Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای زیبای دهنو در یاسوج با وجود جاذبه های طبیعی از جاده دسترسی مناسب برخوردار نیست و تنها پل ارتباطی آن پس از هر بارش باران وضعیت خطرناکی را برای روستانشینان و مسافران به ارمغان می آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب و همچنین برخورداری از جاذبه‌های زیبای طبیعی به ویژه در مناطق روستایی با مناظر بدیع و چشم نواز، ویژگی خاصی به لحاظ توسعه صنعت روستاگردی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و 676 روستا است که از این تعداد 700 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد و بخش زیادی از جلوه‌های طبیعی و تاریخی از جمله آبشارها و غارهای تاریخی این استان در مناطق روستایی واقع شده است. 

 

 

شهر یاسوج به عنوان مرکز استان و به واسط دارا بودن شرایط آب و هوایی مطبوع در کشور به پایتخت طبیعت ایران معروف است و همین نام و آوازه کافیست تا به زیبایی های شگفت انگیز این نقطه از استان پی برد.

 

 

روستای دهنو که در فاصله یک کیلومتری شهر یاسوج در ضلع شمالی شهر یاسوج واقع شده است، این روستا بدلیل وجود رودخانه بشار در کنار آن و همچنین دارا بودن باغ ها و مزارع زیبا به عنوان یکی از بهترین مکان های جذاب در حوزه گردشگری پایتخت طبیعت ایران شناخته شده است.

 

 

این روستای زیبا از طبیعت بکر و بسیار زیبایی برخوردار است به گونه ای که در تمام فصول پذیرای گردشگران مختلف است.

 

در مهر ماه سال جاری کلنگ‌ مجتمع گردشگری روستای دهنوی بویراحمد با حضور مسوولان استان بر زمین زده شد که این موضوع بر جذب گردشگر و تبدیل شدن به قطب گردشگر پایتخت طبیعت تاثیر بسزایی دارد.

 

 

اما لازمه هرگونه پیشرفت و توسعه در مکان های گردشگرپذیر و توریستی، توجه به زیرساخت مناسب و جاده دسترسی استاندارد است که متاسفانه در خصوص روستای دهنو صدق نمی کند.

 

 

روستای زیبای دهنو در یاسوج با وجود جاذبه های طبیعی از جاده دسترسی مناسب برخوردار نیست و تنها پل ارتباطی آن پس از هر بارش باران وضعیت خطرناکی را برای روستانشینان و مسافران به ارمغان می آورد.

 

 

این روستا به دلیل نزدیکی با شهر یاسوج به محلی برای دفع زباله ها و نخاله های ساختمانی افرادی تبدیل شده است، البته این مورد به دلیل عدم نظارت مسوولان محیط زیست و شهرداری بوده است.

 

 

تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده ارتباطی روستای دهنو باعث به وجود آمدن منظره ای ناپسند شده است که طبیعت این روستا و همچنین سلامت خانوارهای آن را تحت الشعاع قرار داده است.

 

 

نخاله های ساختمانی که به دور از چشم مسوولان مربوطه در این مکان تخله می شوند علاوه بر تحدید محیط زیست موجب انسداد پل ارتباطی این روستا و بروز خطراتی برای مردم شده است.

 

 

انسداد این پل باعث تجمع آب حاصل از باران شده است که بر خطرات حاصل از عرض کم این جاده افزوده است و موجب تصادف و سقوط خودروها به دهانه پر آب این پل می شود.

 

 

مسوولان محیط زیست، گردشگری، منابع طبیعی و شهرداری باید توجهی ویژه ای به زیرساخت های گردشگری و محیط زیست داشته باشند و ترمیم محور ارتباطی روستای دهنو که در دو کیلومتری یاسوج قرار دارد را در دستور کار خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت بهاری زیر کوه، مقصدی برای گردشگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به برکت باران‌ های بهاری، هم سُفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان زیرکوه کمی تقویت شد و هم دشت‌های سرسبز، انتخابی مناسب برای گشت و گذار خانواده‌ها و مسافران شده است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر
  • طبیعت بهاری زیر کوه، مقصدی برای گردشگری
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است