Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری برنالرستان -باشگاه جوانی :  دکتر اردشیر منظمی عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان رشته ادیان و عرفان در پاسخ به این پرسش کلی که نظر شما در مورد ارتباط میان جوان ، خانواده و جامعه چیست ؟اظهار می کند: از جوان بسیار می شود سخن گفت اما آنچه اکنون بکار ما می آید این است که جوانان ما باید آراسته یا آراییده بشوند به برخی از صفات و ویژگی ها که اگر چنین نکنند در زندگی چندان بخت یار نخواهند بود به گونه ای که تایید خداوند از اینان و کامروا بودنشان در پناه نخست ، تلاشی است که می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می افزاید: اگر جوان تلاشگر بار نیاید و آموزش نبیند مطمئن باشید صدمه خواهد دید . نخستین برداشت ما از جوان ، خانواده یا بستری است که این جوان در آنجا به ریختار یا سامان آمده است یعنی ما ریشه ی جوان را باید در خانواده پی جویی کنیم .

دکتر منظمی بیان می کند : بنده نخستین ارزیابی خود از جوان را ، از خانواده قرار می دهم به این گونه که اگر خانواده توانمند باشد در این فرآیند آموزش جوان بالنده و برنا خواهد بود  و اگر چنین نباشد ما با افسوس باید بگوییم جوانی چندان خوش رام و خوش تربیت نداریم .به تعبیری اگر بخواهیم جوانانی خوش رام و نکو داشته باشیم باید خانواده هایی نکو داشته باشیم  به سخن دیگر اگر پدران و مادران خانواده های ما انسان های نیکویی باشند جوانان ما نیز نیکو خواهند بود .پس ریشه ی نخست این بدرامی و خیره سری جوانان را باید در خانواده جست و جو کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان  ادامه می دهد : در جامعه نیز با افسوس باید گفت به دلیل مناسباتی که بد تعریف شده اکنون از نظر اقتصاد ، فرهنگ و مسائل اجتماعی و ... جامعه ای چندان کارآمد در اختیار نداریم بنابراین اگر خانواده درست وظیفه ی خود را انجام ندهد این جوان از خانواده برمی خیزد و به عنوان مدرسه ، دانشگاه و شغل و ... وارد جامعه می شود و اگر جامعه درست رفتار نکند آن فرد نیز درست رفتار نخواهد کرد از این رو بر این باور هستم که ما هرچه می خواهیم برای جوان سرمایه گزاری کنیم باید در خانواده پی گیر و جست و جو کنیم.

اوبراین باور است : اگر پدری که تا اکنون چندان به خرد ، اندیشه ، دانش و دین ارزش ننهاده خب اکنون چنین کند اگر بر این باور باشد خانواده ای که به سامان خواهد آورد خانواده ای برخوردار از نگاه اندیشه و خرد خواهد بود .از این رو انتظار دارد فرزندی که در این خانواده پا می گیرد فرزند درستی باشد .چون چهارچوبی را بر پایه ایمان ، دانش و خردی که داشته طراحی کرده از این رو این فرزند جوان در یک بستر درست می تواند آموزش ببیند .

دکتر منظمی تاکید می کند :  در کنار این مطالب باید گفت جوان ما باید حتماً آسیب شناسی شود و ببینیم جوان چه مشکلاتی دارد و ویژگی های نیک و بد یک جوان در جامعه که به صورت فراگیر و عمومی وجود دارد باید از منظر آسیب شناسی بررسی شود ؛قطعاً بسیاری از این آسیب ها بازخوردش خانواده خواهد بود اگر مسئولین و مجریان امر برروی خانواده ها سرمایه گزاری کنند انتظار خواهیم داشت آنها هم به سامان درآیند. هرچند بپنداریم که مدیران جامعه کوتاهی و کاستی داشته اند اما باز هم رسالت اصلی بر عهده خانواده می باشد  و در گام نخست باید به این رسالت جدی تر از هر عامل دیگری توجه شود و اگر به خانواده بپردازیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد .

به گفته این استاد دانشگاه اکنون برای ساخت خانواده باید از خودمان شروع کنیم یعنی در نهایت به خود انسان برمی گردد . اگر ما از خودمان نگریزیم و به خودمان باز گردیم و توانمندی ها و آسیب های خودمان را شناسایی کنیم و پیوسته به دنبال ویرایش و والایش خود باشیم آنگاه  می توان انتظار داشت که خانواده های به سامانی در اختیار داشته باشیم برای آموزش جوانان نیکوکار.

گفت و گو : عاطفه  صادقی -برنالرستان

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاد دانشگاه جامعه خانواده مدرسه برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام

رییس دیوان عالی کشور گفت: محاکم در صدور احکام جایگزین حبس اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش مهر، محمدجعفر منتظری، در ابتدای جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از کتاب شریف احتجاج مرحوم طبرسی پیرامون ظهور امام عصر (ع) اظهار داشت: چه سعادت بزرگی است که انسان همیشه به یاد امام غایب که ناظر بر اعمال و رفتار ماست باشد و برای فرج آن حضرت دعا کند و همیشه آماده باشد که در وقت ظهور در رکاب آن حضرت جهاد کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) است، تصریح نمود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب با تأسیس آن، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت.

رئیس دیوان عالی کشور با تأسی از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، افزود: کارنامه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، در عرصه‌های مختلف، امیدهای فروانی را برای مردم، مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، پیرامون دستورات رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضائی نباید بدون دلیل موجه، معطل اجرا بماند؛ گفت: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آن‌ها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تاکید کرد و عنوان کرد: با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب شناسی این دست پرونده‌ها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون را یکی دیگر از تأکیدات مهم رئیس قوه قضائیه در نشست اخیر با رؤسای کل دادگستری‌ها عنوان کرد و گفت: محاکم در صدور احکام جایگزین حبس با در نظر گرفتن شرایط لازم، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

دیگر خبرها

  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • روز روانشناس ۱۴۰۳ + تاریخ و تعریف رشته مشاوره و انواع Psychology
  • طرح‌های اوقات فراغت باید جوانان را در مسیر درست و صحیح قرار دهد
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت