Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا دست‌کم ۶ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور یعنی مبلغی بیشتر از بودجه درخواستی برای ساخت دیوار مکزیک، زیان وارد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری شینهوا در گزارشی نوشت: موسسه جهانی اعتبارسنجی اقتصاد کشورها موسوم به «اس اند پی» روز جمعه اعلام کرد تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا که از اواخر سال گذشته میلادی شروع شد و روز جمعه بطور موقت پایان یافت، طولانی‌ترین دوره تعطیلی دولت این کشور لقب گرفته و تاکنون بیش از شش میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان زیانی که در این مدت به علت تعطیلی دولت آمریکا به اقتصاد این کشور وارد شده است، بسیار بیشتر از میزان بودجه‌ای است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، برای ساخت دیوار مرزی از کنگره درخواست کرده است. تامین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مهم‌ترین عامل تعطیلی دولت آمریکا است و ترامپ مبلغ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت این دیوار مرزی درخواست کرده ولی کنگره آمریکا تاکنون با این خواسته وی موافقت نکرده است.

ارزیابی جدید موسسه اعتبارسنجی اس اند پی با ارزیابی دو هفته قبل این موسسه درباره اقتصاد آمریکا همخوانی دارد.

تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا در طول سی و پنج روز گذشته روز جمعه در پی موافقت ترامپ پایان یافت و بخش‌هایی از دولت آمریکا که در این مدت تعطیل بودند، به طور موقت بازگشایی شدند. دونالد ترامپ طرحی را امضا کرده است که بر اساس آن منابع مالی مورد نیاز دولت تا پانزدهم فوریه تامین خواهد شد و زمان کافی در اختیار دو حزب عمده آمریکا قرار خواهد داد تا برای دستیابی به توافقی مورد قبول درباره تعطیلی دولت با هم گفتگوهای بیشتری انجام دهند.

روزنامه یو اس‌ ای تودی چاپ آمریکا هم نوشت طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا همچنین باعث شده است میزان تولید کاهش یابد و به علت آن که کارکنان بخش‌های فدرال در این مدت کار نکرده‌اند و دولت هم به آن‌ها حقوق پرداخت نکرده است، بنابراین دولت نمی‌تواند از آن‌ها مالیات دریافت کند و همین موضوع باعث شده است درآمدهای مالیاتی دولت هم کاهش یابد.

ماری کالاهان اردوز، مدیر اجرایی مدیریت ثروت و دارایی‌های بانک جِی پی مورگان، هم روز پنجشنبه گفت تعطیلی دولت آمریکا باعث شده است میزان تولید ناخالص داخلی این کشور هر هفته یک و نیم میلیارد دلار کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا اقتصاد آمریکا تعطیلی دولت آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات اقتصادی توانست حجم صادرات نفت را افزایش دهد.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم‌ها اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت نسبت به تقویت و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به گذشته  فعال‌تر و پویاتر شده و گشایش‌های مطلوبی در تقویت مناسبات با همسایگان شکل گرفته است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: ملت ایران مقابل تحریم‌های آمریکا با سربلندی مقاومت کرده است و این تحریم‌ها نتوانست آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کند و دولت سیزدهم نیز با توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، اقتصاد را به مسئله برجام گره نزد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آثار تحریمی برای دانشمندان و اقتصاد کشور به فرصت تبدیل شده است، تصریح کرد: بسیاری از اکتشاف‌ها و نوآوری‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ها از دستاورد فرصت تحریمی است که نشان داد دشمنان ملت ایران در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

طهماسبی اظهار کرد: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت همکاری‌های اقتصادی توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد.  

دیگر خبرها

  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه می‌شود یا شنبه؟
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه یا شنبه می شود؟
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است
  • ۱۸ کشته و زخمی درپی تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا
  • بیانیه انجمن اقتصاد ایران در مخالفت با تعطیلیِ پنجشنبه‌ها: به گوشه‌گیری و گسترش فقر رای ندهید!