Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک روزنامه آمریکایی نوشت که با وجود توافق در زمینه رفع موقت تعطیلی دولت آمریکا، همچنان کارکنان دولت این کشور باید برای دریافت دستمزد منتظر بمانند.

 در شرایطی که کنگره و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه توافق کردند که چندین آژانس دولت فدرال که ۳۵ روز تعطیل بودند را بازگشایی کنند، ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان دولتی که بیش از یک ماه است،حقوق نگرفته‌اند همچنان باید تا هفته آینده صبر کنند تا  دستمزدشان را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در این مورد نوشت که اگر چه کارکنان به سر کارهای خود باز می گردند و ترامپ قانونی را امضا کرد که طبق آن با آغاز کار دولت در سه هفته آینده موافقت شده است، با این حال پرداخت حقوق به این افراد چند روز به تعویق می افتد. کارکنان باید ساعت کاری خود را وارد کنند و  سازمان ها هم آن را تائید کنند و سپس وزارت خزانه داری آمریکا باید میلیاردها دلار را پرداخت کند.

مقامات اسبق دولت فدرال و مسئولین بخش حقوق و دستمزد معتقدند که این روند احتمالا تا پنجشنبه، جمعه و یا حتی شنبه آینده طول خواهد کشید و همین تاخیر می تواند پیامدهای منفی برای هزاران نفر از کارکنانی داشته باشد که با مسایل اقتصادی مربوط به تعطیلی دولت آمریکا دست به گریبان هستند.

مجلس سنای آمریکا بامداد شنبه به‌طور یکپارچه طرح پیشنهادی ترامپ برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال ایالات متحده را تصویب کرد.این طرح – که البته شامل درخواست بودجه ۵.۷ میلیون دلاری مورد نظر ترامپ برای ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک نمی‌شود – اکنون باید برای تایید به مجلس نمایندگان و سپس جهت ابلاغ به دفتر رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شود.

تعطیلی دولت آمریکا از ۳۵ روز پیش (۱ دی‌ماه) در پی عدم موافقت نمایندگان کنگره با تأمین بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک آغاز شد و از بیست و دومین روز، رکورد تعطیلی ۲۱ روزه دولت «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ را شکسته و طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا لقب گرفت. ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال در نتیجه این تعطیلی بدون حقوق و دستمزد ماندند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت

جعفر امیرآبادی‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق بازنشستگان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل و پیگیری‌های صورت گرفته براساس تصویب‌نامه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ هیات وزیران امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه) و تا ساعاتی دیگر پرداخت می‌شود.

 امیرآبادی‌زاده تاکید کرد: پیگیری و هماهنگی‌های زیادی انجام شد تا افزایش مصوب هیات وزیران که در زمان صدور احکام حقوق امسال محاسبه شده بود، در زمان واریز حقوق‌ها نیز عملیاتی شود که خوشبختانه این مهم انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها