Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@10:05:34 GMT

راه اندازی سینما استقلال و شهر آفتاب تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۵۹۵۳

راه اندازی سینما استقلال و شهر آفتاب تا پایان سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از راه‌اندازی دوباره سینما استقلال و شهر آفتاب تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید موسی حسینی کاشانی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم علاوه بر برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از سایر برنامه‌هایی که نهادهای دیگر انجام داده‌اند نیز حمایت لازم را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در سال 97 چند برنامه مهم را اجرا کردیم که از این جمله می‌توان به برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه اشاره کرد و علاوه بر این در ادامه هم جشنواره فیلم کوتاه نماز و نیایش را خواهیم داشت که به‌صورت کشوری برگزار خواهد شد.
حسینی کاشانی به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد برای این جذب سرمایه‌گذار درزمینهٔ سینما اشاره کرد و بیان داشت: نیاز داریم که میزان فروش فیلم‌های سینمایی را افزایش دهیم تا بخش خصوصی تمایل به همکاری در این زمینه را داشته باشد.
وی افزود: سینما استقلال و سینما شهر آفتاب تا آخر سال بار دیگر راه‌اندازی خواهند شد که درمجموع بالای 800 صندلی سینما به صندلی‌های فعلی اضافه خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تأکید کرد: انشالله بتوانیم بخش خصوصی را مجاب کنیم که در این عرضه سرمایه‌گذاری کند تا به استاندارهای لازم برسیم.
وی به میزان فروش سینماهای استان اشاره کرد و گفت: سینما ونوس بالای 171 هزار بلیت برای 9 ماهه اول سال بلیت فروخته است و سینما تربیت نیز آمار خوبی در این زمینه دارد.
حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که فیلم‌هایی در قم اکران شود که متناسب با شرایط استان باشد.
وی به برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در کشور و پنجمین سال برگزاری آن در استان قم اشاره کرد و گفت: در بخش جشنواره فیلم فجر امسال باسیاست‌هایی که وزارت ارشاد و سازمان سینمایی داشته‌اند در استان‌ها اکران هم‌زمان فیلم را خواهیم داشت.
وی بابیان این‌که جشنواره فیلم فجر در قم از 12 تا 18 بهمن برگزار خواهد شد، افزود: انتخاب فیلم‌ها برای اکران در استان‌ها در اختیار خود برگزارکنندگان جشنواره در تهران است

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟

علی‌رضا نادعلی، عضو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص علت عدم انتخاب شهر آفتاب به عنوان محل برگزاري نمايشگاه کتاب تهران گفت: به دليل میزان مساحتی که نمایشگاه کتاب تهران نیاز داشت، مجبور هستیم این دوره را نیز در مصلی برگزار کنیم و مجموعه شهرآفتاب آن میزان مساحت را که مورد نیاز نمایشگاه کتاب بود، نتوانست تامین کند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با درخواست از همه نهاد‌های همکار در برپایی نمایشگاه برای هماهنگی‌های حداکثری با همدیگر، اشاره کرد: موضوع نمایشگاه یک موضوع ملی است. به همین دلیل کمیته‌های نهاد‌های همکار و مشارکت کننده در نمایشگاه کتاب هرچه زودتر تشکیل بشود.

نادعلی ادامه داد: همه دستگاه‌ها نقایص و آسیب‌های کار‌های خودشان را بررسی کنند تا نسبت به رفع آن اقدام شود. همگی ما باید تردد روان و راحتی مردم را در اولویت برنامه‌ها بگذاریم. از همه نهاد‌ها و دستگاه‌های همکار تقاضا دارم تا از مصلی امام خمینی (ره) بازدید حضوری داشته باشند تا جلسه بعدی برای تقسیم کار برگزار شود.  

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • برگزاری مراسم پایانی سومین جشنواره شکرستان
  • پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ برگزاری جشنواره فجر معماری از امسال
  • غافلگیری‌های جشنواره کن ۷۷ برای عاشقان سینما