Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند گفت: طرح ضیافت اندیشه به دنبال تربیت نسلی متعهد در محیط آموزشی و جامعه است. ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌السلام و المسلمین محمدعلی جعفری صبح امروز در افتتاح نهمین طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه‌ها محفلی برای گفتگو و تعلیم و تعلم نیست بلکه نقد و بررسی مسائل فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این طرح در طول سال در همه دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود تاکید کرد: طرح ضیافت اندیشه به دنبال تربیت نسلی متعهد در محیط آموزشی و جامعه است.

هشتمین طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شودطرح ضیافت اندیشه در دانشگاه بیرجند افتتاح شد160 نفر از اساتید در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه لرستان شرکت کردند

وی با اشاره به اهداف این طرح عنوان کرد: اساتید دانشگاه در طول سال با سوالات و شبهات مطرح شده توسط دانشجو روبه‌رو می‌شوند که برخی از این سئوالات و شبهات توسط اساتید پاسخ داده می‌شود، اما برخی از سئوالات که کمتر اساتید از آن اطلاع لازم را دارند نیاز دارد تا پاسخ داده شود.

جعفری با بیان اینکه در این طرح سعی می‌شود با برگزاری کارگاه‍‌های مختلف به سئوالات مورد نظر توسط اساتید برجسته پاسخ داده شود، بیان کرد : این طرح به صورت عالمانه و دوستانه با نظرات اساتید برگزار می‌شود.

وی گفت: طرح ضیافت اندیشه با حضور 150 نفر از اساتید این دانشگاه به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم عنوان کرد: خداباوری یکی از اهداف مهم مردم در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه دست‌های ملت یاری‌گر انقلاب در طی این چهل ساله بوده است گفت: یکی از اهداف طرح ضیافت اندیشه این است که نسل امروز انقلاب و دانشجو با اهداف نظام اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

هدف دانشگاه تربیت یک نسل متعهد برای آینده جامعه است

رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این همایش اظهارداشت: همه مباحث و جنبه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به صورت یکپارچه هستند.

احمد خامسان گفت: وظیفه ما در دانشگاه تنها تولید دانش و تربیت نیروی انسانی نیست بلکه هدفدانشگاه تربیت یک نسل متعهد برای آینده جامعه و دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه وظیفه مهم تربیت نیروی انسانی متعهد را در دانشگاه بر عهده دارند گفت: اگر به این هدف برسیم مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: اگر تربیت یک نسل متعهد در جامعه محقق شد سایر اهداف نیز در جامعه و دانشگاه محقق خواهد شد اما جا انداختن این هدف در دانشگاه آسان نیست.

وی با بیان اینکه هدف دانشگاه تربیت یک نسل متعهد برای آینده جامعه است عنوان کرد: برای دانشگاه مناسب نیست که دانشجو فکر کند به عنوان یک ابزار از آن استفاده می‌شود.

خامسان اظهار داشت: 250 استاد در رشته‌های مختلف در دانشگاه بیرجند نقش آموزش و تربیت دانشجویان را برعهده دارند.

امروزه گفتمان انقلاب بر علیه تفکرغرب در حال گسترش است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز نیز در این همایش گفت: امروزه گفتمان انقلاب بر علیه سرمایه‌داری و تفکر غرب در منطقه و حتی جهان در حال گسترش است.

محمدکاظم کاوه پیش‌قدم اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طی چهل سال از عمر خود سعی کرده است با نگاه متفاوت به علوم انسانی نگاه کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز با بیان اینکه روحانیون، روشن فکران، کارگران، هنرمندان و دیگر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند گفت: حدود چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و همه اقشار برای آرامش بیشتر در جامعه تلاش کرده و می‌کنند.

وی با بیان اینکه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسیر و گفتمان و تفکر جهان تحت تاثیر دو تفکر غرب و شرق بود متذکر شد: گفتمان سوم گفتمان انقلاب اسلامی است که امروزه این تفکر و گفتمان در بسیاری از بخش‌ها و منطقه جای خود را باز کرده است.

پیش‌قدم افزود: امروزه گفتمان انقلاب بر علیه سرمایه‌داری و تفکر غرب در منطقه و حتی جهان در حال گسترش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز با اشاره به طرح ضیافت در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: هدف طرح ضیافت و نگاه اساتید به این طرح این است که هرکدام از اساتید نگاه و نظرات خود را بازگو و در پایان نتیجه‌گیری مناسب‌تری گرفته شود.

پیش قدم گفت: انتقال اندیشه و فکرها می‌تواند در طرح ضیافت به جهت‌دهی اساتید کمک کند و هدف دیگر طرح ضیافت در حوزه نرم افزاری ذهن و اندیشه و فکر است که می‌توانیم بر اساس آن به سمت تمدن نوین حرکت کنیم.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تایید انتخاب ۱۰ نفر از روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمد رضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز کمیته 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور انتخاب شدند.

وی ادامه داد: بر اساس رأی اعضای کمیته، دکتر ولی‌اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل، دکتر رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، دکتر محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر، دکتر رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، دکتر آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، دکتر حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، دکتر منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان، دکتر یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد، دکتر حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و دکتر محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا از عملیات مقتدرانه وعده صادق حمایت کرد
  • ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برپا می‌شود