Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر این روزها گذرتان به پمپ بنزین های شهر کرمان افتاده باشد متوجه این مسئله شده اید که در جایگاه ها دیگر چیزی به نام بنزین سوپر وجود ندارد و این سوخت برای همیشه از کرمان خداحافظی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان  اگر این روزها گذرتان به پمپ بنزین های شهر کرمان افتاده باشد متوجه این مسئله شده اید که در جایگاه ها دیگر چیزی به نام بنزین سوپر وجود ندارد و وقتی از جایگاه داران علت را سوال می کنیم می گویند بنزین سوپر برای همیشه از ایران خداحافظی کرده است و قرار نیست دیگر توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیشرانه اکثر خودرو‌های سواری موجود در کشور بر مبنای بنزین سوپر با اکتان ۹۵ طراحی شده‌اند و لذا استفاده از بنزین با اکتان بالا بهتر است و استفاده از بنزین معمولی با اکتان ۸۷ در دراز مدت خسارات جبران ناپذیری به موتور خودرو وارد می‌نماید.

برای بررسی وضعیت بنزین سوپر در استان به سراغ مدیر ملی شرکت پخش فرآورده های نفتی کرمان رفتیم و ماجرا را از زبان ایشان پیگیری کردیم که در ادامه به آن اشاره می شود؛

فضل الله اکبری در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان فرق بنزین سوپر و معمولی را در عدد اکتان این بنزین مطرح کرد و گفت:  عدد اکتان معرف خوش سوخت بودن این بنزین بوده و این عدد در بنزین سوپر بالاتر است.

مدیر ملی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمان در ادامه از سیاست های کلان مبنی بر حذف بنزین سوپر و توزیع بنزین یورو صحبت کرد و  عدد اکتان بنزین یورو را نزدیک به بنزین سوپر و بالاتر از بنزین معمولی خواند.

طبق گفته کارشناسان هدف از در نظر گرفتن استانداردهای سختگیرانه این است که در نهایت مصرف سوخت‌ها برای بشر و محیط زیست با آلودگی کمتری همراه باشد و یکی از مزایای بنزین یورو آلودگی کمتر آن در مقایسه با بنزین سوپر است چرا که استانداردهای آلایندگی یورو (از یک تا ۶) حداکثر مقدار مجاز برای انتشار گازهای آلاینده ناشی از سوخت بنزین و گازوئیل را تعریف می‌کند.

اکبری در خصوص توزیع بنزین یورو می گوید: توزیع بنزین یورو از کلان شهرها شروع می شود و بعد به شهرهای دیگر می رسد و توزیع آن در سایر شهرها با اولویت مراکز استان ها در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش قرار دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک بنزین یورو از پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای ما ارسال و با توجه به پیش بینی و آماده سازی تاسیسات و تجهیزات ذخیره سازی و بارگیری این فرآورده، در اختیار مردم  قرار می گیرد.

در حال حاضر که بنزین سوپر در جایگاه های استان کرمان توزیع نمی شود بسیاری از مردم به دنبال جایگزین مناسبی برای آن می گردند
؛ یعنی همان اتفاقی که برای ما افتاد و وقتی شنیدیم که بنزین سوپر دیگر عرضه نمی شود از جایگاه دار سوال کردیم که چه کنیم و اولین پیشنهادی که در این شرایط به ما داده شد استفاده از مکمل های سوخت بود.

اما به راستی مکمل ها می تواند تاثیری در بهبود سوخت خودرو داشته باشد یا اینکه برخی برای سودجویی و اخذ مبالغ آنچنانی از مردم تحت مطرح بالا بردن اکتان بنزین به دنبال فروش این مکمل ها هستند، البته چندروز پیش در صدا و سیمای ملی از معایب استفاده از مکمل ها و عوارضی که می تواند برای خودرو داشته باشد صحبت می شد.

مدیر ملی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمان در خصوص مکمل هایی که در جایگاه های سوخت عرضه می شوند، گفت: از آنجایی که ما در نحوه تولید این مکمل ها کنترلی نداریم و با توجه به استاندارد بودن کیفیت بنزین های تولیدی در کشور، توصیه ای برای استفاده از آن نداریم و لزومی در استفاده از آن ها نمی بینیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ دستورالعمل و ابلاغی از سوی سازمان های مربوطه مبنی بر منع توزیع این مکمل ها در مجاری عرضه به ما داده نشده است که بتوانیم جلوی توزیع آن را بگیریم.

اکبری در پایان مطرح کرد: چناچه در جایگاهی مردم را مجبور به استفاده از مکمل کنند  حتما برخورد خواهد شد و شماره تلفن های ۰۹۶۲۷ و۰۳۴۳۲۵۳۰۸۰۱  دو شماره پاسخگوی مصرف کننده هاست که در طول شبانه روز و به صورت دائم پاسخگوی آن هاست و هر مصرف کننده ای که با مشکل مواجه شد می تواند با این شماره ها در تماس باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۲ مکمل آهن در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه فارس  توزیع شده است.

مریم مهارت با بیان اینکه کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از کمبود‌های شایع در جهان و ایران است، گفت: به منظور پیشگیری و کنترل این موضوع، طرح مکمل یاری با قرص آهن در دختران متوسطه اول و دوم مدارس استان اجرا می‌شود.
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: همچنین یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۲۸ مکمل ویتامین دی در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه از آغاز مهر ۱۴۰۲ تاکنون توزیع شده است.

مهارت بیان کرد:، چون گروه‌های سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، بیشتر در معرض خطر هستند و میزان نیاز بدنی به ویتامین دی و آهن در این گروه سنی با توجه به شرایط فیزیولوژیکی و جهش رشدی که دارند بیشتر می‌شود، در طرح توزیع مکمل قرار می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به نقشی که ویتامین دی در سلامت ایفا می‌کند و کمبود آن در دختران و پسران شایع است، مصرف ماهیانه این ویتامین به صورت مکمل ۵۰ هزار توصیه می‌شود.
بهترین منبع دریافت ویتامین دی، نور خورشید است و با توجه به اینکه نوجوانان ساعات بسیار کمی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، نیاز به دریافت ویتامین دی در این گروه سنی افزایش می‌یابد.
 رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: برنامه پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان، طرح ملی توزیع شیر در مدارس، برنامه پایگاه تغذیه سالم با هدف ارتقای تأمین بخشی از انرژی، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم ارزش تغذیه‌ای به دانش‌آموزان از  اقدامات دیگر واحد تغذیه در مدارس است.

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران