تاریخی صورت گرفته اما مردمی که آنجا ساکن هستند کمتر از خدمات دولت بهره مند هستند، لازم است مردم را طبق شعار مقام معظم رهبری در تولید مشارکت دهیم، که زمینه‌ای را ایجاد شود که مشارکت مردم در امر تولید در حوزه مسکن افزایش پیدا کند و این یکی از خواسته‌ها است که در حوزه اعتبار در حوزه بافت‌های تاریخی دولت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از کف سازی ها و دفع آب‌های سطحی بافت تاریخی بوشهر انجام شده است گفت: در سال جاری کف سازی کل بافت به اتمام می‌رسد، همچنین موضوع فاضلاب محلات جنوبی آغاز شده و امیدواریم اعتبارات آن زودتر تأمین شود.

وی ادامه داد: در بحث فاضلاب با توجه به نوع زه که در شهر بوشهر وجود دارد و خرابی ساختمان‌ها شده نیز مشکلات زیست محیطی شده است، امیدواریم با تأمین اعتبار این موضوع حل شود.

وی با اشاره به نیروگاه اتمی و محدودیت‌های ایجاد شده برای ساکنان در حریم آن گفت: این نیروگاه باعث افتخار است اما برای مردمی که در حریم آن است مشکلاتی را به وجود آورده است و در حوزه شهرسازی مشکلات عمده در این مناطق وجود دارد.

نیک روش با تاکید بر زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران در بوشهر گفت: بوشهر ظرفیت خوبی در حوزه مسائل سرمایه گذاری دارد بایستی زمینه را ایجاد کنیم از سرمایه گذاران حمایت شود، این امر خط قرمز شورای شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به ظرفیت بوشهر در حوزه حمل و نقل دریایی ابراز داشت: حجم زیادی از واردات و صادرات کشور از بنادر استان است، اما یکی از مطالبات مردم موضوع حمل و نقل ریلی است که امیدواریم با تأمین اعتبارات آن محقق شود.

وی یکی از مشکلات شهر بوشهر را نبود خروجی دوم عنوان کرد و ابراز داشت: بوشهر شهر شبه جزیره‌ای است و در بحث پدافند غیرعامل آن دچار مشکل است؛ باید برای خروجی دوم آن برنامه ریزی شود و امیدواریم با همت متولیان امر این امر محقق شود.

وی بیان کرد: این خواست مردم است که با مشارکت شهرداری و متولیان امر که وزارت راه و شهرسازی است شاهد این اتفاق میمون باشیم.

کد خبر 6088398

دیگر خبرها

  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی