Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورای پزشکان افغانستان گفت: با آغاز به کار این کمیته در بیمارستان حوزه‌ای هرات اصلاحات خوبی در عرصه اخلاق کاری پزشکان ایجاد خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، احمد شاه شکوه‌مند رئیس شورای طبی افغانستان در سفر به هرات و ایجاد کمیته اخلاق پزشکی در بیمارستان هرات گفت: شورای پزشکی افغانستان به تفکیک پزشکان واقعی از پزشکان تقلبی پرداخته و هویت آنها نیز در این شورا در یک بانک اطلاعاتی به ثبت می‌رسد که از جمه وظایف اساسی این شورا نیز می‌باشد و از این پس شهروندان معترض به رویه‌کاری پزشکان در بیمارستان هرات می‌توانند از پزشکان متخطی نیز شکایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته شهروندان و بیماران زیادی در سراسر افغانستان از نحوه ارائه خدمات بهداشتی به آنها از سوی پزشکان ابراز نگرانی می‌کردند و با وجود امکانات خوب درمانی در بیمارستان‌های افغانستان به درستی به بیماران رسیدگی صورت نمی‌گرفت، اما اکنون با ایجاد این کمیته در بیمارستان‌های افغانستان دیگر شاهد نگرانی بیماران نخواهیم بود و با پزشکان متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

از طرفی دیگر محمد نعیم دولتی رئیس بیمارستان حوزه‌ای هرات نیز با ایجاد کمیته طبی در راستای قانونی شدن روند کاری در این بیمارستان‌ها استقبال کرد و گفت: با بررسی‌های این کمیته در هرات چالش‌های موجود در بیمارستان دولتی هرات که روزانه پذیرای بیش از هزار بیمار از هرات و ولایت‌های حوزه غرب است رفع خواهد شد و به زودی شاهد قانونمند شدن روند درمان بیماران خواهیم بود.

محمد عارف جلالی پزشک ارشد بیمارستان حوزه‌ای هرات نیز گفت که کمیته اخلاق پزشکی با در نظر داشت موارد تادیبی، با پزشکان متخلف و کسانی که در کار طبابت سهل انگاری کنند برخورد قانونی خواهد کرد و این روند سبب خواهد شد تا دیگر شاهد کم‌کاری و سهل‌انگاری برای درمان جان شهروندان در هرات نباشیم.

بیماران و شهروندان در هرات نیز می‌گویند که پیش از این نیز هنگام شکایت از پزشکان معالج در هرات کمتر به این شکایت‌های آنها رسیدگی صورت می‌گرفت و با پزشکان متخلف برخورد می‌شد.

آنها تاکید دارند که اما اکنون با ایجاد این کمیته پزشکی باید مسئولان با در نظر داشتن اصل عدالت سعی در بهبود وضعیت خدمات درمانی کنند.

این کمیته در حالی در هرات کارش را آغاز می‌کند که پیش از این بارها از سهل‌انگاری پزشکان که در برخی مواقع جان بیمار را گرفته است شکایت شده است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان کمیته هرات سهل انگاری کمیته پزشکی عدالت معالج شکایت های رسیدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسئول تیم بسیج جامعه پزشکی اعزامی گفت: پزشکان متخصص اطفال داخلی و زنان و زایمان در این تیم همراهی کردند.
مودت افزود: طرح بسیج پزشکی با هدف حفظ و ارتقای تندرستی مردم به صورت مداوم با همراهی پزشکان بسیجی در مناطق مختلف روستایی استان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: با سفر یک روزه پزشکان به این دهستان، ۲۰۰ نفر به صورت رایگان ویزیت شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق دعوت شد
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • مدیر سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران