Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینکه مردم یک کشور با یک ماه تعطیلی دولت به وضعیت گدایی می‌افتند، نشان از بحران ساختاری و عمیق در آمریکاست که تنها به ترامپ و دولتش باز نمی‌گردد و موضوعی عام‌تر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی است که دولت آمریکا به دلیل جدال میان دو مقام بلندپایه آمریکایی که از دو حزب مختلف هستند به تعطیلی کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع روند سختی را خصوصا برای کارمندان دولت بوجود آورده و روندی که حتی سبب گدایی این اشخاص شده است. جالب اینجاست که فقر و فلاکت در آمریکا آنقدر چشم گیر است که یک ماه کار نکردن برخی از این افراد حتی کسانی که به عنوان کارمند برای دولت کار می‌کنند، سبب گرسنه ماندن آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: تلاش دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ/ رئیس جمهور آمریکا چه زمانی استیضاح می‌شود؟

بعد از تعطیلی دولت آمریکا بود که شاهد صف‌های عجیب و غریبی در آمریکا برای گرفتن غذا بودیم. با نگاه اول احساس می‌شود که این صف بی خانمان‌های آمریکایی است که نه جا و مکانی دارند و شغلی که بتوانند مایحتاج روزانه خود را تامین کنند، اما جالب اینجاست که این افراد کارمندان دولتی هستند که با توجه به تعطیلی کاخ سفید در تهیه قوت روزانه خود وامانده‌اند.

«خوزه آندرس» آشپز اهل واشنگتن هر روز غذای رایگان میان کارمندان فدرال که یک ماه است به دلیل تعطیلی دولت حقوق نگرفته‌اند، توزیع می‌کند!

چرا دولت فدرال آمریکا تعطیل شد؟

درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر تامین منابع مالی ساخت دیوار مرزی میان مکزیک و آمریکا، دولت فدرال را به تعطیلی کشاند؛ این درحالی است که مجلس نمایندگان که تحت کنترل جمهوریخواهان است، بسته‌ای شامل درخواست ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ترامپ را به تصویب رساند که از سوی سنا رد شد و در نتیجه به تعطیلی دولت فدرال آمریکا انجامید.

کاخ سفید اعلام کرد در صورتی که دولت تعطیل شود، ترامپ روز برای تعطیلات سال نو میلادی به فلوریدا نخواهد رفت و همین موضوع هم صورت گرفت.

حال که توافقی پیش از نیمه شب جمعه حاصل نشد، بیش از ۸۰۰ هزار کارمند فدرال با مرخصی‌های اجباری مواجه خواهند بود یا مجبور خواهند شد بدون حقوق کار کنند. همین موضوع سبب شده که کارمندان این کشور با دردسری عجیب مواجه شوند که حاصل دعوای دو مقام بلندپایه آمریکایی یعنی «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور و «دانلد ترامپ» رئیس جمهور آمریکاست.

کارمندان دولت آمریکا قربانی دعوای سیاسی سران این کشور شده و حالا برای تامین نیاز روزانه خود به دریافت غذا از مراکز خیریه رو آورده‌اند.

بازی موش و گربه ترامپ و پلوسی

پس از اینکه دولت آمریکا به تعطیلی کشیده شد شاهد جدال پینگ پنگی رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بودیم.

با انتخاب مجدد پلوسی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان این کشور بسیاری بر این عقیده بودند که وی دولت ترامپ را به چالش می‌کشد. روز سوم ژانویه با بازگشت نانسی پلوسی دمکرات به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، دوران جدیدی از مخالفت با دونالد ترامپ آغاز شد. تدابیری برای پایان دادن به اختلافات بین رئیس جمهور و مجلس با اکثریت اتخاذ شد. اما دونالد ترامپ که قدرت وتو را دارد، با این تدابیر به شدت مخالفت کرد.

نانسی پلوسی نیز مطرح کرد ترامپ تصمیم گرفته که خدمات دولتی را به گروگان بگیرد. وی در مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ به دلیل استفاده از تاکتیک‌های ایجاد وحشت انتقاد کرد.

اما ترامپ با این صحبت‌ها کوتاه نیامد و دست به لغو سفر‌های پلوسی به خارج از کشور زد. در همین رابطه، رئیس جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از لغو شدن سفر او به کشور‌های خارجی خبر داد و نوشت: «به دلیل تعطیلی دولت، من متاسفانه باید به اطلاع شما برسانم که سفرتان به بروکسل، مصر و افغانستان به تعویق افتاده است. در زمانی که تعطیلی دولت به پایان برسد، ما این گشت و گذار هفت روزه را دوباره برنامه ریزی خواهیم کرد.»

همچنین ترامپ با انتشار پیامی در توییتر از عملکرد «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌های کنگره و رییس مجلس نمایندگان آمریکا انتقاد کرد و نوشت: «نانسی پلوس رفتار بی‌منطق داشته و آنقدر به چپ‌گرایی متمایل شده که اکنون رسما یک دموکرات رادیکال شده است. وی به اندازه‌ای به چپ‌گرا‌های حزبش اهمیت می‌دهد که دیگر از کنترل خارج شده است.»

با تعطیلی دولت آمریکا و متعاقب آن آشپزخانه کاخ سفید ترامپ با فست فود از مهمانانش پذیرایی کرد!

پس از این کش و قوس‌های سیاسی بود که رئیس جمهوری ایالات متحده در یک سخنرانی در کاخ سفید به دموکرات‌های کنگره پیشنهاد داد با موافقت با طرح تامین بودجه مرزی، با تمدید اقامت فرزندان مهاجران غیرقانونی موسوم به داکا موافقت می‌شود و به تعطیلی دولت پایان داده خواهد شد. اما دموکرات‌ها در واکنش گفتند انتظار دارند ابتدا دولت بازگشایی شود، بعد مذاکره درباره بودجه دیوار مرزی می‌کنند.

جرج بوش پسر در صفحه اینستاگرام خود تصویری از تحویل پیتزا به محافظانش را منتشر کرد؛ این افراد با توجه به تعطیلی دولت آمریکا در یک ماه گذشته، حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، نانسی پلوسی رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان گفت: گزارش‌های اولیه از پیشنهاد رئیس جمهوری نشان دهنده این است که پیشنهادات او کافی نیست؛ بنابراین آنچه از این منازعه داخلی درآمریکا مشخص است، بحران تعطیلی دولت آمریکا به همین سادگی‌ها قابل حل نیست و دو طرف در حال مقابله و اصرار بر روی مواضع خود هستند.

با احمق‌های درجه یک بیشتر آشنا شوید

رهبر معظم انقلاب در دیداری که اخیرا با اجتماع پرشور مردم قم داشتند، درباره سیاستمدران آمریکایی تعابیر جالب توجهی به کار بردند. ایشان با اشاره به خوش خیالی‌های سران آمریکا فرمودند: «همین چندی پیش در همین نزدیکی، یکی از دولتمردان آمریکایی (۳) در جمع یک مشت اوباش و تروریست گفت: امیدوار است یا آرزو دارد که جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران بگیرد؛ جشن کریسمس ۲۰۱۹ همین چند روز پیش بود.

این همان قدرت محاسباتی است، این‌ها همان آدمها‌یند. محاسبات آن‌ها اقتضا میکند که یک چنین امیدی داشته باشند؛ مثل امید صدّام‌حسین که [میخواست]یک هفته‌ای بیاید تهران، مثل امید مزدور دیگرشان منافقین که از کرمانشاه راه بیفتند در ظرف سه روز مستقیم خودشان را برسانند تهران؛ این‌ها محاسبات است! توانایی محاسبات دشمن این است. بعضی از دولتمردان آمریکا وانمود میکنند دیوانه‌اند؛ بنده البتّه این را قبول ندارم، امّا حقیقتاً احمق‌های درجه‌ی یک هستند.»

حالا با نگاهی به وضعیت داخلی آمریکا بهتر می‌توانیم با واقعیت احمق‌های درج یک آشنا شویم. اوضاع این کشور به گونه‌ای شده که حالا مردم آن در مایحتاج روزانه خود وا مانده است. البته باید این موضوع را عمیق‌تر و خارج از بحث دعوای سیاسی در آمریکا دید. اینکه مردم یک کشور با یک ماه تعطیلی دولت به وضعیت گدایی می‌افتند، نشان از بحران ساختاری و عمیق در آمریکاست که تنها به ترامپ و دولتش باز نمی‌گردد و موضوعی عام‌تر است. درواقع رویای آمریکایی که مطرح می‌کند در این کشور همه چیز برای شهروندان فراهم و مهیاست، اما در عمل این تصویر فلاکت‌بار از مردم این کشور در مجامع عمومی منتشر می‌شود، با این موارد فرو می‌پاشد.

جالب اینجاست که همین کشور خود را آقای جهان می‌داند و سعی می‌کند برای کشور‌های دیگر تصمیم گیری کند و از آن بدتر برخی نیز این کشور را کدخدای جهان می‌نامند و سعی می‌کنند با نظم نوین آمریکایی همراه باشند و با این ترفند منافع ایران را تامین کنند که این پروژه امروز به شدت با شکست روبرو شده است. امروز باید گفت که واقعیت آمریکایی بیش از هر چیزی با حضور ترامپ در کاخ سفید برای افکارعمومی جهان مشخص شده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

انتهای پیام/

با تعطیلی دولت کارمندان آمریکایی به گدایی افتادند! + تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان در هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد.

به گزارش دانشجو، کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد

وی افزود: هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که آیا بانک‌ها نیز شامل تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌شوند یا خیر.

وی افزود: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان در هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید + جزئیات
  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • با بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی جهان بیشتر آشنا شوید
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!